części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 94 4.2PB ] Za małe obroty

ernesto

Post autor: ernesto » 10 kwie 2015, 22:51

Odgrzewam kotleta. U mnie sprawa jest następująca. Na mocno nagrzanym motorze obroty oscylują w granicy około 800 - 900 obr/min Po zapodaniu D lub R spadają do wartości 400, może troszkę więcej. Każde kręcenie kierownicą powoduje zduszanie silnika i zapalanie się kontrolki od ładowania. Czepiłem się pompy ale ostatnio wymieniałem i widzę że po jakimś czasie zaczęło dziać się to samo.
Znowu chciałem się czepić pompy ale zauważyłem, że jak auto mam na D i trzymam nogę na hamulcu a drugą nogą dodam mu gazu by utrzymywał wartość 600 to już kontrolka się nie zapala i wspomaganie chodzi lepiej.
Dziwne jest to bo raz jest dobrze, raz nie. Raz kierownica chodzi ok a raz kręcenie na postoju potrafi udusić czterolitrowgo słonia.

Dolot sprawdzony i dam na pewno szczelny, odmy, podciśnienia też. przepustnica wyczyszczona, krokowiec również oraz szczelny.

Gość

Post autor: Gość » 10 kwie 2015, 22:56

Pytanie czy to problem mechaniczny czy elektroniczny. Sprawdzić to można łatwo podmieniając ECU silnika.

Co do wspomagania to przy bardzo niskiej wartości obrotowej może nie dawać dostatecznego ciśnienia-napisałes że po lekkim dodaniu gazu wraca więc może tu tkwi tylko pośrednia przyczyna.

ernesto

Post autor: ernesto » 10 kwie 2015, 23:13

Apo opony mam szerokie ale też nie bez przesady. Podejrzewam że przy obrotach rzędu tych czterystu z groszem pompa ma zbyt małe obroty. Teraz pytanie czy jest to wina samych obrotów czy może niewłaściwe koło mam na pompie <niewiem>
Ponoć są dwa rodzaje koła, jedno większe i mniejsze. Teraz pytanie czy jest ono wymienne co do samych pomp.
Może nie problem tkwi w obrotach tylko problem tkwi w tym że przy tak niskich obrotach silnika pompa ma zbyt niskie obroty. Wystarczy że mu pod wyższe nogą o 100 lub 200 i już jest ok i nie zdusza motoru i nie zapala się kontrolka od ładowania.

adrian949

Post autor: adrian949 » 10 kwie 2015, 23:21

W S8 jest większe koło na pompie.

Gość

Post autor: Gość » 11 kwie 2015, 00:16

WIększe koło by rozwiązało temat. Może masz nie ori??

ernesto

Post autor: ernesto » 11 kwie 2015, 02:01

Musiałbym mieć złapane średnice tych kół. I teraz pytanie, jeśli moje koło jest xxx to czy zastosowanie mniejszego czy większego zwiększy wydajność pompy na wolnych obrotach?
Wydaje mi się że mniejszego bo będzie się kręcić z większą prędkością.
A jeśli nie to? To co może być przyczyną spadku obrotów silnika poniżej 500obr/min na rozgrzanym motorze ?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 11 kwie 2015, 03:35

odwrotnie jest bo tu chodzi o odwód koła pasek tylko przekazuje stale obroty i jeśli ten obwód jest większy to się szybciej kręci .
co do obrotów motoru jakie masz korekty na wolnych ?

ernesto

Post autor: ernesto » 11 kwie 2015, 11:27

Bul mam takie że nie mam jak sprawdzić. Bo mój kabel został pogryziony przez włochate miałczące zwierze domowe :/

Może uda mi się podskoczyć dziś na jakiegoś kompa.
A jeszcze takie pytanie, od czego jest to oczko na silniczku krokowym, wygląda jak zalana plastikiem jakaś śrubka

Gość

Post autor: Gość » 11 kwie 2015, 11:37

Krokowcem nie wyregulujesz nic. Steruje tym ecu. W A8 nie testowałem ale np w moim daewoo jest regulacja na przepustnicy i co z tego jak ecu to koryguje :)

Sprawdź korekty jak pepi pisze i może cos bedzie widac. A stworzonko to musisz bardzo kochac ja bym je tym kablem...

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 11 kwie 2015, 15:00

tą zalaminowana srubka sobie obroty podnies. wydlub ten zolty lak wez imbusa 3 i ogien. a jak masz kompa w adaptacjach grupa 1. musisz miec login do Twojego sterownika.
Elektronika samochodowa.

ernesto

Post autor: ernesto » 11 kwie 2015, 18:40

k44761 pisze:tą zalaminowana srubka sobie obroty podnies. wydlub ten zolty lak wez imbusa 3 i ogien.
Ogień :D :D :D Teraz na D i na R ma 700 a nie 450 :D :D jadę na TestDrive Dam znać co i jak ;)

Gość

Post autor: Gość » 11 kwie 2015, 18:41

Sprawdź czy ecu nie koryguje jak w moim daewoo. To ja sobie zmniejsze :)

ernesto

Post autor: ernesto » 11 kwie 2015, 20:16

Podkręciłem i zauważyłem dziwną zależność silnik wcześniej hamuje. Czasami potrafi jadąc na 4 biegu, zdejmę nogę z gazu by mi wrzucił 5 to on najpierw przyhamuje silnikiem 0:00 przez sekundę następnie wbije 5. Czyli tak jak by chciał korygować. Nie utrzymuje sam tylko ma wymuszone obroty które chce zbić.
chyba że wyszły w ten sposób jakieś niedociągnięcia sprzęgła <hmm>

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 11 kwie 2015, 20:59

przesadziłeś delikatnie z obrotami

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 11 kwie 2015, 21:25

Troche skoryguj i będzie ok.
Maciek w dełu jest inaczej, tam nie ma śrubki na krokowcu i a jak zmienisz zderzak przepustnicy śrubką będą problemy...
Elektronika samochodowa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl