Właśnie cały pic polega na tym że błędów brak.
;(
Reasumując :
nowe świece
nowe moduły
nowe cewki
sterownik (komputer) silnika podmieniany na inny.
brak błędów w ECU.
Objawy:
poszarpuje (wibruje) najbardziej podczas delikatnego rozpędzania
na wolnych obrotach pszarpuje tak jak by na sekunde nie było zapłonu na którymś cylindrze.
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 97 4.2PB/LPG ] Problem z ECU - prwdopodobnie.
Czy rano jak odpalisz auto i go mocno prze gazujesz to wkręca się dobrze, czy ma momenty zawahania, czkawki, przerywanie. Trzęsie auto na wolnych obrotach? Kiedy występuje szarpanie, tarpanie, trzęsienie ? tylko podczas jazdy ? Czy jest to odczuwalne niezależnie od prędkości ? czy jest to niezależne od obrotów silnika ?
Dajmy na to jadąc stałą prędkością 60 km/h szarpie na 4 biegu a na 2 nie ?
Dajmy na to jadąc stałą prędkością 60 km/h szarpie na 4 biegu a na 2 nie ?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 sty 2015, 18:48
- Lokalizacja: Brzeg
Rano pali dobrze, wkręca się na obroty bez czkawek. Na wolnych obrotach wyczuwam co parę sekund co dwie , trzy w odstepach nieregularnych, takie szarpnięcia jak by na co najmniej jeden cylinder nie palił.ernesto pisze:Czy rano jak odpalisz auto i go mocno prze gazujesz to wkręca się dobrze, czy ma momenty zawahania, czkawki, przerywanie. Trzęsie auto na wolnych obrotach? Kiedy występuje szarpanie, tarpanie, trzęsienie ? tylko podczas jazdy ? Czy jest to odczuwalne niezależnie od prędkości ? czy jest to niezależne od obrotów silnika ?
Dajmy na to jadąc stałą prędkością 60 km/h szarpie na 4 biegu a na 2 nie ?
Jak odłaczy się jedną cewkę i odpali silnik na 7 cylindrach to szarpie podobnie ale bez przerwy.
Podczas jazdy szarpanie, czkanie jest na każdym biegu na LPG i na PB. Na LPG odczuwane bardziej. I na wyzszych biegach kiedy silnik jedzie na niższych obrotach to też bardziej szarpie. Jak wcisnę mocniej gaz i skrzynia zredukuje - obroty wejdą wyżej - to jedzie (ciągnie bez szarpania). Najbardziej wyczuwalne szarpanie jest podczas wolnego "dziadkowego" rozpędzania auta.
Jutro postaram się zrobić te odczyty korekt na Vagu.
- Gabriel
- Super Klubowicz
- Posty: 779
- Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
- Lokalizacja: śląskie/Rybnik
Kolego. Miałem podobnie jak mi nowa cewka beru padła (w zasadzie od zakupu już była walnięta).
Podłączyłem kompa i jechałem. Za każdym szarpnięciem wyskakiwał kolejny numerek wypadania zapłonu na poszczególnym cylindrze.
W ten sposób zlokalizowałem który to a później już było z górki.
Błędów było brak, bo za mało wypadał zapłon, aby zapisał się błąd. A odczuwalne było to głównie na niskich obrotach, przy dodawaniu gazu.
Nie pamiętam w którym to bloku sprawdzisz, ale ktoś podpowie
Podłączyłem kompa i jechałem. Za każdym szarpnięciem wyskakiwał kolejny numerek wypadania zapłonu na poszczególnym cylindrze.
W ten sposób zlokalizowałem który to a później już było z górki.
Błędów było brak, bo za mało wypadał zapłon, aby zapisał się błąd. A odczuwalne było to głównie na niskich obrotach, przy dodawaniu gazu.
Nie pamiętam w którym to bloku sprawdzisz, ale ktoś podpowie
