Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 03 4.2MPI ] Po odpaleniu zimnego silnika 2-4s brzydko

MatGol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 28
Rejestracja: 21 gru 2013, 22:54
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MatGol » 25 maja 2015, 19:21

U mnie to był nastawnik na jednej z głowic. Jak słychać luźny łańcuch przy rozruchu to prawdopodobnie u Ciebie będzie to samo, błędy to nic innego jak opóźnienie na którejś głowicy - nie "dopina" łańcucha jak powinien.

Musisz sprawdzić nastawy na kompie jak to z wyprzedzeniem/opóźnieniem wygląda - to najlepszy sposób.

Proponuję jeszcze przy zimnym rozruchu otworzyć maskę i nasłuchiwać przy głowicy - jak łańcuch będzie luźny możesz się przerazić dźwiękiem, jest nasilony co najmniej trzykrotnie jak w budzie auta.

Lewa głowica - s0trona kierowcy - nastawnik znajduje się na przedniej części głowicy (od strony chłodnicy

Prawa głowica - strona pasażera - nastawnik znajduje się na tylnej części głowicy od strony kabiny)


U mnie po pewnym czasie zaczęły wyskakiwać błędy na rozrządzie. Po wymianie nastawnika nastała cisza przy rozruchu - więc to chyba mit, że w naszych benzynach zawsze coś klekocze przy rozruchu :)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 25 maja 2015, 21:40

paweldzwo pisze:Ogólnie aktualnie wydaje mi się że u mnie to nie nastawnik bo mam auto 2 miesiące, jak odpalam codziennie to jest cisza tylko jak postoi z 2-3 dni to tak się dzieje raczej schodzi olej z popychaczy i to pewnie one grają, tak bynajmniej mi się wydaje i tak to sobie tłumaczę :)
Zawsze można zacząć od tańszej opcji naprawy i wymienić olejowe zawory zwrotne głowic.
Jak po ich wymianie stukanie nie zniknie to pozostanie pewnikiem nastawnik ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 05 cze 2015, 23:29

Ustaliłem że napinacz był kupowany na allegro od człowieka z Inowrocławia http://allegro.pl/napinacz-lancucha-aud ... 97028.html coś takiego, który to w opisie swojej oferty zawarł tekst że "JEST TO ZAMIENNIK NIEMIECKIEJ PRODUKCJI I PROSZE GO W ZADEN SPOSOB NIE POROWNYWAC DO NAPINACZY CHINSKICH SPRZEDAWANYCH PRZEZ NASZA " KONKURENCJE " " Czy faktycznie może być to zamiennik niemiecki a mimo to kosztować 700zł ???

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 05 cze 2015, 23:53

Czy te moje błędy nie są przypadkiem związane z przepływomierzem? Bo dosłownie tego samego dnia kiedy pojawił się błąd wymieniałem rano postojówkę a żeby ją wymienić zdemontowałem filtr powietrza oraz przepływomierz bo tak było mi najwygodniej, check zapalił się 3 krotnie jak na razie i za każdym razem przy spokojnej jeździe przy około 70 może 80km/h

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 06 cze 2015, 12:51

Napisz jakie masz blędy w VCDS
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

[D3 04 4.2MPI/LPG ] Zbyt uboga mieszanka - Analiza logów

Post autor: paweldzwo » 07 cze 2015, 22:53

mieszanka zbyt uboga strona 1 - regulacja długoterminowa zbyt mała oporność
mieszanka zbyt uboga strona 2 - regulacja długoterminowa zbyt mała oporność
Ostatnio zmieniony 16 cze 2015, 11:45 przez paweldzwo, łącznie zmieniany 1 raz.

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Zbyt uboga mieszanka - Analiza logów

Post autor: paweldzwo » 11 cze 2015, 18:05

Porobiłem chyba ważniejsze logi na razie statyczne, bardzo prosiłbym o analizę, może one naświetlą skąd bierze się mój problem, jutro postaram się zrobić dynamiczne

001-002-003

020, 021, 022

023, 030, 031

032, 033, 090

091, 092, 093
Ostatnio zmieniony 16 cze 2015, 11:44 przez paweldzwo, łącznie zmieniany 2 razy.

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Zbyt uboga mieszanka - Analiza logów

Post autor: paweldzwo » 11 cze 2015, 18:38

Z tego co czytam to na kanale 032 korekty długoterminowe powinny oscylować pomiędzy -5 a +5 u mnie jest +17,2 , z tego co wyczytałem na forum audi a6 jeśli

" jak korekty na + to ubogo jak na - to bogato i to wszystko.. jeśli masz +11 to jedź do gazownika bo długa jazda na złych korektach będzie miała przykre konsekwencję.. ecu PB będzie w końcu korygował dobrą mapę PB.. "


i u mnie właśnie wywala błąd i jest aż plus 17,2

mieszanka zbyt uboga strona 1 - regulacja długoterminowa zbyt mała oporność
mieszanka zbyt uboga strona 2 - regulacja długoterminowa zbyt mała oporność

Czy idę dobrym tropem???:)
Ostatnio zmieniony 16 cze 2015, 11:45 przez paweldzwo, łącznie zmieniany 1 raz.

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

[D3 02 4.2MPI/LPG ] Zbyt uboga mieszanka - Analiza logów

Post autor: paweldzwo » 12 cze 2015, 13:16

Logi dynamiczne na LPG

001, 002, 003

020, 021, 022

023, 030, 031

032, 033, 090

091, 092, 093

Zrobiłem też dwa razy 002,003,033 dynamiczne na PB

002, 003, 033

033, 002, 003


Pomoże ktoś?:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl