części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Kompendium wiedzy o silnikach w A8.

Czy warto kupić to auto?... Znalazłem ciekawą ofertę! Opisy, porównania, porady przed zakupem, wróżenie ze zdjęć i z opisów. Dział dotyczy Audi A8/S8 a także innych modeli Audi oraz aut innych marek.
Dostęp dla zarejstrowanych.
TomiSD

Post autor: TomiSD » 09 gru 2014, 21:30

Wielkie dzięki za pomoc. Jestem nowy i muszę się ogarnąć:)

ernesto

Post autor: ernesto » 09 gru 2014, 21:39

A2 pisze:Wielkie dzięki za pomoc. Jestem nowy i muszę się ogarnąć:)
Każdy kiedyś zaczynał ;) Na spokojnie ;)

Dworek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 187
Rejestracja: 29 maja 2014, 00:40
Lokalizacja: WWA

Post autor: Dworek » 22 mar 2015, 17:28

gryzzli pisze:V10 to jest jeszcze inna historia tam mysle ze polaczone trzy elementy w calosc powoduja ich padanie czyli nieszczesne plastikowe klapki w kolektorze (wada fabryczna),zasilanie fsi czyli niedoskonalosci tej metody plus samochod do jakiej trafia ten silnik .S8 w zalozeniach ma byc usportowiona limuzyna wiec trafia z regoly do kierowcy ktory lubi ostrzej przeploszyc te konie z tej limuzyny :-)
Może z tego tematu żeby nie robić tam bałaganu, napisz proszę coś więcej na temat niedoskonałości FSI. Co do trzeciego powodu jaki podałeś, każde auto sportowe ma sportowy silnik, i każdy silnik katowany kiedyś się podda, daleko szukać nie trzeba, np. RS8 D3 SENTENZY. Przyczyny takie czy inne, ale katowanie silnika to moim zdaniem nie jest dobry powód, żeby punktować konkretny silnik. Podobnie klapki w kolektorze, które są w każdym FSI, i w każdym FSI dolot się zakleja, to nie jest tylko domena tego konkretnego silnika.

Do czego dążę - każdy silnik ma zalety i wady, mniejsze bądź większe. Znając przypadłości konkretnego silnika można zwracać uwagę na punkty newralgiczne i jeździć spokojne.

Swoją drogą, trzeba się zarejestrować na jakimś forum Lamborghini i poczytać co tam piszą o tych silnikach ;-p

gryzzli
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 215
Rejestracja: 30 lip 2013, 18:51
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: gryzzli » 22 mar 2015, 18:43

Wiekszosc pisze ze silnik v10 jest od lamborgini a on niewiele ma wspolnego z silnikiem od lambo :-) predzej juz v10 ale z r8 .Klapki plastikowe to wedlog mnie czysta kpina ze strony grupy vag w tak drogich silnikach jak w s8 jak by nie mozna ich zrobic ze stopu magnezu i bylby swiety spokoj w tej kwestji.

Dworek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 187
Rejestracja: 29 maja 2014, 00:40
Lokalizacja: WWA

Post autor: Dworek » 22 mar 2015, 18:52

Sam jestem ciekawy jak ten silnik ma się w lambo. Oczywiście że jest zmieniony w S8, ale czy ma te same przypadłości? I jakie są względem niego zmiany? W najnowszym R8 silnik też jest z najnowszego lambo. Choć myślę, że bezpieczniej napisać: najnowsze R8 dzieli rozwiązania technologiczne zastosowane w najnowszym lambo ;-)

Fakt, klapki mogłyby być z trwalszego materiału. Może coś twardszego jest za ciężkie i nie przeskakują wtedy klapki tak szybko, jak trzeba?

Odnośnie tych wad FSI proszę jeszcze słówko :)

Gość

Post autor: Gość » 22 mar 2015, 19:03

Doczytajcie sobie bo ja też kiedyś byłem w błedzie. Silnik z S8 ma tyle wspólnego z tym z Lambo co mój z amerykańskim HEMI.

Dworek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 187
Rejestracja: 29 maja 2014, 00:40
Lokalizacja: WWA

Post autor: Dworek » 22 mar 2015, 19:10

Będziesz uprzejmy podać jakieś źródło tych wiadomości?

Gość

Post autor: Gość » 22 mar 2015, 19:13

Szeroko pojęty internet,ogarnięci w temacie mechanicy np firm tuningowych,zagraniczne fora. O tej konkretnie S8 D3 troche wiem ze względu że mój kolega posiadacz takowej od nowosci zjadł już na niej zeby. Gdzieś tu opisywałem to a na forum AKP jest bardzo podobny temat z fotorelacją.

Dworek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 187
Rejestracja: 29 maja 2014, 00:40
Lokalizacja: WWA

Post autor: Dworek » 22 mar 2015, 19:21

Tak, wiem, pamiętam, ale po za tym, że kolega przegrał chyba na loterii (ja chyba wygrałem, bo po niecałym roku i kilku tysiącach przejechanych km nic się nie dzieje a jeszcze do dolotu nie zdążyłem zajrzeć) nic konkretnego.
Na AKP nie pamiętam czy to o tym piszesz, ale widziałem spustoszenia po wyrwaniu klapek, ale tam w misce olejowej było błoto, nie olej. Chyba, że pomieszałem przypadki, albo były dwa takie.

A chodziło mi w moim poprzednim poście o źródła odnośnie tego ile w S8 jest silnika z lambo.

Gość

Post autor: Gość » 22 mar 2015, 19:42

No z mojej wiedzy tylko tyle co to i to jest V10 dlatego porównałem mojego ABZta do HMI bo to i to jest V8 :)

Spece co kumplowi ogarniali eSkę doradzali montaż silnika z RS6 C6 bo mimo że to bliźniak eskowego to jednak ma już dopracowana konstrukcję. Znalazłem mu w niemcowni rsę na graty i eSka już dawno smiga po swapie :)

Dramat polega na tym że klasa premium jakim jest A8/S8 nie powinna mieć takich akcji jak w przypadku 5,2-no nie wypada...to nie jest 1,4 tsi z posranym aluminiowym wałkiem rozrządu z golfa itp...

gryzzli
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 215
Rejestracja: 30 lip 2013, 18:51
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: gryzzli » 22 mar 2015, 20:35

Wady sa wszedzie opisane wiec raczej nic nowego nie napisze .Syfienie zarastanie w kanalch dolotowych kolektorze ssacym powodujacy spadek sprawnosci a w extremalnym przypadkach nawet urwaniem zaworu ktory moze zniszczyc silnik .Szybka degradacja oleju w silniku .Silnik w procesie zarastania zaworow przewaznie jest bardziej obciazany przez spadek sprwnosci w celu uzyskania nominalnych parametrow drogowych w samochodzie co tez nie sluzy jednostce napedowej . Reasumujac temat v10 5.2 z mojej strony zgadzam sie w zupelnosci z administratorem i raczej balbym sie miec s8 nawet jako wekendowoz bo ten silnik potrafi pasc w jednej chwili bez zadnego ostrzezenia i pewnie kazdy z tych silnikow padnie wczesniej czy pozniej jesli tylko bedzie uzywany :-)
Ostatnio zmieniony 22 mar 2015, 20:42 przez gryzzli, łącznie zmieniany 1 raz.

Dworek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 187
Rejestracja: 29 maja 2014, 00:40
Lokalizacja: WWA

Post autor: Dworek » 22 mar 2015, 20:42

Pisząc o zaworze, który może się urwać, masz na myśli te nieszczęsne klapki w dolocie?

gryzzli
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 215
Rejestracja: 30 lip 2013, 18:51
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: gryzzli » 22 mar 2015, 20:50

Nie.Chodzi mi o narastanie tego syfu na trzonku zawora i w gniezdzie.Ten silnik musial byc sknocony skoro audi po tak krotkim czasie przestalo go rozwijac i wycofalo z oferty .Nawet w12 rozwijaja a nie sadze ze sprzedaje sie ich wiecej niz v10.

Gość

Post autor: Gość » 22 mar 2015, 20:55

Kumpel kolektor ogarnął zaraz po gwarancji więc to nie spowodowało juz problemu. Jak wspomniano wyżej potrafi paśc bez uprzedzenia i tak padł. Trasa na Neapol,prędkośc 140 na tempomacie i nagle jebut w silniku i koniec jazdy. Po rozebraniu zatarty na amen jeden-tłok,urwana korba i zacierające się kolejne 3 cylindry. Jakiś szlam w misce tez był a kolega nie słuchał zaleceń serwisu i olej zmieniał na LM co 10tyś nie jakies LL co 30 jak kazali...

Nie pomogło. Po awanturze audi zaoferowało że wymienia mu za jedyne 25tys euro... wolał swapa. Przebieg 170tyś.

Dworek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 187
Rejestracja: 29 maja 2014, 00:40
Lokalizacja: WWA

Post autor: Dworek » 22 mar 2015, 21:01

Czy zacierające się 4 cylindry nie dają jakiś oznak wcześniej? Bo to się nie stało w kilka sekund, jak mniemam...
Z tym szlamem nie rozumiem - był jakiś syf, czy dobry olej?

Zablokowany

Wróć do „Zakup kontrolowany - kupujemy A8/S8”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl