części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ - ] Roznice w silnikach w12 a8 d2 AZC a w12 a8 d3 BHT

gryzzli
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 215
Rejestracja: 30 lip 2013, 18:51
Lokalizacja: Tarnów

[ - ] Roznice w silnikach w12 a8 d2 AZC a w12 a8 d3 BHT

Post autor: gryzzli » 21 mar 2015, 08:38

Postanowilem zalozyc taki temat poniewaz nie znalazlem nic podobnego na forum .Mozna by tu bylo zebrac wszystkie info na temat tych silnikow roznic czy tez doswiadzczen zwiazanych tymi silnikami.

Gość

Post autor: Gość » 21 mar 2015, 09:31

W sumie temat ok bo wszelkie info na forum sa tylko dośc porozrzucane.

Awatar użytkownika
jacek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 336
Rejestracja: 19 wrz 2012, 17:50
Lokalizacja: Kujawsko - Pomorskie

Post autor: jacek » 21 mar 2015, 09:57

Podstawowe różnice to :
ACZ :
Moc - 420KM/6000rpm , 550NM (3500rpm - 4750rpm)
Kompresja - 10,75:1
Skok tłoka/średnica - identyczna
Ilość oleju - 10,5l
Układ smarowania - Sucha miska olejowa
BHT :
Moc- 450KM/6200rpm , 580NM (4000rpm - 4700rpm)
Kompresja - 11:1
Skok tłoka/średnica - identyczna
Ilość oleju - 12,5l
Układ smarowania - Mokra miska olejowa

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 21 mar 2015, 16:14

Bloki silnika są aluminiowe prawda?

Ścianki cylindrów muszą być pokryte powloką?

I teraz którą (wiem, że są trzy) w których motorach?

Czy nie ma z tymi powłokami problemów?

Tzn wycierają się czy nie? Przy jakich przebiegach? Które cylindry najczęściej?

Co dalej? Tulejowanie?

Czy to też występuje w pozostałych motorach z aluminiowym blokiem?

gryzzli
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 215
Rejestracja: 30 lip 2013, 18:51
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: gryzzli » 21 mar 2015, 17:41

Mysle ze nie ma mozliwosci naprawy ani tez regenaracji bloku . Bardziej mnie interesuje co jest glowna przyczyna padania tych silnikow.Cos obilo mi sie o uszy ze azc ma slabe panewki lub cos jest nie tak ukladem smarowania .Zmiana misy olejowej z suchej na standartowa po 3 latach produkcji raczej tez nie byla bez przyczyny ?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 21 mar 2015, 18:58

bo pewnie chodziło o koszty ;)
z czego co słyszałem to te motory się przegrzewają i potem już kupa ;)

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 21 mar 2015, 19:06

Podobny problem mialy W8 w passacie.

gryzzli
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 215
Rejestracja: 30 lip 2013, 18:51
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: gryzzli » 21 mar 2015, 19:14

Nie sadze zeby chodzilo o koszty.Silnik w12 sprzedawal zawsze sie w sladowych ilosciach i byl bardziej pokazem inowacyjnej mysli technicznej a nie silnikiem do generowania zyskow dla koncernu vag.Cylindry pewnie sa pokryte nikasilem lub alusilem lub jakims podobnym zwiazkiem lecz nie sadze ze to jest przyczyna padania tych silnikow .Wiekszosc wspolczenych aluminiowych silnikow ma zastosowane takie powloki a jednak tak nie padaja .

Gość

Post autor: Gość » 21 mar 2015, 21:29

Jak jest miejsce w bloku to tuleje da się zastosować. Co do panewek to sa cieniutkie i wąskie a także mieciutkie więc mozna je zastapić czyms mocniejszym. W USA maja patenty.

gryzzli
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 215
Rejestracja: 30 lip 2013, 18:51
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: gryzzli » 21 mar 2015, 21:39

Jakie chcesz tuleje zastosowac ? Jesli bys zastosowal zeliwne to skad do tego pierscienie bo te ktore sa ori szybko padna ? Co z kwestia roznej rosszezalnosci cieplnej aluminium i zeliwa a na koniec koszt takiej operacji mysle ze minimum 15-20tys z maxymalna polroczna gwarancja jesli ktokolwiek w Pl by sie podjol takiej operacji.Panewki nie sadze ze padaja z tego powodu ze sa cienkie i miekkie .

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 22 mar 2015, 09:26

dawno się tulejuje motory
u nas w kraju
to że ktoś zrobił tak że napylił to dlatego że taniej było

gryzzli
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 215
Rejestracja: 30 lip 2013, 18:51
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: gryzzli » 22 mar 2015, 09:48

Oczywiscie ze sie tulejuje szczegolnie cylindry do motocykli ale silniki do samochodow rowniez nawet wyczynowych .Znany i gesto opisywany jest np przypadek czesto padania sylnikow panamery turbo i sa nawet w PL firmy ktory zajmuja sie tulejowaniem takich silnikow koszt 8-12 tys pln i daja 6 miesiecy gwarancji .Wiec mozna przypuszcac ile by kosztowalo tulejowanie w12.Mimo wszystko daje wiele do myslenia ze nie daja nawet 12 miesiecy gwarancji a nie slyszalem zeby taki silnik po tulejowaniu w panamerze wytrzymal dluzej jak 3 lata .Metoda polwlekania cylindrow przez elektrolize jest stosowna przedewszystkim z powodow kosztow i jest tansza okolo 12 razy niz tulejownie oraz zmiejszenia oporow tarcia co przeklada sie na mniejszy apetyt na paliwo wiekszosc sprawnosc silnika i spelnienie coraz wyzszych norm euro

Gość

Post autor: Gość » 22 mar 2015, 11:31

Z 10 lat temu mój mechanik już robił mi taki patent w omedze co tez przecie miala "jednorazowy" ale nie aluminiowy blok(było łatwiej). Magik co sie tym zajmuje do dzis doskonale sobie z tulejowaniem radzi. Wszystko kwestia pieniędzy. :)

gryzzli
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 215
Rejestracja: 30 lip 2013, 18:51
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: gryzzli » 22 mar 2015, 11:45

Tulejowanie silnika od omegi przy obecnej dostepnosci czeszci i cen takich silnikow mija sie z celem . Zreszta cala dyskusja zeszla na zly tor bo nikt z nas raczej nie bedzie robil tulejowania w12 mimo obecnych takich mozliwosci technicznych .Mnie bardziej frapuje czy te silniki maja jakas wade konstrukcykcyjna czy poprostu w skrajnie trudnych warunkach eksplatacyjnych ich niekorzystny bilasns cieplny powoduje ich zatarcie ?

Gość

Post autor: Gość » 22 mar 2015, 11:49

Opinie z naszego forum jak i rynku sugeruja że W12 pojeździ choć trza dbać bardziej niz o inne jednostki. W przeciwieństwie do 5,2 V10 który jak sie okazuje jest loterią.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl