Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Jak sprawdzic stan napinaczy zmiennych

Motostacja

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Jak sprawdzic stan napinaczy zmiennych

Post autor: Motostacja » 22 kwie 2015, 14:24

Witam

Mam takie pytanko jak sprawdzic stan napinaczy w silniki v8 mpi 3.7 4.2

Wiem ze mozna sprawdzic to gdzies w blokach pomiarowych 093? Chyba

Oraz ciekawi mnie jak wizualnie ocenic taki napinacz

Pytam bo uszczelnialem kilka mc temu strone kierowcy pocilo mi sie z pod dekla , tam slizg gorny nie wykazywal oznak zuzycia lancuszek tez chyba oki

Za 2-3 mc chce wymienic 2 ga strone bo tez lekko sie poci z pod uszczelki sa jeszcze oryginalne

Pytanie na co zwrocic uwage w tym napinaczu ?
Jak przeprowadzic test vcds ? Jakie wartosci powinny byc dla jakiego kanalu ?

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 25 kwie 2015, 13:12

napinaczy nie sprawdzisz bez ich wyjęcia i zmierzenia długości sprężyny i ogólnie kondycji tłoczków itp.
na samochodzie możesz sprawdzić jedynie ślizgi, i to też tylko z grubsza, bo z reguły dolnych nie widać :)
co do testu, zobacz sobie grupę 90,91, 92,93.
W grupie 93 wartości 3 i 4 mają być najbliżej zera, świadczy to o dobrze ustawionym rozrządzie i w miarę poprawnie działających napinaczach.
W grupie 91 92 sprawdź sobie podczas jazdy czy obydwa napinacze przestawiają się ok od 0 do 26*.
Dźwięk podczas rozruchu zimnego silnika również świadczy o stanie napinaczy.
Elektronika samochodowa.

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 25 kwie 2015, 23:35

logi dynamiczne musisz porobic z tego co pamiętam np podczas jazdy 2 bieg cisnac do odciecia i zapisac gr 91,92 jak pisze kolega
bądź sobą, wariatów też lubią

Motostacja

Post autor: Motostacja » 27 kwie 2015, 12:11

Wielkie dzięki Panowie

co do dźwięku podczas rozruchu to jest oki , moc auta w normie

zatem porobię testy jak opisał kolega k44761,

Wizualnie ślizg na głowicy od kierowcy był ok , też właśnie słyszałem ze generalnie dolne siadają pierwsze a ich sie nie sprawdzi bez wyjęcia , jednak wyjmowanie nastawnika to wyższa szkoła jazdy i na tyle umiejętności nie mam choc w sumie do zrobienia na internecie kilka manuali jest

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 28 kwie 2015, 09:04

W lewej głowicy siada najpierw dolny, w prewej głowicy siada górny.
Nastawniki nie są zamienne choć na takie wyglądają, obydwa napinają (przestawiają) łańcuchy w odwrotne strony. Wyciera się ślizg od strony "wysuwania". Ślizgi to nie problem. Problemem jest zazwyczaj sam napinacz.
Elektronika samochodowa.

Motostacja

Post autor: Motostacja » 28 kwie 2015, 20:44

Hmm no to ciekawe a piszac prawa lewa to masz na mysli bedac kierowca czy stojac przed maska ?

Ja zdejmowalem kape od kierowcy to slizg gorny byl oki wizualnie nie mial duzych sladow zuzycia

Ciekaw jestem jak strona pasazera bedzie wygladala okaze to sie na lato jak bede uszczelnial dekielek i zaslepke na walku .

Gość

Post autor: Gość » 28 kwie 2015, 20:46

Umownie lewa to kierowcy a prawa to pasażera. Co by nie motac zwykle tak sie to określa.

Motostacja

Post autor: Motostacja » 29 kwie 2015, 12:20

Apophis pisze:Umownie lewa to kierowcy a prawa to pasażera. Co by nie motac zwykle tak sie to określa.
dzięki , wiec zapewne duży pogląd na stan napinaczy da mi zdjęcie prawej pokrywy :)

tymczasem ide zrobic testy vcds

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 29 kwie 2015, 15:25

W jednej glowicy możesz miec dobre, w drugiej nie. Loteria :)
Elektronika samochodowa.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 29 kwie 2015, 21:31

k44761 pisze:Nastawniki nie są zamienne choć na takie wyglądają, obydwa napinają (przestawiają) łańcuchy w odwrotne strony.
eeee, no jak to?.... jak rozbierałem jedną D3 to na lewej głowicy był nastawnik od tej prawej ;) i nawet to jeździło.... słabo bo słabo ale jednak :D

No ale poprawiłem tak jak być powinno bo kolega chciał ją już do Wisły zepchnąć <tjaa>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Motostacja

Post autor: Motostacja » 30 kwie 2015, 10:43

FOSS pisze:eeee, no jak to?.... jak rozbierałem jedną D3 to na lewej głowicy był nastawnik od tej prawej ;) i nawet to jeździło.... słabo bo słabo ale jednak :D

No ale poprawiłem tak jak być powinno bo kolega chciał ją już do Wisły zepchnąć <tjaa>
a ja zawsze byłem przekonany że nastawniki sa takie same , identyczna budowa nastawników miałem w a6 c5

Sprawdziłem dziś napinacze w 91 92 ładnie się przestawiają w zależności od obciążenia

w grupie 93 , jaka tam jest tolerancja +/- ? u mnie jest chyba -1 na jednym a na 2 gim +2 albo +3 nie pamiętam to chyba rozrząd jest ustawiony Oki ? i nie mam co narazie sie martwić napinaczami?

jeszcze ciekaw jestem co wyjdzie po zdjęciu dekla od pasażera , po stronie kierowcy było wizualnie oki mam nadzieje ze strona pasażera tez bedzie oki

hałasować przy rozruchu mi nie hałasują , może raz zaterkotały jak auto stało tydzień było min oleju i był stary olej tuz po kupnie auta

patrząc na inne tematy ludzie maja po +10 i -12 i jeżdżą ale to juz chyba świadczy o przestawieniu o 1 ząbek

Dzięki Panowie za każda podpowiedź :)

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 02 maja 2015, 00:28

Nastawniki NIE są takie same. Lewa głowica -nastawnik przestawia się wysuwając tłok w górę, w prawej głowicy tłok wysuwa się w dół (o ile dobrze pamiętam po takiej ilości browarów) :)
Elektronika samochodowa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl