Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 97 4.2PB/LPG ] Problem z ECU - prwdopodobnie.

zaba113
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:48
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: zaba113 » 08 kwie 2015, 21:20

Właśnie cały pic polega na tym że błędów brak.

;(


Reasumując :
nowe świece
nowe moduły
nowe cewki
sterownik (komputer) silnika podmieniany na inny.
brak błędów w ECU.

Objawy:
poszarpuje (wibruje) najbardziej podczas delikatnego rozpędzania
na wolnych obrotach pszarpuje tak jak by na sekunde nie było zapłonu na którymś cylindrze.

Gość

Post autor: Gość » 08 kwie 2015, 21:33

Błedów brak a korekty? Krótko i długoterminowe jak wyglądają? Nagraj nawet komórka i wstaw co pokazuje. 10 i 11

zaba113
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:48
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: zaba113 » 08 kwie 2015, 22:02

Nie bardzo wiem o jakie korekty chodzi? Mam do dyspozycji komputer z programem diagnostycznym Polski VAG.

Gość

Post autor: Gość » 08 kwie 2015, 22:37

Korekty krótkoterminowe i długoterminowe w kanale 10 i 11. W 11jest tez praca sond.

ernesto

Post autor: ernesto » 09 kwie 2015, 06:13

Czy rano jak odpalisz auto i go mocno prze gazujesz to wkręca się dobrze, czy ma momenty zawahania, czkawki, przerywanie. Trzęsie auto na wolnych obrotach? Kiedy występuje szarpanie, tarpanie, trzęsienie ? tylko podczas jazdy ? Czy jest to odczuwalne niezależnie od prędkości ? czy jest to niezależne od obrotów silnika ?
Dajmy na to jadąc stałą prędkością 60 km/h szarpie na 4 biegu a na 2 nie ?

zaba113
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:48
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: zaba113 » 11 kwie 2015, 23:09

ernesto pisze:Czy rano jak odpalisz auto i go mocno prze gazujesz to wkręca się dobrze, czy ma momenty zawahania, czkawki, przerywanie. Trzęsie auto na wolnych obrotach? Kiedy występuje szarpanie, tarpanie, trzęsienie ? tylko podczas jazdy ? Czy jest to odczuwalne niezależnie od prędkości ? czy jest to niezależne od obrotów silnika ?
Dajmy na to jadąc stałą prędkością 60 km/h szarpie na 4 biegu a na 2 nie ?
Rano pali dobrze, wkręca się na obroty bez czkawek. Na wolnych obrotach wyczuwam co parę sekund co dwie , trzy w odstepach nieregularnych, takie szarpnięcia jak by na co najmniej jeden cylinder nie palił.
Jak odłaczy się jedną cewkę i odpali silnik na 7 cylindrach to szarpie podobnie ale bez przerwy.

Podczas jazdy szarpanie, czkanie jest na każdym biegu na LPG i na PB. Na LPG odczuwane bardziej. I na wyzszych biegach kiedy silnik jedzie na niższych obrotach to też bardziej szarpie. Jak wcisnę mocniej gaz i skrzynia zredukuje - obroty wejdą wyżej - to jedzie (ciągnie bez szarpania). Najbardziej wyczuwalne szarpanie jest podczas wolnego "dziadkowego" rozpędzania auta.

Jutro postaram się zrobić te odczyty korekt na Vagu.

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 12 kwie 2015, 08:46

Kolego. Miałem podobnie jak mi nowa cewka beru padła (w zasadzie od zakupu już była walnięta).
Podłączyłem kompa i jechałem. Za każdym szarpnięciem wyskakiwał kolejny numerek wypadania zapłonu na poszczególnym cylindrze.
W ten sposób zlokalizowałem który to a później już było z górki.
Błędów było brak, bo za mało wypadał zapłon, aby zapisał się błąd. A odczuwalne było to głównie na niskich obrotach, przy dodawaniu gazu.
Nie pamiętam w którym to bloku sprawdzisz, ale ktoś podpowie ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl