Muszę zmienić magiel (brak wspomy na zimnym, muł w zbiorniczku - ewidentne objawy wyrobionego korpusu). Nie chcę regenerowanego. Jest troche magli na allegro ale tyle jest roznych numerow ze nie wiem który będzie do mnie pasował.
Mam serwotronik, auto z 98 roku (ostatni wypust przedlifta). Czy moge szukać jakiegokolwiek magla z serwotronikiem, czy muszę na coś szczególnego zwracac uwagę? Gdzies czytalem o roznych zaworkach do serwotronika. Powiem szczerze nie chcę robić tej przerypanej roboty dwa razy więc wolę dopytać za wczasu.
Nie ma jakichs problemów na przykład z krzyżakiem albo wieloklinem ? (co by wszystko dobrze pasowalo)
![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Czy maglownica z FL pasuje do preFL?
[D2 ALL ] Czy maglownica z FL pasuje do preFL?
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
- karol208
- Super Klubowicz
- Posty: 1085
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1994
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Ja magiel włożyłem z 98r musiałem tylko przełożyć zaworek ze starego.
http://www.a8team.pl/d2-all-wymiana-mag ... t10639.htm
http://www.a8team.pl/d2-all-wymiana-mag ... t10639.htm
No czytalem Twoj temat, tylko ze to caly czas jest przedlift do przedlifta. Na allegro najwiecej magli jest z koncowka 771 - za cholere tych końcowek nie widze w etce i nie wiem czy to brac czy nie.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
No dobra, temat załatwiłem ale jest oczywiscie kupa spraw do rozwiązania po drodze.
Wnioski.
1. Magiel z polifta pasuje do przedlifta montażowo ale jest kilka problemow:
a) wieloklin w pozycji magla neutralnej (kola ustawione na wprost i ta sama liczba obrotow magla w prawo i w lewo) w maglu z przedlifta jest przekręcony o 180 stopni w stosunku do magla z polifta
b) montaż trzeba robić z glową żeby nie urwać taśmy od airbagu i dodatkowo nie zabić się po pierwszej jezdzie bo ESP robic zaczyna cyrki (przy jezdzie na wprost stale dohamowuje jedną stronę auta chcąc je wyprostować pomimo tego, że auto jedzie prosto - czujnik skretu pokazuje 180stopni). Nawet wyłączenie ESP nie pozwala na bezpieczną jazdę bo ono i tak trochę działa, jedynym rozwiązaniem do jazdy jest wyjęcie bezpieczników ale wtedy tez tracimy ABS - tyle że mozemy jechac i sie nie zabijemy .....
Kilka słów odnośnie dostosowania magla z polifta do przedlifta tak zeby pasowal i nie bylo zadnych cyrkow
1. Po zamontowaniu magla (podczas ktorego przekrecaliśmy kierownice zeby spasować krzyżadk) zdejmujemy kierownicę i poduszkę, zanim to jednak zrobimy ustawiamy kierownicę prosto. Żeby to zrobić dokładnie wchodzimy Vagiem w ABS, w wartosciach mierzonych odpalamy 5 blok, pozycja 1 pokazuje nam wskazania czujnika skrętu. Po przekręceniu wieloklinu będzie tam stało albo 180 stopni albo -180 stopni w zaleznosci od tego w ktorą stronę kręciliśmy. Kierownica stoi prosto gdy na vagu widac 180 lub -180. Jesli takich wartosci nie ma musimy tak kręcić kierownicą aby je uzyskać
2. Zdejmujemy osłony przełącznika i taśmę airbagu
3. Ustawiamy taśmę airbagu w pozycji wyjsciowej (bo przekręcona jest o 180 stopni). Robimy to tak aby w okienku kontrolnym pojawiła się żółta plamka.
4. Zdejmujemy wszystkie oslony pod nogami kierowcy wraz z częścią nawiewów
5. Odkręcamy blachę zabezpieczającą czujnik skrętu (G85) przed przekręcaniem się i odpinamy elektryczzną wtyczkę z czujnika
6. Demontujemy maskownicę kolumny, żeby zrobić to dobrze, musimy w tym celu wysunąć zegary (bo maskownica przykręcona jest do deski od srodka)
7. Rozpinamy wszystkie kostki elektryczne i odkręcamy mocowania wiązek tak żeby umożliwiły nam opuszczenie kolumny kierowniczej
8. Odkręcamy całą kolumnę kierowniczą (4 duże imbusy)
9A. Odwijamy wiązkę w ktorej jest wtyczka od czujnika skrętu, luzujemy opaski (trytki) i wysuwamy ten kawałek wiązki z opasek (przy takim zamontowaniu jak jest nie starczy dlugosci wiązki do podłączenia jej do przekręconego czujnika)
9B. Opuszczamy kolumnę na podłogę auta i przekręcamy na niej czujnik skrętu o 180 stopni i podpinamy do niego wiązkę elektryczną . Żeby to zrobic poprawnie (przeręcenie czujnika) znów potrzebny nam VAG. Wchodzimy w ABS, bloki pomiarowe, kanal 5 pozycja 1 (kręcimy tak żeby wyszło zero)
10. Teraz czujnik mamy przekręcony o 180 stopni. Trzeba teraz zamocować blachę zabezpieczającą czujnik przed przekręceniem po drugiej stronie kolumny. Żeby to zrobić dobrze kolumna musi byc ułożona na podłodze auta w poziomie, kazde jej przekręcenie w lewo lub prawo spowoduje niedokładne ustawienie położenia czujnika skrętu.
11. Nakładamy blachę na kolumnę kierowniczą (od góry) i kontrolując wskazania VAGa ustawiamy ją tak aby czujnik pokazywal zero. Gdy zero pokaże się na vagu zaznaczamy masakiem lub korektorem na kolumnie miejsca otworów blachy przez ktore będziemy ją przykręcać do kolumny. To są miejsca w których musimy dokonać wiercenia
12. Żeby blachę zamocować wiercimy w obudowie kolumny dwa otwory wiertłem 2,5 mm. Jest to bardzo trudne bo nie można tych otworów przewiercic na wylot (około 4mm w głąb). Oczywiscie przed wierceniem trzeba zaznaczone miejsca zapunktowac dobrym punktakiem bo kolumna jest okrągła i wiertło będzie uciekac
13. Teraz w wywierconych otworach robimy gwinty (gwintownik 3mm).
14. Przykręcamy blachę do obudowy kolumny blokując przesuwanie się czujnika skrętu i mocujemy kolumnę tylko na 2 z 4 imbusów (po przekątnej)
15. Wracamy do Vaga. Znów sprawdzamy czy po zamontowaniu przekręconego czujnika z blacha blokującą widzimy w ABS/Blokach mierzonych/kanale 5/pozycji 1 zero. Jeśli zera nie ma, to znaczy ze niedokładnie zamontowaliśmy blachę blokującą czujnik. Dopuszczalna tolerancja to 2,5 stopnia. Można to będzie skorygować później przy ustawianiu zbieżności. Jesli mamy odchyłkę o 5 stopni lub więcej należy poprawić mocowanie blachy blokującej czujnik.
16. Gdy juz mamy zero na Vagu przy dokręconej kolumnie składamy całość w kolejności odwrotnej do demontażu i cieszymy się poliftowym maglem w przedlifcie.
Czas operacyjny - około 4 godzin. Przy rozwiązaniu problemu bardzo mi pomógł kolega pb41ns. Znalazłem w archiwum że miał kiedys podobny problem i szybka wymiana privów naprowadziła mnie na powyższe rozwiązanie.
Wnioski.
1. Magiel z polifta pasuje do przedlifta montażowo ale jest kilka problemow:
a) wieloklin w pozycji magla neutralnej (kola ustawione na wprost i ta sama liczba obrotow magla w prawo i w lewo) w maglu z przedlifta jest przekręcony o 180 stopni w stosunku do magla z polifta
b) montaż trzeba robić z glową żeby nie urwać taśmy od airbagu i dodatkowo nie zabić się po pierwszej jezdzie bo ESP robic zaczyna cyrki (przy jezdzie na wprost stale dohamowuje jedną stronę auta chcąc je wyprostować pomimo tego, że auto jedzie prosto - czujnik skretu pokazuje 180stopni). Nawet wyłączenie ESP nie pozwala na bezpieczną jazdę bo ono i tak trochę działa, jedynym rozwiązaniem do jazdy jest wyjęcie bezpieczników ale wtedy tez tracimy ABS - tyle że mozemy jechac i sie nie zabijemy .....
Kilka słów odnośnie dostosowania magla z polifta do przedlifta tak zeby pasowal i nie bylo zadnych cyrkow
1. Po zamontowaniu magla (podczas ktorego przekrecaliśmy kierownice zeby spasować krzyżadk) zdejmujemy kierownicę i poduszkę, zanim to jednak zrobimy ustawiamy kierownicę prosto. Żeby to zrobić dokładnie wchodzimy Vagiem w ABS, w wartosciach mierzonych odpalamy 5 blok, pozycja 1 pokazuje nam wskazania czujnika skrętu. Po przekręceniu wieloklinu będzie tam stało albo 180 stopni albo -180 stopni w zaleznosci od tego w ktorą stronę kręciliśmy. Kierownica stoi prosto gdy na vagu widac 180 lub -180. Jesli takich wartosci nie ma musimy tak kręcić kierownicą aby je uzyskać
2. Zdejmujemy osłony przełącznika i taśmę airbagu
3. Ustawiamy taśmę airbagu w pozycji wyjsciowej (bo przekręcona jest o 180 stopni). Robimy to tak aby w okienku kontrolnym pojawiła się żółta plamka.
4. Zdejmujemy wszystkie oslony pod nogami kierowcy wraz z częścią nawiewów
5. Odkręcamy blachę zabezpieczającą czujnik skrętu (G85) przed przekręcaniem się i odpinamy elektryczzną wtyczkę z czujnika
6. Demontujemy maskownicę kolumny, żeby zrobić to dobrze, musimy w tym celu wysunąć zegary (bo maskownica przykręcona jest do deski od srodka)
7. Rozpinamy wszystkie kostki elektryczne i odkręcamy mocowania wiązek tak żeby umożliwiły nam opuszczenie kolumny kierowniczej
8. Odkręcamy całą kolumnę kierowniczą (4 duże imbusy)
9A. Odwijamy wiązkę w ktorej jest wtyczka od czujnika skrętu, luzujemy opaski (trytki) i wysuwamy ten kawałek wiązki z opasek (przy takim zamontowaniu jak jest nie starczy dlugosci wiązki do podłączenia jej do przekręconego czujnika)
9B. Opuszczamy kolumnę na podłogę auta i przekręcamy na niej czujnik skrętu o 180 stopni i podpinamy do niego wiązkę elektryczną . Żeby to zrobic poprawnie (przeręcenie czujnika) znów potrzebny nam VAG. Wchodzimy w ABS, bloki pomiarowe, kanal 5 pozycja 1 (kręcimy tak żeby wyszło zero)
10. Teraz czujnik mamy przekręcony o 180 stopni. Trzeba teraz zamocować blachę zabezpieczającą czujnik przed przekręceniem po drugiej stronie kolumny. Żeby to zrobić dobrze kolumna musi byc ułożona na podłodze auta w poziomie, kazde jej przekręcenie w lewo lub prawo spowoduje niedokładne ustawienie położenia czujnika skrętu.
11. Nakładamy blachę na kolumnę kierowniczą (od góry) i kontrolując wskazania VAGa ustawiamy ją tak aby czujnik pokazywal zero. Gdy zero pokaże się na vagu zaznaczamy masakiem lub korektorem na kolumnie miejsca otworów blachy przez ktore będziemy ją przykręcać do kolumny. To są miejsca w których musimy dokonać wiercenia
12. Żeby blachę zamocować wiercimy w obudowie kolumny dwa otwory wiertłem 2,5 mm. Jest to bardzo trudne bo nie można tych otworów przewiercic na wylot (około 4mm w głąb). Oczywiscie przed wierceniem trzeba zaznaczone miejsca zapunktowac dobrym punktakiem bo kolumna jest okrągła i wiertło będzie uciekac
13. Teraz w wywierconych otworach robimy gwinty (gwintownik 3mm).
14. Przykręcamy blachę do obudowy kolumny blokując przesuwanie się czujnika skrętu i mocujemy kolumnę tylko na 2 z 4 imbusów (po przekątnej)
15. Wracamy do Vaga. Znów sprawdzamy czy po zamontowaniu przekręconego czujnika z blacha blokującą widzimy w ABS/Blokach mierzonych/kanale 5/pozycji 1 zero. Jeśli zera nie ma, to znaczy ze niedokładnie zamontowaliśmy blachę blokującą czujnik. Dopuszczalna tolerancja to 2,5 stopnia. Można to będzie skorygować później przy ustawianiu zbieżności. Jesli mamy odchyłkę o 5 stopni lub więcej należy poprawić mocowanie blachy blokującej czujnik.
16. Gdy juz mamy zero na Vagu przy dokręconej kolumnie składamy całość w kolejności odwrotnej do demontażu i cieszymy się poliftowym maglem w przedlifcie.
Czas operacyjny - około 4 godzin. Przy rozwiązaniu problemu bardzo mi pomógł kolega pb41ns. Znalazłem w archiwum że miał kiedys podobny problem i szybka wymiana privów naprowadziła mnie na powyższe rozwiązanie.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
A wystarczylo zrobic adaptacje czujnika skretu G85 <tjaa>
Taka kupa nikomu nie potrzebnej roboty a miales pod reka kompa
Edit by linkow nie dawac
Zerowanie czujnika G85 - adaptacja .Po tym zabiegu czujnik widzi aktualna pozycje jako 0
Wchodzimy do:
[Select]
[03 - ABS Brakes]
[Fault Codes - 02]
[Done, Go Back]
Skręć kierownice o co najmniej 30° w lewo a następnie spowrotem
[Meas. Blocks - 08]
Kanał 005 pole 1 zobaczysz tam wartości kąta skrętu w stopniach, należy ustawić na wartość 0,0°
tolerancja ±5.0 °
[Done, Go Back]
[Login - 11]
Wpisz 40168
[Do It!]
[Basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]
[Done, Go Back]
[Fault Codes - 02]
błąd związany z czujnikiem G85 powinien się już nie pokazywać
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
wszystko robić na odpalonym silniku.
Taka kupa nikomu nie potrzebnej roboty a miales pod reka kompa
Edit by linkow nie dawac
Zerowanie czujnika G85 - adaptacja .Po tym zabiegu czujnik widzi aktualna pozycje jako 0
Wchodzimy do:
[Select]
[03 - ABS Brakes]
[Fault Codes - 02]
[Done, Go Back]
Skręć kierownice o co najmniej 30° w lewo a następnie spowrotem
[Meas. Blocks - 08]
Kanał 005 pole 1 zobaczysz tam wartości kąta skrętu w stopniach, należy ustawić na wartość 0,0°
tolerancja ±5.0 °
[Done, Go Back]
[Login - 11]
Wpisz 40168
[Do It!]
[Basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]
[Done, Go Back]
[Fault Codes - 02]
błąd związany z czujnikiem G85 powinien się już nie pokazywać
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
wszystko robić na odpalonym silniku.