Kompendium wiedzy o silnikach w A8.
Jak się domyślasz ktos kto skończył technikum samochodowe i kupił sobie za gotówke S8 w salonie jest osobą co ma jakies pojęcie jak i środki na lepszy serwis niż zaleca ASO.
WIęc znając te auto jak i własciciela mogę powiedzieć że osoba ta ma styl podobny do mojego-raczej spokojny człowiek. Ale czasem w Niemczech pozapier...autostradami.
Syf opiłków to chyba szlify co się działy w trasie z Wiednia do Neapolu. Nie zawsze zacierające się cylindry dadza znać chyba że tuż przed,co w aucie klasy premium cięzko wychwycić. Ja w omedze przez durnote kolegi mechanika tez miałem 3 z 4 zacierające się cylindry i nie czułem nic poza minimalnie podwyższona temperatura. Mi się silnik nie zatarł-nie zdazył bo rozsypała się cała góra.
WIęc znając te auto jak i własciciela mogę powiedzieć że osoba ta ma styl podobny do mojego-raczej spokojny człowiek. Ale czasem w Niemczech pozapier...autostradami.
Syf opiłków to chyba szlify co się działy w trasie z Wiednia do Neapolu. Nie zawsze zacierające się cylindry dadza znać chyba że tuż przed,co w aucie klasy premium cięzko wychwycić. Ja w omedze przez durnote kolegi mechanika tez miałem 3 z 4 zacierające się cylindry i nie czułem nic poza minimalnie podwyższona temperatura. Mi się silnik nie zatarł-nie zdazył bo rozsypała się cała góra.
Z Lambo może poza blokiem ma niewiele wspólnego ale:
1. Jest to ten sam silnik, co w R8 i RS6TT.
2. Złą sławę robi mu kolektor dolotowy i nic więcej.
3. Podobny syf robi się w innych FSI np. w RS4 V8 a jednak jeżdżą i się nie rozlatują.
4. Trochę mniejszy syf robi się w R8 z powodu jednolitego kolektora bez zmiennej długości i oczywiśćie częstszego przeganiania kucyków.
5. Ten silnik nadal jest produkowany w R8
Wniosek: Przerobić lub zmienić kolektor i cieszyć się zaletami tej jednostki
1. Jest to ten sam silnik, co w R8 i RS6TT.
2. Złą sławę robi mu kolektor dolotowy i nic więcej.
3. Podobny syf robi się w innych FSI np. w RS4 V8 a jednak jeżdżą i się nie rozlatują.
4. Trochę mniejszy syf robi się w R8 z powodu jednolitego kolektora bez zmiennej długości i oczywiśćie częstszego przeganiania kucyków.
5. Ten silnik nadal jest produkowany w R8
Wniosek: Przerobić lub zmienić kolektor i cieszyć się zaletami tej jednostki
A co np. z czyszczeniem kolektora dolotowego? Do diesli jest sporo preparatów myjących kolektor dolotowy (i cały ten syf idzie do silnika), ale czy jest taka możliwość w Pb? Pomijam metodę inwazyjną, czyli po prostu rozebranie kolektora i jego przeczyszczenie. To chyba bolączka wszystkich silników z recyrkulacją spalin itp. ekologicznymi rozwiązaniami.Surveyor pisze:(...)
2. Złą sławę robi mu kolektor dolotowy i nic więcej.
(...)
Wniosek: Przerobić lub zmienić kolektor i cieszyć się zaletami tej jednostki
Bądź dobry jak chleb.
Korba jest mniejsza w celu odprężenia pod doładowanie, stąd mniejsza pojemność, tłoki te same, głowice te same...mówię tutaj o trwałości tych silników, nie o różnicy w szczegółach. Hamerykańcy nie swapują do R8 5.0TT tylko uturbiają 5.2...Apophis pisze:Nie jest to ten sam silnik co w RS6 bo 5.0 V10 biT to nie 5.2V10 N/A
Na Racingforum i Audizine parę osób pisało o tego typu preparatach. Jakie były skutki - nie wiem. Napewno nie jest to spory problem: raz na 20 tys. km albo przeczyścić samemu, albo wydać 1-2kPLN na profi czyszczenie - przy pozostałych kosztach eksploatacji S8/S6 jakoś da się przeboleć, szczególnie, że pierwsze czyszczenie wchodzi przy naprawie klapek Wydaje mi się, że przy zaślepieniu kolektora i wyeliminowaniu tych zawirowań i zmian prędkości strumienia powietrza, syf będzie się mniej osadzał. Sam tego nie zdążyłem potwierdzić niestetypebo pisze:A co np. z czyszczeniem kolektora dolotowego? Do diesli jest sporo preparatów myjących kolektor dolotowy (i cały ten syf idzie do silnika), ale czy jest taka możliwość w Pb? Pomijam metodę inwazyjną, czyli po prostu rozebranie kolektora i jego przeczyszczenie. To chyba bolączka wszystkich silników z recyrkulacją spalin itp. ekologicznymi rozwiązaniami.Surveyor pisze:(...)
2. Złą sławę robi mu kolektor dolotowy i nic więcej.
(...)
Wniosek: Przerobić lub zmienić kolektor i cieszyć się zaletami tej jednostki
-
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 10 cze 2015, 10:03
- Lokalizacja: Olsztyn
-
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 10 cze 2015, 10:03
- Lokalizacja: Olsztyn
-
- Forum Audi A8
- Posty: 4
- Rejestracja: 17 cze 2015, 21:58
- Lokalizacja: Majewo
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
W skrócie taniej wyjdzie Cie 4.2PB+LPG, dlaczego ? Jw.Kamillo1824 pisze:Witam, chciałbym zapytać o silniki diesla w D2, chodzi mi o 3.3l jaka jest awaryjność tego typu motorów. i jeśli już to jaka mniej więcej była by różnica kosztów eksploatacji pomiędzy 3.3l ON a zagazowanego 4.2l Pb?
Black Cars Matters