[D3 05 4.2MPI ] Sonda lambda prawa i lewa - różnice
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Może być z tym problem - problematyczna sytuacja , koledzy ostatnio walczyli z sondami - przewody musisz posprawdzać od tego trzeba zacząc
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Prawie na pewno.rav85 pisze:reklamacja chyba nie jest mozliwa po ucieciu wtyczki
Taki los jak się kupi zamiennik który właściwie nie jest zamiennikiem wprost bo nie do końca pasuje
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Takie uroki sond "półuniwersalnych" czyli takich z gotową niby wtyczką .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Witam wszystkich. Podczepie się pod temacik.
Moj pierwszy post (nie licząc powitania) i pierwszy problem z audiczką. Mam A8 D3 4.2 MPI + LPG (kod silnika BFM) 4x4 quattro tip F1 z 2002r. Wyskoczył mi check engine (zółty silnik na zegarach) samochód chodził równo wszystko bylo ok lecz palila sie ta ikonka co mnie denerwowało.
Podpiąłem VCDS`a i wyskoczył błąd:
18686 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Negative Lead: Open Circuit
P2254 - 004 - No Signal /Communication - MIL ON
Po kilku telefonach do serwisów i przeczytaniu forum stwierdziłem że padła sonda lambda przed katalizatorem po stronie kierowcy. Więc zakupiłem nową sondę firmy Pierbourg (teoretycznie oryginał) kostka pasowała długość też (dla ciekawych zapłaciłem 395zł). Poświęciłem 4 popołudnia i wymieniłem sonde samodzielnie co było bardzo ciężkie. Dziś pojechałem do pracy wszystko było ok lecz gdy wracałem znowu zapalił sie check engine. Szybko podpiąłem znowu VCDS i okazało się ze znowu ten sam błąd. Załamałem się na myśl że znowu tyle męczarni i przestoju auta w garażu.
Po wykasowaniu błędów wszystko jest ok przez pierwsze 2 odpalenia auta a za 3 znowu wywala check engine. (Ciekawostka jak nie świeci check to wchodząc w silnik, bloki pomiarowe kanal od 30 w góre to widać że sonda żyje lecz gdy zapali się check to sonda jakby przymiera).
Nie mam pomysłu co z tym zrobić. Czy może sonde się adaptuje jakoś VCDS- em? Może ktoś wie jak pokonać tą wredną sondę. Prosze o pomoc i z góry dziękuje.
Moj pierwszy post (nie licząc powitania) i pierwszy problem z audiczką. Mam A8 D3 4.2 MPI + LPG (kod silnika BFM) 4x4 quattro tip F1 z 2002r. Wyskoczył mi check engine (zółty silnik na zegarach) samochód chodził równo wszystko bylo ok lecz palila sie ta ikonka co mnie denerwowało.
Podpiąłem VCDS`a i wyskoczył błąd:
18686 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Negative Lead: Open Circuit
P2254 - 004 - No Signal /Communication - MIL ON
Po kilku telefonach do serwisów i przeczytaniu forum stwierdziłem że padła sonda lambda przed katalizatorem po stronie kierowcy. Więc zakupiłem nową sondę firmy Pierbourg (teoretycznie oryginał) kostka pasowała długość też (dla ciekawych zapłaciłem 395zł). Poświęciłem 4 popołudnia i wymieniłem sonde samodzielnie co było bardzo ciężkie. Dziś pojechałem do pracy wszystko było ok lecz gdy wracałem znowu zapalił sie check engine. Szybko podpiąłem znowu VCDS i okazało się ze znowu ten sam błąd. Załamałem się na myśl że znowu tyle męczarni i przestoju auta w garażu.
Po wykasowaniu błędów wszystko jest ok przez pierwsze 2 odpalenia auta a za 3 znowu wywala check engine. (Ciekawostka jak nie świeci check to wchodząc w silnik, bloki pomiarowe kanal od 30 w góre to widać że sonda żyje lecz gdy zapali się check to sonda jakby przymiera).
Nie mam pomysłu co z tym zrobić. Czy może sonde się adaptuje jakoś VCDS- em? Może ktoś wie jak pokonać tą wredną sondę. Prosze o pomoc i z góry dziękuje.
Ostatnio zmieniony 05 cze 2015, 05:40 przez Pedros615, łącznie zmieniany 1 raz.
Problem rozwiazałem. Był banalny. Po montażu nowej sondy wykasowałem błąd w pierwszej zakładce Engine a w kolejnej zakładce jest powtórzony sterownik Engine. Trzeba było wykasować w obu miejscach błąd i po sprawie. Teraz Audiczka smiga jak nalezy bez zbednych błędów
DODANO:
Niestety myslałem ze problem rozwiazany a tu jade i znowu check engine. Podpinam kompa i błedy takie:
17985 - Right engine Mount Selenoid Valve (N145) Open Circuit
P1577 - 004 - No signal /communication
18282 - Valve for Torque Support Mount: Short to plus
P1874 - 001 - Upper Limit Exceeded
18666 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Signal Shorted to Heater Circuit
P2234 - 004 no Signal/ communication
19713 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Heater Circuit: Regulation at Upper Limit
P3257 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON
Pierwsze dwa błedy miałem od czasu kupna auta ale nie powodowały żadnych błędów na zegarach ani nie przeszkadzały w użytkowaniu. Nie wiem czy mają one wpływ na działanie sond lambda?? Sonde po stronie kierowcy przed katalizatorem wymieniłem na nową tak jak pisałem wcześniej a teraz pojawia sie jeszcze błąd drugiej sondy. Nie wiem o co chodzi. Gdzie leży problem. Wydaje mi się że sondy są sprawne tylko może trzeba je ustawic w VCDS. Może miał ktoś podobne problemy lub ktos jest kumaty w elektronice audi i mógłby podpowiedzieć jak ogarnac te sondy. Prosze o pomoc
A i pytanie takie jakie temperatury katalizatorów są w normie?? Może tam coś za gorąco bo jak silnik sie nagrzeje to z okolic koła przedniego po stronie kierowcy bucha ciepło galancie i tak sie zastanawiam może tam za ciepło jest
DODANO:
Niestety myslałem ze problem rozwiazany a tu jade i znowu check engine. Podpinam kompa i błedy takie:
17985 - Right engine Mount Selenoid Valve (N145) Open Circuit
P1577 - 004 - No signal /communication
18282 - Valve for Torque Support Mount: Short to plus
P1874 - 001 - Upper Limit Exceeded
18666 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Signal Shorted to Heater Circuit
P2234 - 004 no Signal/ communication
19713 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Heater Circuit: Regulation at Upper Limit
P3257 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON
Pierwsze dwa błedy miałem od czasu kupna auta ale nie powodowały żadnych błędów na zegarach ani nie przeszkadzały w użytkowaniu. Nie wiem czy mają one wpływ na działanie sond lambda?? Sonde po stronie kierowcy przed katalizatorem wymieniłem na nową tak jak pisałem wcześniej a teraz pojawia sie jeszcze błąd drugiej sondy. Nie wiem o co chodzi. Gdzie leży problem. Wydaje mi się że sondy są sprawne tylko może trzeba je ustawic w VCDS. Może miał ktoś podobne problemy lub ktos jest kumaty w elektronice audi i mógłby podpowiedzieć jak ogarnac te sondy. Prosze o pomoc
A i pytanie takie jakie temperatury katalizatorów są w normie?? Może tam coś za gorąco bo jak silnik sie nagrzeje to z okolic koła przedniego po stronie kierowcy bucha ciepło galancie i tak sie zastanawiam może tam za ciepło jest
Ostatnio zmieniony 15 cze 2015, 18:20 przez Pedros615, łącznie zmieniany 2 razy.