części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 FL ALL ] koszty eksploatacji A8 4.2 a S8 5.2 V10

ASBIG TRANS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 08 lut 2015, 20:53
Lokalizacja: Berlin/Legnica

[D3 FL ALL ] koszty eksploatacji A8 4.2 a S8 5.2 V10

Post autor: ASBIG TRANS » 20 kwie 2015, 19:05

Witam
Widziałem takie porównania w modelu D2, jednak nie znalazłem żadnego porównania modelu D3. Nie chodzi o spalanie, tylko typowe koszta ekploatacji, ewentualnie koszta jakichś napraw silnika, wymiany rozrządu itp.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 04 maja 2015, 18:54 przez ASBIG TRANS, łącznie zmieniany 1 raz.
Jah Bless Ya good people :D

Awatar użytkownika
jacek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 336
Rejestracja: 19 wrz 2012, 17:50
Lokalizacja: Kujawsko - Pomorskie

Post autor: jacek » 20 kwie 2015, 19:35

Koszty utrzymania A8 4,2 , S8 5,2 czy też W12 6.0 były omawiane wielokrotnie .

Patrząc na ceny części (zamienników) na np. Inter-cars to okazuje się że posiadanie najsłabszej wersji 4,2 nie oznacza wcale najmniejszych kosztów , co więcej niektóre z części są droższe niż do topowych wersji .
Natomiast niektóre koszty nie występują w S8 / W12 np. interwał wymiany rozrządu a występują w 4,2 MPI i odwrotnie np. większa ilość oleju silnikowego czy filtrów .

Dworek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 187
Rejestracja: 29 maja 2014, 00:40
Lokalizacja: WWA

Post autor: Dworek » 20 kwie 2015, 20:39

Co do napraw silnika, to myślę, że w 5.2 jak wszędzie - coś małego będzie kosztowało mało, duża awaria - duże koszta. Niektórzy mówią, że to mega ch**owe silniki ;-), ale trzeba dbać i są świetne. Po zakupie należy wyczyścić z nagaru (900PLN), ja u siebie zmodyfikowałem również odmę (1300PLN) - podobno już po 40 tysiach przebiegu układ odpowietrzania odmy nie daje rady, olej przedostaje się z powietrzem do kolektora ssącego (nowy 9tysi PLN), rozpuszcza cięgna klapek, które są w środku, klapki wpadają do środka i kaplica. Jak o to zadbasz, będzie OK.
Rozrząd wymieniasz jak przy zimnym zaczyna terkotać, nie ma interwału jego wymiany. Pozostałe serwisowanie normalne - 10 litrów oleju koło 500 zeta, 10 świec (komplet 360), dwa filtry powietrza po 100 zeta, filtr oleju 70, filtr paliwa 60, filtr paliwa 90.
Orientacyjnie ceny możesz sobie sprawdzić TUTAJ

ASBIG TRANS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 08 lut 2015, 20:53
Lokalizacja: Berlin/Legnica

Post autor: ASBIG TRANS » 20 kwie 2015, 20:42

No właśnie korzystałem z wyszukiwarki na stronie, oraz wujka google i nie znalazlem porównań w modelu D3. Wiem że A8 4.2 po fl też ma silnik fsi, a nie wiem nic o silniku 5.2, prócz tego że bylo montowane w Lambo. Nie wiem jak z jego obsługą, jak z awaryjnością itp.

Znalazłem tylko info jednego z kolegów z forum o kosztach przy pierwszych 30 tys km
Jah Bless Ya good people :D

Gość

Post autor: Gość » 20 kwie 2015, 20:43

Z szukajka mamy problemy,bedzie naprawiana nocą. Szukaj na piechote bo sporo tego jest.

Awatar użytkownika
jacek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 336
Rejestracja: 19 wrz 2012, 17:50
Lokalizacja: Kujawsko - Pomorskie

Post autor: jacek » 20 kwie 2015, 21:51

ASBIG TRANS pisze:a nie wiem nic o silniku 5.2, prócz tego że bylo montowane w Lambo
No niestety nie jest to ta sama jednostka , została przeprojektowana przez Audi na potrzeby S8 czy S6 i jak niestety bywa na niekorzyść oraz awaryjność dla klienta.

Dworek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 187
Rejestracja: 29 maja 2014, 00:40
Lokalizacja: WWA

Post autor: Dworek » 20 kwie 2015, 22:21

Gallardo z 5.2 pojawiło się w roku 2008, a S8 z silnikiem 5.2 było troszkę wcześniej - 2006

PS Właścicielem Lamborghini jest AUDI ;-)

Gość

Post autor: Gość » 20 kwie 2015, 22:58

Juz w niejednej gazecie moto także niemieckiej pisali że blizej silnikowi w RS6 do tego lambo niz z S8.

pawelbtw
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 98
Rejestracja: 21 sie 2012, 11:47
Lokalizacja: Bytów

Post autor: pawelbtw » 04 maja 2015, 18:41

Walczylem ze swoją S8 i walczyłem z A8 D2 i tak: Spalanie nieznacznie większe na niekorzyść S8 (20-25l miasto ) A8 (18-22l) . Klocki hamulcowe firmy TRW: D2 - 260zł, S8 D3 220 zł. Pompka hamulcowa : A8 D2 350 zł, S8 D3 190 zł. Inne rzeczy w S8 jeszcze mi nie padły, w odróżnieniu od A8 którą praktycznie mam (a raczej miałem, bo niedługo idzie do żyda i wole jej nie pamiętać) całą nową. Walczyłem z klapami które siadły przy 170k km ale był to koszt 1500zł , dało się je jakoś obejść, bo naciskałem mechanika (całe szczęście ogarnięty gość), że wydawać 9k mi się nie uśmiecha. Wydaje mi się, że jeśli już ktoś ma A8 D3 a chce S8 D3 to musi jedynie patrzeć na spalanie, którego gazem nie zaniżymy.

Dworek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 187
Rejestracja: 29 maja 2014, 00:40
Lokalizacja: WWA

Post autor: Dworek » 04 maja 2015, 18:51

A jak ogąrnał mechanik klapy?

pawelbtw
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 98
Rejestracja: 21 sie 2012, 11:47
Lokalizacja: Bytów

Post autor: pawelbtw » 04 maja 2015, 18:57

Dworek, jutro zadzwonie do niego i się zapytam. Masz podobny problem w swoim ?

Dworek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 187
Rejestracja: 29 maja 2014, 00:40
Lokalizacja: WWA

Post autor: Dworek » 04 maja 2015, 19:06

Na razie nie, klapy chodzą jak trzeba, ale może jest jakiś myk na ich poprawkę?

ASBIG TRANS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 08 lut 2015, 20:53
Lokalizacja: Berlin/Legnica

Post autor: ASBIG TRANS » 22 lis 2015, 22:36

Ok a orientuje się ktoś jaki jest koszt wymiany rozrządu w S8? bo znalazłem ogłoszenie o sprzedaży S8 i klient pisze ze wymienił rozrząd i zapłacił 9 tys zł :/
Jah Bless Ya good people :D

Awatar użytkownika
jacek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 336
Rejestracja: 19 wrz 2012, 17:50
Lokalizacja: Kujawsko - Pomorskie

Post autor: jacek » 23 lis 2015, 18:24

Co do kolektora i felernych klap - można się ich pozbyć oraz przeprogramować sterownik silnika , coraz
więcej firm się tym zajmuje koszt ok.2 tyś zł .

tomek999
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 13 paź 2015, 14:38
Lokalizacja: FR

Post autor: tomek999 » 24 lis 2015, 21:33

rozebrac kolektor i wywalic te klapki , nic nie trzeba przeprogramowywac z tego co ja wiem. W mojej nie wywalelem klapek, koszta eksploatacji sa zapewne podobne do A8 D3. Spalanie jest napewno sporo wieksze w S8 , moj mial srednio 22l/100. Czesci +/- takie same w obydwu modelach, skrzynia jest inna no i jednostka napedowa. Ale zarowno D3 A8 jak i S8 potrafi kosztowac jak cos padnie, np alternator ktory w aso kosztuje ok 700 euro, amortyzatory ktore kosztuaj ok 1500 EUR sztuka (przod) oraz troche innych kosztowych rzeczy.
@minus4
A8 D2 "Selene" - Bylo..
S8 D3 - Bylo..
Camaro 6.2 2018 - Bylo..
S8 D4 - W drodze :-)
Bentley Arnage - W drodze :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl