części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 05 4.2MPI ] Olej silnikowy ???

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 29 mar 2015, 21:12

Ja nawet bym zaryzykował. Mamy w rodzinie auto do którego można zaaplikować taki olej i ewentualnie sprawdzić, co i jak. Gdzie to można kupić?
Bądź dobry jak chleb.

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 29 mar 2015, 21:40

http://www.sortoil.com/aceite-5w-30-100-sintetico-3/ Kliknij w dystrybutorzy i masz dystrybutorow w Polsce.
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 29 mar 2015, 22:10

leon0376 pisze:http://www.sortoil.com/aceite-5w-30-100-sintetico-3/ Kliknij w dystrybutorzy i masz dystrybutorow w Polsce.
Piotrze, klikałem, ale w necie ci dystrybutorzy nie istnieją, a jechać po bańkę oleju to trochę za daleko. Na allegro/ebay też nie znalazłem.
Bądź dobry jak chleb.

Gość

Post autor: Gość » 30 mar 2015, 08:49

Tez chciales to przetestowac? Zadnej wysylki nie ma z tego co widze. Zadkosc..

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 30 mar 2015, 10:52

Koledzy ja też tego nie testowalem ale szperalem po necie i trafilem na tą stronę. Jest tam nr.kontaktowy może próbujcie zadzwonić.
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 01 kwie 2015, 18:37

Apophis pisze:Tez chciales to przetestowac? Zadnej wysylki nie ma z tego co widze. Zadkosc..
Test wyglądał obiecująco (choć teraz w necie wiele oszustw krąży), ale mam na czym spróbować, ryzyko niewielkie, a po tym można na forum napisać ludziom co i jak. Niestety, coś kontakt słaby do dystrybutorów.
Bądź dobry jak chleb.

Gość

Post autor: Gość » 01 kwie 2015, 18:43

Zgadza się. Temu ide w standard przy nastepnej wymianie.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 01 kwie 2015, 22:26

U mnie też zbliża się czas wymiany i chyba w tym roku skuszę się na jakiś syntetyk LM. Ostatnio oleje zamawiałem tu: http://sklep-oleje.pl - bez zastrzeżeń. Tylko co wybrać:
A - Liqui Moly TOP TEC 4200 5W-30
B - Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30
C - Liqui Moly SYNTHOIL RACE TECH GT1 10W-60

Olej A ma niewiele mniejsza gęstość od B ale lepszą lepkość kinematyczną (patrzę na parametr 100 st. C), ale różnice też są nieznaczne. W sumie na nasze warunki klimatyczne to chyba A. C to chyba jakiś wynalazek.
Bądź dobry jak chleb.

Gość

Post autor: Gość » 01 kwie 2015, 22:35

C to jak czytałem dobry syntetyk i ja bym go wybrał.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 02 kwie 2015, 22:23

Apophis pisze:C to jak czytałem dobry syntetyk i ja bym go wybrał.
Właśnie nie jestem pewien, a w chemii aż tak mocno nie siedzę. Ale:
A - Liqui Moly TOP TEC 4200 5W-30
- temp. krzepnięcia -45 st. C
- temp. zapłonu 234 st. C
- gęstość 0,85g/ml
- lepkość przy 100 st.C 11 cSt

B - Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30
- temp. krzepnięcia -36 st. C
- temp. zapłonu 2324 st. C
- gęstość 0,85g/ml
- lepkość przy 100 st.C 11,6 cSt

C - Liqui Moly SYNTHOIL RACE TECH GT1 10W-60
- temp. krzepnięcia -35 st. C
- temp. zapłonu 240 st. C
- gęstość 0,86g/ml
- lepkość przy 100 st.C 24 cSt

Czyli dla oleju C parametr lepkości kinematycznej wypada najlepiej, tylko czy w jednostce wolnossącej takiej jak 4,2 BFM będzie to miało jakieś znaczenie? Może lepszym rozwiązaniem jest olej A, który ma najniższą temperaturę krzepnięcia i jest typu lekkobieżnego (lepsza pompowalność).
W instrukcji obsługi do A8 D3 są następujące specyfikacje oleju silnikowego:
Serwis LongLife: VW 503.00, VW 504.00
Serwis podstawowy: VW 502.00, VW 503.00, VW 504.00.

Więc zgodnie z powyższym wychodzi tak:
A - VW 504.00 / 507.00 - czyli podejdzie na LL
B - VW 505.01 / 505.00 / 502.00 - czyli na postawowy
C - VW 502.00 / 505.00 - czyli na podstawowy

Ogólnie to nie jestem zwolennikiem LL, mimo iż niewiele jeżdżę - wymiana leci co roku.

Co o tym sądzicie?
Bądź dobry jak chleb.

Gość

Post autor: Gość » 03 kwie 2015, 01:04

Kazdy sie nada byle nie robic LL
:)

luigi76
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 16 kwie 2015, 19:28
Lokalizacja: Białystok

Post autor: luigi76 » 16 kwie 2015, 19:43

A jak auto zakupione i nie wiadomo co jest wlane do silnika? To co radzicie kupić?

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 16 kwie 2015, 21:10

Byleby spełniał normę dla silnika - np. 5w40
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 08 lip 2017, 22:59

Panowie
Motul X-Cess 5W40 vs Valvoline Synpower 5W40

co wlać ?

artur.325
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:33
Lokalizacja: W-wa

Post autor: artur.325 » 10 lip 2017, 10:47

Ja leje motula i nie narzekam ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl