![]() |
![]() |
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Jak sprawdzic stan napinaczy zmiennych
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Jak sprawdzic stan napinaczy zmiennych
Witam
Mam takie pytanko jak sprawdzic stan napinaczy w silniki v8 mpi 3.7 4.2
Wiem ze mozna sprawdzic to gdzies w blokach pomiarowych 093? Chyba
Oraz ciekawi mnie jak wizualnie ocenic taki napinacz
Pytam bo uszczelnialem kilka mc temu strone kierowcy pocilo mi sie z pod dekla , tam slizg gorny nie wykazywal oznak zuzycia lancuszek tez chyba oki
Za 2-3 mc chce wymienic 2 ga strone bo tez lekko sie poci z pod uszczelki sa jeszcze oryginalne
Pytanie na co zwrocic uwage w tym napinaczu ?
Jak przeprowadzic test vcds ? Jakie wartosci powinny byc dla jakiego kanalu ?
Mam takie pytanko jak sprawdzic stan napinaczy w silniki v8 mpi 3.7 4.2
Wiem ze mozna sprawdzic to gdzies w blokach pomiarowych 093? Chyba
Oraz ciekawi mnie jak wizualnie ocenic taki napinacz
Pytam bo uszczelnialem kilka mc temu strone kierowcy pocilo mi sie z pod dekla , tam slizg gorny nie wykazywal oznak zuzycia lancuszek tez chyba oki
Za 2-3 mc chce wymienic 2 ga strone bo tez lekko sie poci z pod uszczelki sa jeszcze oryginalne
Pytanie na co zwrocic uwage w tym napinaczu ?
Jak przeprowadzic test vcds ? Jakie wartosci powinny byc dla jakiego kanalu ?
napinaczy nie sprawdzisz bez ich wyjęcia i zmierzenia długości sprężyny i ogólnie kondycji tłoczków itp.
na samochodzie możesz sprawdzić jedynie ślizgi, i to też tylko z grubsza, bo z reguły dolnych nie widać
co do testu, zobacz sobie grupę 90,91, 92,93.
W grupie 93 wartości 3 i 4 mają być najbliżej zera, świadczy to o dobrze ustawionym rozrządzie i w miarę poprawnie działających napinaczach.
W grupie 91 92 sprawdź sobie podczas jazdy czy obydwa napinacze przestawiają się ok od 0 do 26*.
Dźwięk podczas rozruchu zimnego silnika również świadczy o stanie napinaczy.
na samochodzie możesz sprawdzić jedynie ślizgi, i to też tylko z grubsza, bo z reguły dolnych nie widać

co do testu, zobacz sobie grupę 90,91, 92,93.
W grupie 93 wartości 3 i 4 mają być najbliżej zera, świadczy to o dobrze ustawionym rozrządzie i w miarę poprawnie działających napinaczach.
W grupie 91 92 sprawdź sobie podczas jazdy czy obydwa napinacze przestawiają się ok od 0 do 26*.
Dźwięk podczas rozruchu zimnego silnika również świadczy o stanie napinaczy.
Elektronika samochodowa.
Wielkie dzięki Panowie
co do dźwięku podczas rozruchu to jest oki , moc auta w normie
zatem porobię testy jak opisał kolega k44761,
Wizualnie ślizg na głowicy od kierowcy był ok , też właśnie słyszałem ze generalnie dolne siadają pierwsze a ich sie nie sprawdzi bez wyjęcia , jednak wyjmowanie nastawnika to wyższa szkoła jazdy i na tyle umiejętności nie mam choc w sumie do zrobienia na internecie kilka manuali jest
co do dźwięku podczas rozruchu to jest oki , moc auta w normie
zatem porobię testy jak opisał kolega k44761,
Wizualnie ślizg na głowicy od kierowcy był ok , też właśnie słyszałem ze generalnie dolne siadają pierwsze a ich sie nie sprawdzi bez wyjęcia , jednak wyjmowanie nastawnika to wyższa szkoła jazdy i na tyle umiejętności nie mam choc w sumie do zrobienia na internecie kilka manuali jest
W lewej głowicy siada najpierw dolny, w prewej głowicy siada górny.
Nastawniki nie są zamienne choć na takie wyglądają, obydwa napinają (przestawiają) łańcuchy w odwrotne strony. Wyciera się ślizg od strony "wysuwania". Ślizgi to nie problem. Problemem jest zazwyczaj sam napinacz.
Nastawniki nie są zamienne choć na takie wyglądają, obydwa napinają (przestawiają) łańcuchy w odwrotne strony. Wyciera się ślizg od strony "wysuwania". Ślizgi to nie problem. Problemem jest zazwyczaj sam napinacz.
Elektronika samochodowa.
Hmm no to ciekawe a piszac prawa lewa to masz na mysli bedac kierowca czy stojac przed maska ?
Ja zdejmowalem kape od kierowcy to slizg gorny byl oki wizualnie nie mial duzych sladow zuzycia
Ciekaw jestem jak strona pasazera bedzie wygladala okaze to sie na lato jak bede uszczelnial dekielek i zaslepke na walku .
Ja zdejmowalem kape od kierowcy to slizg gorny byl oki wizualnie nie mial duzych sladow zuzycia
Ciekaw jestem jak strona pasazera bedzie wygladala okaze to sie na lato jak bede uszczelnial dekielek i zaslepke na walku .
eeee, no jak to?.... jak rozbierałem jedną D3 to na lewej głowicy był nastawnik od tej prawejk44761 pisze:Nastawniki nie są zamienne choć na takie wyglądają, obydwa napinają (przestawiają) łańcuchy w odwrotne strony.


No ale poprawiłem tak jak być powinno bo kolega chciał ją już do Wisły zepchnąć <tjaa>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
a ja zawsze byłem przekonany że nastawniki sa takie same , identyczna budowa nastawników miałem w a6 c5FOSS pisze:eeee, no jak to?.... jak rozbierałem jedną D3 to na lewej głowicy był nastawnik od tej praweji nawet to jeździło.... słabo bo słabo ale jednak
No ale poprawiłem tak jak być powinno bo kolega chciał ją już do Wisły zepchnąć <tjaa>
Sprawdziłem dziś napinacze w 91 92 ładnie się przestawiają w zależności od obciążenia
w grupie 93 , jaka tam jest tolerancja +/- ? u mnie jest chyba -1 na jednym a na 2 gim +2 albo +3 nie pamiętam to chyba rozrząd jest ustawiony Oki ? i nie mam co narazie sie martwić napinaczami?
jeszcze ciekaw jestem co wyjdzie po zdjęciu dekla od pasażera , po stronie kierowcy było wizualnie oki mam nadzieje ze strona pasażera tez bedzie oki
hałasować przy rozruchu mi nie hałasują , może raz zaterkotały jak auto stało tydzień było min oleju i był stary olej tuz po kupnie auta
patrząc na inne tematy ludzie maja po +10 i -12 i jeżdżą ale to juz chyba świadczy o przestawieniu o 1 ząbek
Dzięki Panowie za każda podpowiedź
