Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 05 4.2MPI ] Wymiana sondy przed katem.

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

[D3 05 4.2MPI ] Wymiana sondy przed katem.

Post autor: 123mielony » 09 lut 2015, 21:48

Panowie czy jest jakiś sposób na wymianę sondy ( rząd 1 sonda 1) czyli tej przed katem bez opuszczania silnika?

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 10 lut 2015, 22:23

Nikt nie wymieniał ? czy niema innego sposobu <niewiem>

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 10 lut 2015, 23:54

Nie bardzo dojdziesz z gory. druga przed katem jest lepiej ale tez szalu nie ma. lepiej opusc, zaoszczwdzisz czasu i poranionych rak.
Elektronika samochodowa.

ernesto

Post autor: ernesto » 11 lut 2015, 08:30

Temat sond i ich dostęp jest bardzo ciężki. A nie lepiej po prostu odpuścić ją. Niech sobie tam siedzi a nową wstawić w miejsce bardziej dostępne do niej ?
Ja jak będę wymieniał sondy to nie mam zamiaru ich ruszać.
Od spodu zrobić otwór, przyspawać mocowanie nowej sondy i gotowe.
Krzysiek przemyśl temat.

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 11 lut 2015, 08:35

Można i tak. Zawsze kiedys serwis będzie łatwiejszy.
Elektronika samochodowa.

Motostacja

Post autor: Motostacja » 11 lut 2015, 09:41

ernesto,

Pierwsze slysze , musze powiedziec ze bardzo dobry pomysl ;)

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 11 lut 2015, 11:50

VanDyke pisze:Jeżeli w D3 jest taki sam dostęp do sondy jak w D2 to idzie to spokojnie zrobić bez opuszczania silnika.
Chyba nie jest tak różowo bo byłem u dwóch speców i reakcja ich była taka <jezu> <lipa> a tak w ogóle to się nie da. :(

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 11 lut 2015, 13:14

Krzychu, w D3 żeby wymienić sondy przed katalizatorami trzeba ściągnąć kolektor dolotowy i masz już dostęp. Cała robota z góry i nie ruszasz silnika.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2015, 14:48 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 11 lut 2015, 14:42

FOSS pisze:Krzychu, w D3 żeby wymienić sondy przed katalizatorami trzeba ściągnąć kolektor dolotowy i masz już dostęp. Cała robota z góry i nie ruszasz silnika. Zapraszam ;)
O i to mi się podoba,wielkie dzięki za info.
Jak by nie te 500km.w obie strony to pewnie już bym był u Ciebie.

DODANO:
ernesto pisze:Temat sond i ich dostęp jest bardzo ciężki. A nie lepiej po prostu odpuścić ją. Niech sobie tam siedzi a nową wstawić w miejsce bardziej dostępne do niej ?
Ja jak będę wymieniał sondy to nie mam zamiaru ich ruszać.
Od spodu zrobić otwór, przyspawać mocowanie nowej sondy i gotowe.
Krzysiek przemyśl temat.
Muszę przyznać że z dwojga złego ten Twój patent chyba lepszy,ale jak jest możliwość wymiany bez rwania silnika to wolę to zrobić tak jak ma być.
Ale <brawo2> za pomysł. <okioki>
Ostatnio zmieniony 11 lut 2015, 16:51 przez 123mielony, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 08 mar 2015, 10:01

Zabieg się udał, cholerny błąd znikł <hura>
Mechanik który mi to wymieniał dał radę bez odkręcania kolektora,tylko demontaż przepustnica i kilka rurek na bok i dorobienie odpowiedniego klucza a o spuchniętej i podrapanej dłoni już nie wspomnę :/
Jeszcze raz wielkie dzięki panowie.

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 27 maja 2015, 07:11

Podepnę się pod temat, potrzebuję wykręcić sondę drugą czy jest to wykonalne bez odkręcania katów od kolektora wydechowego ?

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 27 maja 2015, 08:38

Tak kolego jest to możliwe,widziałem jak to robi mój mechanik i trochę gimnastyki potrzeba ale jest to do zrobienia.
Z tego co pamiętam to trzeba dorobić sobie klucz (skrócić go trochę) aby było łatwiej się tam dostać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl