![]() |
![]() |
[D3 FL ALL ] Krzywo stoi - prawa stona niżej niż lewa
[D3 FL ALL ] Krzywo stoi - prawa stona niżej niż lewa
Witam ,od niedawna jestem posiadaczem a8 z 2008 roku , wszystko pięknie ale ostatnio wystąpił problem z zawieszeniem.
Zapaliła się pomarańczowa ikonka . Gdy uruchomiłem ponownie znikła i za jakiś czas pojawiły się pomarańczowa i zielona, po ponownym uruchomieniu już nic się nie świeciło.
Zapisały się błędy : 2 Faults Found:
01781 - Vehicle Extremely Un-Level
003 - Mechanical Failure - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 2
Mileage: 239079 km
Time Indication: 0
Date: 2015.03.10
Time: 19:41:30
01400 - Suspension Level Control
001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 23
Mileage: 241177 km
Time Indication: 0
Date: 2015.04.11
Time: 13:58:22
Po skasowaniu błędów nie powróciły ponownie ,ale auto od tamtej pory nie jest wypoziomowane gdyż cała strona prawa jest niżej niż lewa, najbardziej widać to na trybie dynamic- cała strona leży niżej o około 3cm
Na trybie automatic nie jest już to tak widoczne ale na tyle różnica około 2cm , przód prawie równo.
Robiłem wielokrotnie kalibracje zawieszenia widać że coś tam sie dzieje ale cały czas ta jedna strona jest niżej, byłem u elektronika który posiada oryginalny kabel i ma ogólnie pojecie i nic to nie daje.
Sterownik widzi że auto jest nie wypoziomowane bo prawa strona jest na minusie w odczytach.
Czujniki reagują i auto zmienia położenie gdy nimi ruszam, odkręciłem tylnie od wachaczy na próbę.
Auto raczej niema nieszczelności bo jak ustawie na lift to stoi krzywo ale nie opadnie nawet przez noc.
Nie wiem za co się zabrać bo już nie mam pomysłów.
co mógłbym jeszcze sprawdzić ?
Zapaliła się pomarańczowa ikonka . Gdy uruchomiłem ponownie znikła i za jakiś czas pojawiły się pomarańczowa i zielona, po ponownym uruchomieniu już nic się nie świeciło.
Zapisały się błędy : 2 Faults Found:
01781 - Vehicle Extremely Un-Level
003 - Mechanical Failure - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 2
Mileage: 239079 km
Time Indication: 0
Date: 2015.03.10
Time: 19:41:30
01400 - Suspension Level Control
001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 23
Mileage: 241177 km
Time Indication: 0
Date: 2015.04.11
Time: 13:58:22
Po skasowaniu błędów nie powróciły ponownie ,ale auto od tamtej pory nie jest wypoziomowane gdyż cała strona prawa jest niżej niż lewa, najbardziej widać to na trybie dynamic- cała strona leży niżej o około 3cm
Na trybie automatic nie jest już to tak widoczne ale na tyle różnica około 2cm , przód prawie równo.
Robiłem wielokrotnie kalibracje zawieszenia widać że coś tam sie dzieje ale cały czas ta jedna strona jest niżej, byłem u elektronika który posiada oryginalny kabel i ma ogólnie pojecie i nic to nie daje.
Sterownik widzi że auto jest nie wypoziomowane bo prawa strona jest na minusie w odczytach.
Czujniki reagują i auto zmienia położenie gdy nimi ruszam, odkręciłem tylnie od wachaczy na próbę.
Auto raczej niema nieszczelności bo jak ustawie na lift to stoi krzywo ale nie opadnie nawet przez noc.
Nie wiem za co się zabrać bo już nie mam pomysłów.
co mógłbym jeszcze sprawdzić ?
Witam, u mnie prawdopodobnie sterownik padł. Amorki przebadane i sprawne, zawory sprawne, kompresor sprawdzony, czujnik ciśnienia również, wszystkie czujniki wysokości działają dobrze. Aktualnie został mi tylko sterownik ale auto stoi w ASO i nie mam jak tego sprawdzić.
U mnie błąd podobny i jedno kolo zawsze było w gorze i nie opadalo. Ten drugi pojawił się po wymianie zaworów jak oparło na dol auto. Ogólnie lidze na to ze podciagne ten sterownik pod naprawę z OC bo dostałem gong w prawy przód a tam za schowkiem jest sterownik.
Ale jeśli u Ciebie auto się poziomu je normalnie to może zwalił się czujnik i podaje zła wartość? Sprawdź w VCDS podawane wysokości kół. Bo to istotne. Jak będą wartości odpowiadające tym co rzeczywiście to trzeba szukać kolejnego elementu. Jak będzie pisał poprawny odczyt to juz będziesz wiedział gdzie jest błąd.
Sprawdź czy lezy cala strona czy jedno kolo. W A8 tak to wygląda jak jedno k!oko opadnie, ze cala strona się obniża ale to tylko złudzenie. To tez pomoże zidentyfikować który to mógłby być czujnik.
U mnie błąd podobny i jedno kolo zawsze było w gorze i nie opadalo. Ten drugi pojawił się po wymianie zaworów jak oparło na dol auto. Ogólnie lidze na to ze podciagne ten sterownik pod naprawę z OC bo dostałem gong w prawy przód a tam za schowkiem jest sterownik.
Ale jeśli u Ciebie auto się poziomu je normalnie to może zwalił się czujnik i podaje zła wartość? Sprawdź w VCDS podawane wysokości kół. Bo to istotne. Jak będą wartości odpowiadające tym co rzeczywiście to trzeba szukać kolejnego elementu. Jak będzie pisał poprawny odczyt to juz będziesz wiedział gdzie jest błąd.
Sprawdź czy lezy cala strona czy jedno kolo. W A8 tak to wygląda jak jedno k!oko opadnie, ze cala strona się obniża ale to tylko złudzenie. To tez pomoże zidentyfikować który to mógłby być czujnik.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Karol, możesz mieć rację. Przy uderzeniu sterownik często niedomaga i to jest najgorsze, lepiej kiedy całkiem padnie bo wówczas sprawa jest oczywista. Natomiast jeśli auto nie było uderzone, to bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie czujnika lub czujników, ale tu trzeba by było znaleźć takie czujniki i podmienić - to pozwoli sprawdzić, czy dają dobry sygnał czy nie i wykluczą lub potwierdzą uszkodzenie sterownika. Wystarczy podmienić sterowniki na jednej stronie (tej opadającej).
Bądź dobry jak chleb.
To trzeba zacząć od tego koła. Tam leci czujnik 4E0 616 572 Eherszt pisze:Odczyty z czujników są chyba poprawne , jeszcze sprawdzę dokładnie , ale tam gdzie było niżej były wartości na minusie.
Najbardziej odbiega od normy prawe tylne koło jest najwięcej opadnięte . Podłącze później vcdsa i zrobie zrzuty jak to wygląda
Bądź dobry jak chleb.
Kupiłem nowy czujnik zamontowałem i zrobiłem kalibracje . Nic to nie dało .
Czujnik który był na prawym tylnym kole , po zamianie ramienia i blachy co idzie do nadwozia zamontowałem na tylnej lewej stornie ( numer samego sensora jest identyczny ). Zrobiłem kalibracje ponownie i nic to nie dało , więc czujniki tylnie na 100% są sprawne.
Bawiłem się trochę testami itp. i zauważyłem że wszystkie koła są na minusie a tylne lewe przeważnie na plusie żadko na zero wejdzie, Jak by nie chciało się opuścić .
Gdyby był rozdzielacz powietrza niesprawny jakie daje objawy?
A i auto ma tendencje do opadania na jeden bok cały czas najbardziej na dynamic .
Błedów nie ma , powoli przyzwyczajam się do krzywej fury
Czujnik który był na prawym tylnym kole , po zamianie ramienia i blachy co idzie do nadwozia zamontowałem na tylnej lewej stornie ( numer samego sensora jest identyczny ). Zrobiłem kalibracje ponownie i nic to nie dało , więc czujniki tylnie na 100% są sprawne.
Bawiłem się trochę testami itp. i zauważyłem że wszystkie koła są na minusie a tylne lewe przeważnie na plusie żadko na zero wejdzie, Jak by nie chciało się opuścić .
Gdyby był rozdzielacz powietrza niesprawny jakie daje objawy?
A i auto ma tendencje do opadania na jeden bok cały czas najbardziej na dynamic .
Błedów nie ma , powoli przyzwyczajam się do krzywej fury

Ostatnio zmieniony 22 kwie 2015, 21:57 przez herszt, łącznie zmieniany 1 raz.
masz identyczy objaw jak ja miałem... wymieniłem już wszystko prócz sterownika 

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG