[D3 05 4.2MPI ] Olej silnikowy ???
http://www.sortoil.com/aceite-5w-30-100-sintetico-3/ Kliknij w dystrybutorzy i masz dystrybutorow w Polsce.
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
Piotrze, klikałem, ale w necie ci dystrybutorzy nie istnieją, a jechać po bańkę oleju to trochę za daleko. Na allegro/ebay też nie znalazłem.leon0376 pisze:http://www.sortoil.com/aceite-5w-30-100-sintetico-3/ Kliknij w dystrybutorzy i masz dystrybutorow w Polsce.
Bądź dobry jak chleb.
Test wyglądał obiecująco (choć teraz w necie wiele oszustw krąży), ale mam na czym spróbować, ryzyko niewielkie, a po tym można na forum napisać ludziom co i jak. Niestety, coś kontakt słaby do dystrybutorów.Apophis pisze:Tez chciales to przetestowac? Zadnej wysylki nie ma z tego co widze. Zadkosc..
Bądź dobry jak chleb.
U mnie też zbliża się czas wymiany i chyba w tym roku skuszę się na jakiś syntetyk LM. Ostatnio oleje zamawiałem tu: http://sklep-oleje.pl - bez zastrzeżeń. Tylko co wybrać:
A - Liqui Moly TOP TEC 4200 5W-30
B - Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30
C - Liqui Moly SYNTHOIL RACE TECH GT1 10W-60
Olej A ma niewiele mniejsza gęstość od B ale lepszą lepkość kinematyczną (patrzę na parametr 100 st. C), ale różnice też są nieznaczne. W sumie na nasze warunki klimatyczne to chyba A. C to chyba jakiś wynalazek.
A - Liqui Moly TOP TEC 4200 5W-30
B - Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30
C - Liqui Moly SYNTHOIL RACE TECH GT1 10W-60
Olej A ma niewiele mniejsza gęstość od B ale lepszą lepkość kinematyczną (patrzę na parametr 100 st. C), ale różnice też są nieznaczne. W sumie na nasze warunki klimatyczne to chyba A. C to chyba jakiś wynalazek.
Bądź dobry jak chleb.
Właśnie nie jestem pewien, a w chemii aż tak mocno nie siedzę. Ale:Apophis pisze:C to jak czytałem dobry syntetyk i ja bym go wybrał.
A - Liqui Moly TOP TEC 4200 5W-30
- temp. krzepnięcia -45 st. C
- temp. zapłonu 234 st. C
- gęstość 0,85g/ml
- lepkość przy 100 st.C 11 cSt
B - Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30
- temp. krzepnięcia -36 st. C
- temp. zapłonu 2324 st. C
- gęstość 0,85g/ml
- lepkość przy 100 st.C 11,6 cSt
C - Liqui Moly SYNTHOIL RACE TECH GT1 10W-60
- temp. krzepnięcia -35 st. C
- temp. zapłonu 240 st. C
- gęstość 0,86g/ml
- lepkość przy 100 st.C 24 cSt
Czyli dla oleju C parametr lepkości kinematycznej wypada najlepiej, tylko czy w jednostce wolnossącej takiej jak 4,2 BFM będzie to miało jakieś znaczenie? Może lepszym rozwiązaniem jest olej A, który ma najniższą temperaturę krzepnięcia i jest typu lekkobieżnego (lepsza pompowalność).
W instrukcji obsługi do A8 D3 są następujące specyfikacje oleju silnikowego:
Serwis LongLife: VW 503.00, VW 504.00
Serwis podstawowy: VW 502.00, VW 503.00, VW 504.00.
Więc zgodnie z powyższym wychodzi tak:
A - VW 504.00 / 507.00 - czyli podejdzie na LL
B - VW 505.01 / 505.00 / 502.00 - czyli na postawowy
C - VW 502.00 / 505.00 - czyli na podstawowy
Ogólnie to nie jestem zwolennikiem LL, mimo iż niewiele jeżdżę - wymiana leci co roku.
Co o tym sądzicie?
Bądź dobry jak chleb.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Byleby spełniał normę dla silnika - np. 5w40
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044