części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 97 4.2PB/LPG ] Skrzynia w trypie awaryjnym, nie zmieni

hubiq90xd
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 03 maja 2015, 12:51
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

[D2 97 4.2PB/LPG ] Skrzynia w trypie awaryjnym, nie zmieni

Post autor: hubiq90xd » 03 maja 2015, 13:07

Na wstępie chciałbym prosić o wybaczenie jeśli taki temat już był, ale nie mogłem go znaleźć :)

Sprawa wygląda tak. Niedawno kupiłem D2, podczas drogi powrotnej skrzynia wpadła w tryb awaryjny, pomogło dolanie benzyny i ponowne odpalenie. Po powrocie do domu samochód postawiony pod blokiem. następnego dnia znowu tryb awaryjny, VAG powiada, że są problemy z łącznością sterownika silnika ze sterownikiem skrzyni i (o ile dobrze pamiętam) niewłaściwy odczyt danych obrotów silnika.
Co do samej skrzyni, to nie mam też świateł wstecznych przy wrzuceniu R oraz po skasowaniu błędów nie działa + i -. Dodam że poprzedni właściciele na 100% nie wymieniali oleju. Przebieg to teoretycznie 189k, a w praktyce ok 300k.
Jest to mój pierwszy samochód z ASB także nie mam pomysłów :(

ernesto

Post autor: ernesto » 03 maja 2015, 15:28

Pod maską masz ECU w osłonie po lewej stronie. Zobacz czy przypadkiem jakiś przewód nie jest przetarty, nadgryziony lub coś co może powodować błędny odczyt.
Miałem podobną sytuacje i w moim przypadku okazało się jeden przewód się rozłączył i skrzynia wpadła w tryb awaryjny.

Dolewanie paliwa nie ma nic wspólnego z trybem awaryjnym.
Sprawdzaj przewody na początek. Nawet te pod maska.

Kuba123
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 42
Rejestracja: 31 gru 2014, 11:50
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Kuba123 » 03 maja 2015, 22:36

To jak kupowałeś to byłeś świadom że coś jest nie tegez ze skrzynią sprawc olej w skrzyni

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 04 maja 2015, 18:15

Przejrzyj cała elektrykę zaczynając od złącza przy skrzyni na czujniku zmiany biegów , wystarczy że nieświadomie wjechałeś w kałużę i zalało to ustrojstwo . Rozłącz wysusz i sprawdź . Bywały już takie przypadki zawilgocenia tegoż miejsca .

hubiq90xd
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 03 maja 2015, 12:51
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: hubiq90xd » 05 maja 2015, 12:52

Nowości z dzisiaj. Mianowicie pod dywanikami od kierowcy i pasażera była woda. Najprawdopodobniej odwadniacz od klimatyzacji jest zatkany.
Wysuszyć i liczyć na to że ustanie czy jechać do elektryka? Niestety kabelki nie są moją mocną stroną :)

Gość

Post autor: Gość » 05 maja 2015, 14:30

Sączki czyść,wysusz i spryskaj potem jakims kontaktem uprzednio czyszczac i sprawdzając.

hubiq90xd
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 03 maja 2015, 12:51
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: hubiq90xd » 25 maja 2015, 01:27

Wyczyściłem chyba już wszystko, po parę razy. Czujnik prędkości obrotowej przestał wariować, ale zwariował za to sterownik. Nie wyświetla biegów na fisie, nie da się z nim połączyć i zachowuje się jak trup?
Spotkał się ktoś z czymś podobnym?

Maroonio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maroonio » 25 maja 2015, 07:30

Tak, ja miałem zalany wodą sterownik. Co prawda działał na tyle, że dało się z nim połączyć ale skrzynia wchodziła w awarię a auto nie jechało.

hubiq90xd
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 03 maja 2015, 12:51
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: hubiq90xd » 27 maja 2015, 16:32

Maroonio pisze:Tak, ja miałem zalany wodą sterownik. Co prawda działał na tyle, że dało się z nim połączyć ale skrzynia wchodziła w awarię a auto nie jechało.
I jak sobie z tym poradziłeś?

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 27 maja 2015, 18:31

Sterownik do wymiany
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Maroonio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maroonio » 28 maja 2015, 09:18

Wymieniłem sterownik i wszelkie problemy ustały. Na zalanym był problem ze sterowaniem elektrozaworami, bodajże trzeci nie chciał działać na teście wyjść.

hubiq90xd
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 03 maja 2015, 12:51
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: hubiq90xd » 31 maja 2015, 16:24

No dobra, to teraz wymiana sterownika, a wzwiązku z tym pytanie. Czy mogę kupić sterownik, w którym środkowy numer ( na naklejce ) jest inny? Ponieważ po wpisaniu numeru części, czyli 4D0 927 156 E znajduje mi różne wersje, np. ZF 0501 005 571, a w mojej jest ZF 0501 005 170. Ma to jakieś znaczenie?
Dla przypomnienia moja skrzynia to 4HP-24A CML.

Maroonio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maroonio » 02 cze 2015, 21:59

Jak się pytałem na forum w sprawie swojego sterownika to mówili, że musi być taki sam ;)
Doszły mnie jednak słuchy, że nie koniecznie :D Ja jednak kupiłem identyczny, za drogie były żeby strzelać :)

hubiq90xd
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 03 maja 2015, 12:51
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: hubiq90xd » 03 cze 2015, 00:42

Generalnie o różnice cenowe chodzi. Sterownik z innym numerem mam za 80 zł z gwarancją, a z identycznym od 250 :/

Maroonio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maroonio » 03 cze 2015, 10:15

To i tak nieźle, do mojej skrzyni wcale nie było nawet za 400....

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl