[D3 FL ALL ] koszty eksploatacji A8 4.2 a S8 5.2 V10
-
- Forum Audi A8
- Posty: 9
- Rejestracja: 08 lut 2015, 20:53
- Lokalizacja: Berlin/Legnica
[D3 FL ALL ] koszty eksploatacji A8 4.2 a S8 5.2 V10
Witam
Widziałem takie porównania w modelu D2, jednak nie znalazłem żadnego porównania modelu D3. Nie chodzi o spalanie, tylko typowe koszta ekploatacji, ewentualnie koszta jakichś napraw silnika, wymiany rozrządu itp.
Pozdrawiam
Widziałem takie porównania w modelu D2, jednak nie znalazłem żadnego porównania modelu D3. Nie chodzi o spalanie, tylko typowe koszta ekploatacji, ewentualnie koszta jakichś napraw silnika, wymiany rozrządu itp.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 04 maja 2015, 18:54 przez ASBIG TRANS, łącznie zmieniany 1 raz.
Jah Bless Ya good people
Koszty utrzymania A8 4,2 , S8 5,2 czy też W12 6.0 były omawiane wielokrotnie .
Patrząc na ceny części (zamienników) na np. Inter-cars to okazuje się że posiadanie najsłabszej wersji 4,2 nie oznacza wcale najmniejszych kosztów , co więcej niektóre z części są droższe niż do topowych wersji .
Natomiast niektóre koszty nie występują w S8 / W12 np. interwał wymiany rozrządu a występują w 4,2 MPI i odwrotnie np. większa ilość oleju silnikowego czy filtrów .
Patrząc na ceny części (zamienników) na np. Inter-cars to okazuje się że posiadanie najsłabszej wersji 4,2 nie oznacza wcale najmniejszych kosztów , co więcej niektóre z części są droższe niż do topowych wersji .
Natomiast niektóre koszty nie występują w S8 / W12 np. interwał wymiany rozrządu a występują w 4,2 MPI i odwrotnie np. większa ilość oleju silnikowego czy filtrów .
Co do napraw silnika, to myślę, że w 5.2 jak wszędzie - coś małego będzie kosztowało mało, duża awaria - duże koszta. Niektórzy mówią, że to mega ch**owe silniki ;-), ale trzeba dbać i są świetne. Po zakupie należy wyczyścić z nagaru (900PLN), ja u siebie zmodyfikowałem również odmę (1300PLN) - podobno już po 40 tysiach przebiegu układ odpowietrzania odmy nie daje rady, olej przedostaje się z powietrzem do kolektora ssącego (nowy 9tysi PLN), rozpuszcza cięgna klapek, które są w środku, klapki wpadają do środka i kaplica. Jak o to zadbasz, będzie OK.
Rozrząd wymieniasz jak przy zimnym zaczyna terkotać, nie ma interwału jego wymiany. Pozostałe serwisowanie normalne - 10 litrów oleju koło 500 zeta, 10 świec (komplet 360), dwa filtry powietrza po 100 zeta, filtr oleju 70, filtr paliwa 60, filtr paliwa 90.
Orientacyjnie ceny możesz sobie sprawdzić TUTAJ
Rozrząd wymieniasz jak przy zimnym zaczyna terkotać, nie ma interwału jego wymiany. Pozostałe serwisowanie normalne - 10 litrów oleju koło 500 zeta, 10 świec (komplet 360), dwa filtry powietrza po 100 zeta, filtr oleju 70, filtr paliwa 60, filtr paliwa 90.
Orientacyjnie ceny możesz sobie sprawdzić TUTAJ
-
- Forum Audi A8
- Posty: 9
- Rejestracja: 08 lut 2015, 20:53
- Lokalizacja: Berlin/Legnica
No właśnie korzystałem z wyszukiwarki na stronie, oraz wujka google i nie znalazlem porównań w modelu D3. Wiem że A8 4.2 po fl też ma silnik fsi, a nie wiem nic o silniku 5.2, prócz tego że bylo montowane w Lambo. Nie wiem jak z jego obsługą, jak z awaryjnością itp.
Znalazłem tylko info jednego z kolegów z forum o kosztach przy pierwszych 30 tys km
Znalazłem tylko info jednego z kolegów z forum o kosztach przy pierwszych 30 tys km
Jah Bless Ya good people
Walczylem ze swoją S8 i walczyłem z A8 D2 i tak: Spalanie nieznacznie większe na niekorzyść S8 (20-25l miasto ) A8 (18-22l) . Klocki hamulcowe firmy TRW: D2 - 260zł, S8 D3 220 zł. Pompka hamulcowa : A8 D2 350 zł, S8 D3 190 zł. Inne rzeczy w S8 jeszcze mi nie padły, w odróżnieniu od A8 którą praktycznie mam (a raczej miałem, bo niedługo idzie do żyda i wole jej nie pamiętać) całą nową. Walczyłem z klapami które siadły przy 170k km ale był to koszt 1500zł , dało się je jakoś obejść, bo naciskałem mechanika (całe szczęście ogarnięty gość), że wydawać 9k mi się nie uśmiecha. Wydaje mi się, że jeśli już ktoś ma A8 D3 a chce S8 D3 to musi jedynie patrzeć na spalanie, którego gazem nie zaniżymy.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 9
- Rejestracja: 08 lut 2015, 20:53
- Lokalizacja: Berlin/Legnica
rozebrac kolektor i wywalic te klapki , nic nie trzeba przeprogramowywac z tego co ja wiem. W mojej nie wywalelem klapek, koszta eksploatacji sa zapewne podobne do A8 D3. Spalanie jest napewno sporo wieksze w S8 , moj mial srednio 22l/100. Czesci +/- takie same w obydwu modelach, skrzynia jest inna no i jednostka napedowa. Ale zarowno D3 A8 jak i S8 potrafi kosztowac jak cos padnie, np alternator ktory w aso kosztuje ok 700 euro, amortyzatory ktore kosztuaj ok 1500 EUR sztuka (przod) oraz troche innych kosztowych rzeczy.
@minus4
A8 D2 "Selene" - Bylo..
S8 D3 - Bylo..
Camaro 6.2 2018 - Bylo..
S8 D4 - W drodze :-)
Bentley Arnage - W drodze :-)
A8 D2 "Selene" - Bylo..
S8 D3 - Bylo..
Camaro 6.2 2018 - Bylo..
S8 D4 - W drodze :-)
Bentley Arnage - W drodze :-)