Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[S8 D2 97 LPG ] Spalanie podczas hamowania silnikiem

Konradviper
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 90
Rejestracja: 24 lip 2014, 19:13
Lokalizacja: Katowice

[S8 D2 97 LPG ] Spalanie podczas hamowania silnikiem

Post autor: Konradviper » 30 mar 2015, 13:43

Zmieniłem ostatnio komputer silnika w swoim s8 manual na taki z poprawioną mapą przez niemieckiego tunera. (Z resztą kupiony od jednego z forumowiczów)
Po zamontowaniu okazało się że jest odczuwalna poprawa dynamiki auta, większa niż się spodziewałem, choć zawsze byłem zdania że w wolnossącym silniku samą elektroniką można poprawić niewiele i że będę musiał sam siebie przekonywać że auto lepiej jedzie.

Ale nie o tym.
Zauważyłem jedną ciekawą rzecz po zmianie komputera. Odniosłem wrażenie że auto po puszczeniu gazu wolniej wytraca prędkość. Początkowo to zignorowałem, ale coraz częściej zacząłem się łapać w miejscach gdzie codziennie przejeżdzam na tym że auto słabiej hamuje silnikiem.
Szybki test potwierdził moje przypuszczenia. Przy hamowaniu silnikiem komputer pokazuje chwilowe spalanie na poziomie 2-4ltr w zależności od prędkości. Na starym komputerze było to zero a kiey obroty spadały poniżej 1500 odczuwało się że podana została dawka podtrzymująca życie na wolnych obrotach.
Wniosek mój jest taki że komputer nie odcina podawania paliwa przy hamowaniu silnikiem.
Ma ktoś pomysł Dlaczego?
Nie jest to upierdliwe ale podejrzewam że wpłynie na zużycie paliwa
Nr komputera jest dokladnie identyczny jak ten stary

Gość

Post autor: Gość » 30 mar 2015, 14:01

Wszelkie modyfikacje zwykle sie wiążą z zwiększeniem spalania. Możliwe że zmiana ma na celu też podtrzymanie większej gotowości na dodanie gazu i nie bedzie odcinać całkowicie.
Ale to tylko gdybanie. Musiał byś podjechac do dobrego speca co by porównał ci zmiany ustawień w ECU względem seryjnych i to by dało ci obraz tego co jest inaczej i jak działa.

Konradviper
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 90
Rejestracja: 24 lip 2014, 19:13
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Konradviper » 30 mar 2015, 15:14

A jak to jest manual vs automat?
Czy w automacie spalanie jest zero podczas hamowania silnikiem?
Może komputer pochodzi z automata?
Choć z drugiej strony nr ma identyczny jak mój...

Gość

Post autor: Gość » 30 mar 2015, 15:17

Tu nie ma w zasadzie róznicy. W automacie gdy jest zapięty lockup po odpuszczeniu pedału spalanie wskakuje na 0.0 i dopiero jak to wspomniałes przy niższych obrotach zaczyna sie posiłkować benzynką.

ernesto

Post autor: ernesto » 30 mar 2015, 15:28

Konradviper pisze:A jak to jest manual vs automat?
W manualu podczas zdjęcia nogi z gazu automatycznie jest na 0.00 ponieważ sprzęgło zapięte jest na sztywno silnik i skrzynia.

W automacie tak nie jest. Jeśli Lock up jest zapięty to wtedy jest hamowanie pełne silnikiem czyli odcina wtryski, natomiast jeśli Lock nie zapnie to wtedy pokazuje się granice 4 - 5.
Najlepiej jest to sprawdzić jadąc na 5 biegu powiedzmy 100 lub 120 na prostej nawierzchni i zdejmujesz nogę z gazu. Wtedy Lock powinien być już zapięty na sztywno. Na 4 biegu też możesz ale 5 jest lepsza.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 30 mar 2015, 15:45

a spróbuj na tipie redukować, co wtedy pokaże, bo moim zdaniem będzie 0.0,
tylko redukowac nie zaraz przy dolnej granicy obrotów ale tak np. z 2000...

W trybie automatycznym, po zdjęciu nogi z gazu bardzo żadko FIS pokazuje 0,0 przy hamowaniu silnikiem, a generalnie nie jest to i nigdy nie będzie takie hamowanie jak w manualu ;)
to nie jest zwykły napęd...to

adrian949

Post autor: adrian949 » 30 mar 2015, 19:04

Konradviper pisze:A jak to jest manual vs automat?
Czy w automacie spalanie jest zero podczas hamowania silnikiem?
Może komputer pochodzi z automata?
Choć z drugiej strony nr ma identyczny jak mój...
Hej, komputer jest na 1000% od manuala sam go wyjmowałem. ;)

Konradviper
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 90
Rejestracja: 24 lip 2014, 19:13
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Konradviper » 30 mar 2015, 20:13

adrian949 pisze:
Konradviper pisze:A jak to jest manual vs automat?
Czy w automacie spalanie jest zero podczas hamowania silnikiem?
Może komputer pochodzi z automata?
Choć z drugiej strony nr ma identyczny jak mój...
Hej, komputer jest na 1000% od manuala sam go wyjmowałem. ;)
Też tak myślałem.
Będzie trzeba się przyzwyczaić po prostu. Nie jest to upierdliwe, kwestia dostosowania techniki jazdy.
Nooo i do rajdówy się nie będzie nadawał, a miałem nadzieję że kiedyś go przetestuję również tu:
http://www.a8team.pl/audi-80-quattro-b2-vt14947.htm

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 31 mar 2015, 11:42

martin_rs4 pisze:W trybie automatycznym, po zdjęciu nogi z gazu bardzo żadko FIS pokazuje 0,0 przy hamowaniu silnikiem
cofam to co mówiłem :D dziś podczas zajdzy sprawdzałem i faktycznie jak odpuszcze gaz tak powyżej 1500obr to chwilowe wskazania na FISie pokazują 0,0 :)
to nie jest zwykły napęd...to

adrian949

Post autor: adrian949 » 31 mar 2015, 22:11

Jeszcze znalazłem dwa filmiki z tym kompem :D




Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 01 kwie 2015, 15:09

tez mnie temat nurtowal ostatnio mocno :)

Przy jezdzie na pierwszy 3 biegach mam tak ze w zasadzie ponizej 3 tysiecy obrotow jak hamuje silnikiem to zera na blacie nie ma. Na wyzszych biegach jest tak ze juz powyzej 1500 jak puszcze gaz to sie zero pojawia. To naprawdę jest zależne od spięcia lockupa. Na wyzszych biegach zapiety to i hamowanie silnikiem praktycznie natychmiastowe, na niższych nie spiety do konca to i hamowanie silnikiem dopiero od obrotow wyzszych niz 3k rpm udaje sie zrobic z zerem.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 01 kwie 2015, 20:18

A może dlatego że to jest średnie chwilowe zużycie paliwa aktualizowane co 30metrów niestety. Instrukcje trzeba przeczytać


Konradviper
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 90
Rejestracja: 24 lip 2014, 19:13
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Konradviper » 01 kwie 2015, 23:37

karol208 pisze:A może dlatego że to jest średnie chwilowe zużycie paliwa aktualizowane co 30metrów niestety. Instrukcje trzeba przeczytać
Średnie chwilowe zużycie
To dobre jest

A te 30metrów też ciekaw jestem z jakiego źródla jest wzięte...
Rozumiem że przy 240km/h aktualizacja jest co pół sekundy, a przy 12km/h co dziesięć sekund, tak?

Gość

Post autor: Gość » 01 kwie 2015, 23:54

Ja nie wiem czy aż 30m bo podwórko moje tyle gdzieś ma a gdy zatrzymam się na nim i licznik spalania chwilowego się zatrzyma to po przejechaniu kilku metrów się aktualizuje więc raczej nie bedzie to 30m. Ale nie wiem czy to ma jakis związek z predkością czy nie.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 02 kwie 2015, 07:56

Konradviper pisze:[
Średnie chwilowe zużycie
To dobre jest

A te 30metrów też ciekaw jestem z jakiego źródla jest wzięte...
Rozumiem że przy 240km/h aktualizacja jest co pół sekundy, a przy 12km/h co dziesięć sekund, tak?
Zużycie paliwa bada na bieżąco wyswietla co sek zauważyłem, ale dystans przez który przelicza to 30m
Do chwilowego zużycia potrzebna jest prędkość (dystans w określonym czasie) i czas wtrysku.
Nie mieliście sytuacji że stoicie sobie a chwilowe zużycie rośnie kosmicznie w góre?
Sprawdźcie sobie świeżo po zerowaniu fisa. dlatego że czas wtrysku jest czas podróży jest a dystansu brak, a niestety nasze nie wyświetlają chwilowego tak jak w nowszych w l/h.
filmik rano na postoju po zerowaniu fis

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl