części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Kompendium wiedzy o silnikach w A8.

Czy warto kupić to auto?... Znalazłem ciekawą ofertę! Opisy, porównania, porady przed zakupem, wróżenie ze zdjęć i z opisów. Dział dotyczy Audi A8/S8 a także innych modeli Audi oraz aut innych marek.
Dostęp dla zarejstrowanych.
Gość

Post autor: Gość » 22 mar 2015, 21:41

Jak się domyślasz ktos kto skończył technikum samochodowe i kupił sobie za gotówke S8 w salonie jest osobą co ma jakies pojęcie jak i środki na lepszy serwis niż zaleca ASO.

WIęc znając te auto jak i własciciela mogę powiedzieć że osoba ta ma styl podobny do mojego-raczej spokojny człowiek. Ale czasem w Niemczech pozapier...autostradami.

Syf opiłków to chyba szlify co się działy w trasie z Wiednia do Neapolu. Nie zawsze zacierające się cylindry dadza znać chyba że tuż przed,co w aucie klasy premium cięzko wychwycić. Ja w omedze przez durnote kolegi mechanika tez miałem 3 z 4 zacierające się cylindry i nie czułem nic poza minimalnie podwyższona temperatura. Mi się silnik nie zatarł-nie zdazył bo rozsypała się cała góra.

Surveyor
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 18 lis 2014, 23:07
Lokalizacja: WY/RT

Post autor: Surveyor » 25 maja 2015, 23:11

Z Lambo może poza blokiem ma niewiele wspólnego ale:
1. Jest to ten sam silnik, co w R8 i RS6TT.
2. Złą sławę robi mu kolektor dolotowy i nic więcej.
3. Podobny syf robi się w innych FSI np. w RS4 V8 a jednak jeżdżą i się nie rozlatują.
4. Trochę mniejszy syf robi się w R8 z powodu jednolitego kolektora bez zmiennej długości i oczywiśćie częstszego przeganiania kucyków.
5. Ten silnik nadal jest produkowany w R8

Wniosek: Przerobić lub zmienić kolektor i cieszyć się zaletami tej jednostki :)

Gość

Post autor: Gość » 26 maja 2015, 04:00

Nie jest to ten sam silnik co w RS6 bo 5.0 V10 biT to nie 5.2V10 N/A

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1442
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 26 maja 2015, 22:20

Surveyor pisze:(...)
2. Złą sławę robi mu kolektor dolotowy i nic więcej.
(...)
Wniosek: Przerobić lub zmienić kolektor i cieszyć się zaletami tej jednostki :)
A co np. z czyszczeniem kolektora dolotowego? Do diesli jest sporo preparatów myjących kolektor dolotowy (i cały ten syf idzie do silnika), ale czy jest taka możliwość w Pb? Pomijam metodę inwazyjną, czyli po prostu rozebranie kolektora i jego przeczyszczenie. To chyba bolączka wszystkich silników z recyrkulacją spalin itp. ekologicznymi rozwiązaniami.
Bądź dobry jak chleb.

Surveyor
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 18 lis 2014, 23:07
Lokalizacja: WY/RT

Post autor: Surveyor » 26 maja 2015, 22:53

Apophis pisze:Nie jest to ten sam silnik co w RS6 bo 5.0 V10 biT to nie 5.2V10 N/A
Korba jest mniejsza w celu odprężenia pod doładowanie, stąd mniejsza pojemność, tłoki te same, głowice te same...mówię tutaj o trwałości tych silników, nie o różnicy w szczegółach. Hamerykańcy nie swapują do R8 5.0TT tylko uturbiają 5.2...
pebo pisze:
Surveyor pisze:(...)
2. Złą sławę robi mu kolektor dolotowy i nic więcej.
(...)
Wniosek: Przerobić lub zmienić kolektor i cieszyć się zaletami tej jednostki :)
A co np. z czyszczeniem kolektora dolotowego? Do diesli jest sporo preparatów myjących kolektor dolotowy (i cały ten syf idzie do silnika), ale czy jest taka możliwość w Pb? Pomijam metodę inwazyjną, czyli po prostu rozebranie kolektora i jego przeczyszczenie. To chyba bolączka wszystkich silników z recyrkulacją spalin itp. ekologicznymi rozwiązaniami.
Na Racingforum i Audizine parę osób pisało o tego typu preparatach. Jakie były skutki - nie wiem. Napewno nie jest to spory problem: raz na 20 tys. km albo przeczyścić samemu, albo wydać 1-2kPLN na profi czyszczenie - przy pozostałych kosztach eksploatacji S8/S6 jakoś da się przeboleć, szczególnie, że pierwsze czyszczenie wchodzi przy naprawie klapek :D Wydaje mi się, że przy zaślepieniu kolektora i wyeliminowaniu tych zawirowań i zmian prędkości strumienia powietrza, syf będzie się mniej osadzał. Sam tego nie zdążyłem potwierdzić niestety :(

Gość

Post autor: Gość » 26 maja 2015, 23:49

Hamerykańce mają szereg przepisow na poprawianie europejskich bubli.

piter 1205
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 10 cze 2015, 10:03
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: piter 1205 » 18 cze 2015, 16:58

A ja kupilem to cudo,narazie jezdzi ale juz planuje czyszczenie i przerobienie odmy :-)

Dworek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 178
Rejestracja: 29 maja 2014, 00:40
Lokalizacja: WWA

Post autor: Dworek » 18 cze 2015, 17:15

Operacja warta ceny, polecam, do MW Motorline masz niedaleko.

piter 1205
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 10 cze 2015, 10:03
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: piter 1205 » 19 cze 2015, 09:41

No juz termin mam umowiony wraz z wymiana i poprawą odmy

Kamillo1824
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 17 cze 2015, 21:58
Lokalizacja: Majewo

Post autor: Kamillo1824 » 27 paź 2015, 17:03

Witam, chciałbym zapytać o silniki diesla w D2, chodzi mi o 3.3l jaka jest awaryjność tego typu motorów. i jeśli już to jaka mniej więcej była by różnica kosztów eksploatacji pomiędzy 3.3l ON a zagazowanego 4.2l Pb?

Gość

Post autor: Gość » 27 paź 2015, 18:13

Kamillo1824, Było-czytaj szukaj wszystko na forum.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 5158
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 27 paź 2015, 18:34

Kamillo1824 pisze:Witam, chciałbym zapytać o silniki diesla w D2, chodzi mi o 3.3l jaka jest awaryjność tego typu motorów. i jeśli już to jaka mniej więcej była by różnica kosztów eksploatacji pomiędzy 3.3l ON a zagazowanego 4.2l Pb?
W skrócie taniej wyjdzie Cie 4.2PB+LPG, dlaczego ? Jw.
Black Cars Matters

Zablokowany

Wróć do „Zakup kontrolowany - kupujemy A8/S8”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl