części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] Wysoka temperatura po zgaszeniu silnika 4.2

cyc
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 11 cze 2010, 12:47
Lokalizacja: Wyrzysk

[D2 ALL ] Wysoka temperatura po zgaszeniu silnika 4.2

Post autor: cyc » 11 cze 2010, 12:57

Witam mam problem z temperatura wody po zgaszeniu silnika tak po 15 sekundach jak wlacze zaplon zalacza sie wentylator i mam temp 110 niekiedy naewt podchodzi pod 120 stopni. Mam ten problem tylko latem. Wczasie jazdy temp trzyma prawidlowo 90 stopni w korkach podchodzi do 100 stopni ale to chyba jest normalne ale nie wiem. Po zgaszeniu temp skacze do gory kolega mam identyczna audi z tym samym silnikiem i tez ma ten problem moze ktos pomoc?????
Ostatnio zmieniony 29 mar 2015, 08:13 przez cyc, łącznie zmieniany 2 razy.
robert

klon_84

Post autor: klon_84 » 11 cze 2010, 14:08

Witam nowego kolege ale kolega zapomnial najpierw zajrzec tutaj http://www.a8team.pl/topics2/22.htm - podpunkt 13

potem tutaj:
http://www.a8team.pl/topics2/362.htm?start=510#18273

A potem mozna juz zadawac pytania ;-)

[ Dodano: 2010-06-11, 14:09 ]
co do twojego problemu to masz padniety prawdopodobnie termostat i jest do wymany lub sprawdz poziom plynu chlodniczego

[ Dodano: 2010-06-11, 14:13 ]
cyc pisze: Wczasie jazdy temp trzyma prawidlowo 90 stopni w korkach podchodzi do 100 stopni ale to chyba jest normalne ale nie wiem.
TO NIE JEST NORMLANE - zarzniesz silnik, prawidlowo jest jesli temperatuta trzyma ok 90 caly czas w czasie jazdy niewazne czy snieg deszc korki upal!!!! ;-)

Rapik
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 356
Rejestracja: 02 kwie 2010, 21:48
Lokalizacja: G-dz

Post autor: Rapik » 11 cze 2010, 18:25

Wyrzuć termostat i zobacz jak się będzie zachowywała.

Awatar użytkownika
Danio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 223
Rejestracja: 21 sty 2010, 22:40
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław

Post autor: Danio » 13 cze 2010, 22:09

jak termostat nie trzyma to na trasie temp. spada poniżej 90st.
Moim zdaniem padnięte wisko, ja jestem na tym samym etapie,
Spróbuj na ciepłym silniku oczywiscie zgaszonym zakręcic wiatrakiem tym co jest napędzany paskiem, jeżeli da się go kręcic w miarę lekko to znaczy że wisko padło
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 14 cze 2010, 02:12

nie bardzo rozumiem o czym piszesz i o jakim wiatrakiem i kto to widzial sprawdzac tak visco. Wisko mozna sprawdzic w jeden sposob bardzo prosty i szybki: jak temp przekroczy 90 st a nawet te 100 niech bedzie to visco powinno sie zalaczyc samo a po dodaniu gazu bedzie slyszalne i widoczne poniewaz wtedy jego obroty wzrosna lub tez mozna je spr za pomoca palca czyli sprobowac je zatrzymac- jak padniete to zatrzymasz je palcem a jesli dobre to noie zatrzymasz go oczywiscie zachowac ostroznosc ale dla kogos kto juz to robil to zaden problem sprawdzic visco, jedno jest pewnie jeli temp spada podczas jazdy to termostat do wymiany a jesli auto sie zagrzewa do oko 100-110 st to viscoza do wymiany. Jedni twierdza ze powinno byc bite 90 st a jak sie wychyla to zle a inni twierdza ze w korku moze dojsc do 110 ale nie wiecej. Osobiscie mysle jednak ze te,p ma prawo skoczyc do np 100 st i jest to tez w duzej mierze zalezne od zakresy dzialania termostatu jaki jest zalozony a zakres jest spory skoro na desce mamy do 130 st. tyle na ten temat

Awatar użytkownika
Danio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 223
Rejestracja: 21 sty 2010, 22:40
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław

Post autor: Danio » 15 cze 2010, 20:48

paulo79 pisze:nie bardzo rozumiem o czym piszesz i o jakim wiatrakiem
Skoro Ty twierdzisz żeby spraedzac wisko palcem, to jak nie rozumiesz? przecież jak zgasisz silnik to ma on dalej temp 90st przez długi jeszcze czas więc olej w wiskozie jest dalej rozgrzany a za razem gęsty i dalej załącza wiatrak. Jeżeli da się zakręcic smigłem na gorącym silniku (zgaszonym) to znaczy ze olej w wiskozie nie ma juz swojej lepkości i wisko jest do d..y, a jak smigło bedzie stawiac wyczówalny opór to znaczy że wisko trzyma.
Przynajmniej ja to tak rozumiem (a wcale nie mówię że mam rację), i chyba po to jest to forum żebysmy razem do czegos drągą dedukcji doszli.
A tak na marginesie to ten temat już jast na forum i tak jak Ty paulo79 piszesz ja też sprawdzałem wisko palcami. http://www.a8team.pl/topics12/1999.htm Pozdrawiam
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 15 cze 2010, 21:59

paulo79 pisze:(...) Jedni twierdza ze powinno byc bite 90 st a jak sie wychyla to zle a inni twierdza ze w korku moze dojsc do 110 ale nie wiecej. Osobiscie mysle jednak ze te,p ma prawo skoczyc do np 100 st i jest to tez w duzej mierze zalezne od zakresy dzialania termostatu jaki jest zalozony a zakres jest spory skoro na desce mamy do 130 st. tyle na ten temat
A ja osobiście myślę, że przy w pełni sprawnym układzie chłodzenia temperatura bedzie stała "murem" na 90 st.C ... mam dwa takie auta i jeszcze nigdy nie widziałem (tu odpukałem w niemalowane i splunąłem przez lewe ramię) aby po rozgrzaniu silnika wskazówka od temperatury wędrowała po cyferblacie w zależnosci od stylu jazdy, temperatury zewnętrznej albo korków albo autostrady... w obu zawsze 90 st.C ;-)
Ostatnio zmieniony 15 cze 2010, 22:13 przez FOSS, łącznie zmieniany 3 razy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Rapik
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 356
Rejestracja: 02 kwie 2010, 21:48
Lokalizacja: G-dz

Post autor: Rapik » 15 cze 2010, 22:04

FOSS - Masz w 100% racje. Zarówno w mojej A8 jak i w dwóch sztukach kolegów temperatura trzyma się 90*C, i niezależnie od stylu jazdy musi taką trzymać.
cyc - Musisz mieć coś z układem chłodzenia - albo wiskoza, albo termostat / pompa wody.
Postaraj się naprawić to jak najszybciej, na plus nie wychodzi silnikowi jeżdżenie przy temperaturze ponad 100*C.

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 15 cze 2010, 22:10

szczerze mowiac nigdy nie widzialem zeby visco krecilo sie na zgaszonym silniku a mialem tych aut sporo i dam reke uciac ze visco stoi jak auto zgaszone a z twojej wypowiedzi wynika ze nadal sie kreci

Awatar użytkownika
Danio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 223
Rejestracja: 21 sty 2010, 22:40
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław

Post autor: Danio » 15 cze 2010, 23:17

paulo79 pisze:szczerze mowiac nigdy nie widzialem zeby visco krecilo sie na zgaszonym silniku a mialem tych aut sporo i dam reke uciac ze visco stoi jak auto zgaszone a z twojej wypowiedzi wynika ze nadal sie kreci
Nie no nierób se jaj, wcale nie napisałem że wisko się kręci na zgaszonym silniku, to przedszkolak by w to nie uwierzył, napisałem że jeżeli się da zakręcic na gorącym, zgaszonym silniku(ręką, du.ą, głową niewiem czym jeszcze ) to jest uszkodzone, wiadomo że nie powinno się dac obrócic ręką bo olej w wisku jak jest rozgrzany to sprzęgla wiatrak na amen,

[ Dodano: 2010-06-20, 20:20 ]
Cyc Na 1000% wisko. Wczoraj u siebie wymieniłem na nowe i spokój a miałem identyczne objawy jak ty, w korkach 110, gasiłem silnik jak miał 90 a po chwili jak włączyłem stacyjke to 110. Wymiana wiska 15 min roboty. A co do tego co pisałem o tym kręceniu wiatraka ręką na zgaszonym silniku, to nowe wisko też się kręci bez oporów także źle sugerowałem tego sprawdzenie. Sorry Mój błąd. Zostaje patent próby zatrzymania wiatraka na pracującym silniku.
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 28 cze 2010, 18:51

klon_84 pisze:[ Dodano: 2010-06-11, 14:13 ]
cyc pisze: Wczasie jazdy temp trzyma prawidlowo 90 stopni w korkach podchodzi do 100 stopni ale to chyba jest normalne ale nie wiem.
TO NIE JEST NORMLANE - zarzniesz silnik, prawidlowo jest jesli temperatuta trzyma ok 90 caly czas w czasie jazdy niewazne czy snieg deszc korki upal!!!! ;-)
niby masz rację ale instrukcja od D2 mówi wyraźnie co innego - że dopóki
nie ma sygnału czerwonego z AC (a znaczy on - za mało lub za gorąco)
to nie ma się czym przejmować i w upały lub przy dużym obciażeniu
wskazówka może się tam wychylać w prawo sporo od 90C
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

klon_84

Post autor: klon_84 » 29 cze 2010, 06:08

maciu pisze: niby masz rację ale instrukcja od D2 mówi wyraźnie co innego - że dopóki
nie ma sygnału czerwonego z AC (a znaczy on - za mało lub za gorąco)
to nie ma się czym przejmować i w upały lub przy dużym obciażeniu
wskazówka może się tam wychylać w prawo sporo od 90C

Powiem tak swoja teroie opieram na wlasnym doswadczeniu - ubieglego lata mialem taka sama przypadlosc tzn wskazowka od temperatury mi chodzila, jak jechalem na trasie schodzila mi do 70st, jak stalem w korkach dochodzila do 100st i tez myslalem ze jest ok, ale pokusilem sie na termostat chyba nie orginal ale z wyzszej polki i do dnia dzisiejszego temperatura na rozgrzanym silniku non stop caly czas trzyma 90st (korki, trasa, zima, snieg, uplay) ;-)

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 29 cze 2010, 08:17

klon_84 pisze:
maciu pisze: niby masz rację ale instrukcja od D2 mówi wyraźnie co innego - że dopóki
nie ma sygnału czerwonego z AC (a znaczy on - za mało lub za gorąco)
to nie ma się czym przejmować i w upały lub przy dużym obciażeniu
wskazówka może się tam wychylać w prawo sporo od 90C

Powiem tak swoja teroie opieram na wlasnym doswadczeniu - ubieglego lata mialem taka sama przypadlosc tzn wskazowka od temperatury mi chodzila, jak jechalem na trasie schodzila mi do 70st, jak stalem w korkach dochodzila do 100st i tez myslalem ze jest ok, ale pokusilem sie na termostat chyba nie orginal ale z wyzszej polki i do dnia dzisiejszego temperatura na rozgrzanym silniku non stop caly czas trzyma 90st (korki, trasa, zima, snieg, uplay) ;-)
no dobra jaka jest praktyka to ja wiem ale instrukcja swoje ;)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

klon_84

Post autor: klon_84 » 29 cze 2010, 12:43

zawsze praktyke stawaim na pierwszym miejscu a na drugim teoria :) i trzeba podchodzic do tego z przymrozeniem oka ;-)

przemoR888
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 313
Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
Lokalizacja: wielkopolska/ Piła

Post autor: przemoR888 » 30 cze 2010, 00:00

moim zdaniem, visco sprawdzić łatwo (tak jak napisali koledzy wyżej dwie metody i dwie proste i skuteczne) a następnie wymienić termastat bo to najtaniej. Osobiście polecam termostat orginalny lub wahler'a z innymi miałem kiedyś cyrki i juz nie kupie (kupione były 3 nowe i żaden nie działał, kupiony został orginał i wszystko oki).
Co do temp. również uważam że ma być 90st i temp ma się wahać +-2st czego nie widac praktycznie na wskaźniku. Jeżeli mamy skalę do 130 to nie znaczy że tak może być ;-) bo przegrzać silnik można szybko i nie odwracalnie :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl