części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 02 kwie 2015, 17:46

puzzel1, a co się u Ciebie dzieje, że wymieniasz?

Awatar użytkownika
puzzel1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 14 lip 2013, 10:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: puzzel1 » 02 kwie 2015, 17:56

na prawej głowicy tarabani juz nie tylko na zimnym, ale coraz częściej na ciepłym, ostatnio na cieplym jak odpaliłem po pol godziny postoju, to tarabanił cały czas do momentu zgaszenia, a nie jak zwykle 2-3sekundy.... A lewy zmienie przy okazji profilaktycznie, co by nie robic 2 razy tej samej roboty :)

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 02 kwie 2015, 18:20

puzzel1 pisze: A lewy zmienie przy okazji profilaktycznie, co by nie robic 2 razy tej samej roboty :)
Jasna sprawa, jak wymieniać to komplet. A czapki zdejmowałeś żeby zobaczyć jak te stare wyglądają? może sam ślizg poszedł...

Awatar użytkownika
puzzel1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 14 lip 2013, 10:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: puzzel1 » 02 kwie 2015, 18:28

na wakacjach robilem rozrząd i ślizgi były ok, a stukanie na zimnym mam odkąd kupilem a8, czyli równo rok temu. Zresztą przebieg mam prawie 300tys, więc tak czy siak raczej oba kwalifikują się do zmiany ;) a no i wywala mi błąd czujnika wałka rozrządu

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 02 kwie 2015, 19:11

puzzel1 pisze: a no i wywala mi błąd czujnika wałka rozrządu
Jak jest błąd to wymieniaj.
Ja z tym porannym krótkim postukiwaniem też od zakupu mam do czynienia, ale szczerze to już ponad 2 lata trwa. Jak było na początku, tak jest nadal. Co więcej u mnie jest zależność, bo gdy mam powyżej 3/4 oleju na bagnecie to stukania w ogóle nie ma <niewiem> Domniemam, że u mnie problem tkwi nie tyle w samym nastawniku, co w drodze oleju do góry silnika. Możliwa przyczyna to zapchane kanaliki doprowadzające olej do nastawników i niedrożne zaworki zwrotne utrzymujące olej w głowicach.Niedługo wymiana oleju to pójdzie płukanka silnika i wymiana zaworków zwrotnych pod kolektorem.

Awatar użytkownika
puzzel1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 14 lip 2013, 10:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: puzzel1 » 02 kwie 2015, 19:32

no to jestes w o wiele lepszej sytuacji ;) ja zaworki zmienialem przy okazji rozrządu, ale nic nie pomogło

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 02 kwie 2015, 19:47

puzzel1 pisze:no to jestes w o wiele lepszej sytuacji ;)
Ja wiem...wolałbym być w tej grupie niestukającego nastawnika :D aż tak dużo to nie kosztuje, a więc chyba warto spróbować. Gdyby było stukanie na ciepłym, albo błedy od strony nastawników to wtedy trza robić, wiadomo. Jak na razie czepiam się innych opcji, a nóż pomoże. Daj znać, jak tam po wymianie, bo przy ewentualnej wymianie biorę pod uwagę tego sprzedawcę :) pozdro

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 02 kwie 2015, 20:29

puzzel1 pisze:na prawej głowicy tarabani juz nie tylko na zimnym, ale coraz częściej na ciepłym, ostatnio na cieplym jak odpaliłem po pol godziny postoju, to tarabanił cały czas do momentu zgaszenia, a nie jak zwykle 2-3sekundy....
no to juz gruba sprawa. no ja moge tego typa z allegro polecic i gdybym mi sie teraz nie trafil nastwanik od Adriana to bym tez od niego kupil na prawa glowice.
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Bartazz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 25 mar 2015, 20:18
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Bartazz » 12 kwie 2015, 15:58

Ponieważ zamknięto mój temat piszę tutaj....

U mnie dokładnie sprawa wygląda tak.

Jak postoi z 3 dni to zaczyna się klekotanie tylko przy pierwszym odpaleniu z 2-3s

Wczoraj go zapaliłem i pochodził sobie z 5 minut i dzisiaj z samego rana zapalił na cyknięcie bez żadnego hałasu (idealnie cichutko).

W związku, że nie znam jeszcze tego auta, zauważyłem że jak postoi dłużej nie odpalany właśnie taki objaw się ukazuje a tak mogę go zapalać z 30 razy w ciągu dnia i jest cisza. Na drugi dzień rano też jest cisza.......


Dzięki waszej pomocy i przeanalizowaniu tych całych 40 stron tematu, na razie nic z tym nie będę robił....... czyli u mnie jeszcze nie jest to aż tak bardzo uszkodzone rozumiem tak?
Może u mnie pomoże tylko wymiana tych zaworków przy kolektorze ssącym? Dobrze rozumiem?

Pozdrawiam
Moja piękna lalunia stylizowana na S8 ;-)

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 12 kwie 2015, 17:17

bardziej wlej dobry olej

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 12 kwie 2015, 17:28

pepi pisze:bardziej wlej dobry olej
Dokładnie tak. U mnie też po dłuższym postoju (przynajmniej dwa dni) też się odzywały, auto jeździło na 5W30. Wymieniłem olej na 10W50, skończyło się hałasowanie nastawników i przy okazji ustało branie oleju ;)

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 12 kwie 2015, 20:24

Bartazz, ja z identycznymi objawami ponad 2 lata jeżdżę i nic się nie pogarsza. Dla świętego spokoju dobrze by było zdjąć czapki i sprawdzić, czy żadnej patologii z ślizgami nie ma. a tak to dobry olej i trzymać stan na górnej granicy, nie czekać aż zejdzie pod min :)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 12 kwie 2015, 20:59

jak nie stuka codziennie przy odpalaniu, badź po kilkugodzinnym postoju to nie sie na razie co przejmować. Ale fakt faktem kiedys temat wroci i trzeba będzie nastwanik wymienic... ;)
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Bartazz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 25 mar 2015, 20:18
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Bartazz » 13 kwie 2015, 19:51

Dziękuję Panowie za odpowiedzi.
Olej jest wlany jakiś 5w30 już w Niemczech był wymieniany, jakieś 4000km temu więc jest w miarę świeży, ale może rzeczywiście jest jakiś syf bo na kartce z wymiany jest napis ARAL.
Zapalałem przez 2 dni i była cisza, dzisiaj rano też zapalałem i było elegancko a dosłownie przed chwilą czyli po około 10godzinach od porannego odpalenia znowu zaklekotał ale krócej, może z 1sekundę.

Jak już zrobię ją blacharsko, to wymienię ten olej i zobaczymy.

A pytanie z innej beczki, rozładował mi się akumulator do zera (stała długo nieuruchamiana) i po naładowaniu aku, zapala mi się na chwilę czerwona kontrolka airbag i po chwili gaśnie i tak na okrągło...... jakiś błąd złapała?

Jeszcze raz dziękuję za pomoc i serdecznie pozdrawiam
Moja piękna lalunia stylizowana na S8 ;-)

ernesto

Post autor: ernesto » 20 kwie 2015, 05:57

Bartazz pisze:rozładował mi się akumulator do zera (stała długo nieuruchamiana) i po naładowaniu aku, zapala mi się na chwilę czerwona kontrolka airbag i po chwili gaśnie i tak na okrągło...... jakiś błąd złapała?
Zgaduj zgadula. Bez odczytu błędów nie da rady. Przy tym aucie to wróżenie z fusów.

Zablokowany

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl