Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[S8 D2 98 ] Wspomaganie znika po nagrzaniu

batmanS8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 05 paź 2013, 21:54
Lokalizacja: Poznań

[S8 D2 98 ] Wspomaganie znika po nagrzaniu

Post autor: batmanS8 » 15 gru 2014, 21:58

Witam. Mam problem ze wspomaganiem w Audi a8 d2 bez servotronika. Trochę przybliżę problem. Mianowicie na nagrzanym silniku zanikało wspomaganie, pompa głośno pracowała, zatem wymieniłem pompę na nowy zamiennik. Bez skutku pompa wyła dalej , a wspomagania nie stwierdzono na postoju. Zatem zregenerowałem maglownicę , wymieniłem pompę na używany oryginał, wyczyściłem przewody, zbiorniczek, sitko, zawór, zalałem nowym płynem zgodnym ze specyfikacją i.... pompa wyje nadal (trochę ciszej), wspomaganie na postoju jest (byle jakie). Może coś pominąłem lub źle zregenerowana maglownica, gdzie doszukiwać się problemu?
Ostatnio zmieniony 16 gru 2014, 21:36 przez batmanS8, łącznie zmieniany 1 raz.
32 tonowa muzyka 8 cylindrowego silnika zwiastuje ziemi gniew Boży .......

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 16 gru 2014, 21:38

Jakim płynem zalałeś? Z ASO wychodzi tyle co febi a układ chodzi o wiele lepiej. Nie spienia się płyn w zbiorniczku?

Łukasz10
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 38
Rejestracja: 05 lut 2014, 20:17
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Łukasz10 » 18 gru 2014, 19:57

Ja bym obstawiał na maglownice kiedyś w a6 tak miałem i te same problemu na wymieniałem się pomp chyba ze 4 płynów płukanek czyszczenia czego tylko w całym układzie mogłem i nic. Wymieniłem maglownice i jak ręką odjął. Jeżeli regenerowałeś magla to możliwe że coś jest nie tak zrobione..
Łukasz10

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 23 sty 2015, 20:10

Witam

U mnie aktualnie czy cieply czy zimny wspomaganie chodzi bardzo cięzko , pompa nie hałasuje - po wyjęciu przekaźnika od servo nie ma zadnej różnicy . Płynu nie ubywa , pare dnie wcześniej było tak ze na zimnym działała troche lepiej a na rozgrzanym pogarszało się . Co zrobić ? Uszkodzne przewody do chłodnicy wspomagania mogą dawać taki efekt ? Czy to koniec magla już ?
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 23 sty 2015, 21:13

michalwruszak, zaworek servo na samym maglu pewnie

Gość

Post autor: Gość » 23 sty 2015, 21:57

Jak padnie zaworek servo to wspomaganie pracuje cięzej lecz nie bardzo cięzko. Z uwalonym zaworkiem kupiłem auto i kilka lat jeździłem nawet nie wiedząc.
Możliwe że puszczają uszczelnienia wewnątrz magla bo gdzies gubi ciśnienie.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 24 sty 2015, 10:55

Proponuje dokładnie sprawdzic chlodnice wspomagania. Rurki potrafią byc zagiete lub ściśniete np od stłuczki. Zawęzenie srednicy przepływu powoduje własnie takie efekty.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

ajaxdg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 28 mar 2015, 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: ajaxdg » 01 cze 2015, 20:00

Witam, odświeżę temat.

Silnik zimny, wspomaganie chodzi bardzo lekko. Po około powiedzmy 20-30 min jazdy po mieście wspomaganie słabnie. Da się normalnie skręcać, lecz nie jest to kręcenie "jednym paluszkiem".

Zauważyłem, że w zbiorniczku płyn jakby się gotuje....
Na łączeniu rurki z wężykiem gumowym - ( ten przy chłodnicy), jest trochę mokro, na palcach czuć płyn wspomagania, to samo troszkę niżej na takim metalowym łączeniu też jest trochę mokro.

Czy może to być powód słabnięcia wspomagania?

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 01 cze 2015, 20:01

Nieszczelne przewody mogą powodować słabsze wspomaganie , mam bardzo podobnie
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 01 cze 2015, 22:09

a ja to przerabiałem w innym aucie pompa wspomagania do wymiany na zimnych chodzila w miare ok na cieplym juz nie chodzila wcale, plyn zmienialem nic nie pomoglo
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 01 cze 2015, 22:45

preston81 pisze:pompa wspomagania do wymiany
Dokładnie, zimny olej jest gęstszy i zużyta pompa wytworzy jeszcze jakieś tam ciśnienie ale jak płyn się nagrzeje i jest prawie tak płynny jak woda to niestety ciśnienie spada ...wspomaganie słabnie.

ajaxdg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 28 mar 2015, 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: ajaxdg » 01 cze 2015, 23:51

No to nie ciekawie... miałem nadzieję, że to wina wężyków, bo z nich troszkę kapie.

Pompa wspomagania - nowa czy używka? czy może jakaś regenerowana?

Pytam bo w okolicach 26 czerwca robię rozrząd i może wtedy od razu mechanik wymieni pompę (bo chyba będzie łatwiej ze zrzuconym przodem?) Silnik AKG

Dzięki za odpowiedzi

ernesto

Post autor: ernesto » 02 cze 2015, 05:49

Pompy nie musisz robić przy rozrządzie. Dostęp do niej jest w miarę dobry lecz trzeba zrzucić pasek klinowy. Wszystko bez rozbierania przodu. Osobiście ja mam używkę i jestem zadowolony. Płyn oczywiście oryginalny VW. Koszt płynu w serwisie to 45zł za butelkę.
Podczas wymiany proponuje wyciągnąć zbiorniczek płynu i dobrze go wyczyścić oraz filtr który w nim się znajduje. O tym zlikwidowaniu wycieku nawet nie wspominam bo jest to musowe. Mi ten przewód się zsunął i wyrzuciło mi cały płyn przez co zatarła się pompa.
A sama pompa się odzywa ? Słychać ją, jej pracę, jęczenie ?

ajaxdg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 28 mar 2015, 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: ajaxdg » 02 cze 2015, 11:59

Przy maksymalnym skręcie kół słychać. Na zimnym silniku wspomaganie chodzi bajecznie lekko....

Na dniach postaram się ogarnąć kogoś kto poprawi te wężyki.
Druga sprawa jaką zauważyłem, za kołem od strony kierowcy. Widać dwie śruby i wężyki w nich, jedna cała mokra i spocona. Pewnie trzeba wymienić w nich miedziane oringi..

ajaxdg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 28 mar 2015, 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: ajaxdg » 03 cze 2015, 23:31

dziś jak go rozgrzałem, zaczęło buczeć na prostej drodze. Co dziwne buczenie umilka gdy lekko nacisnę pedał hamulca lub gdy robię ruchy kierownicą

buczenie, od połowy filmu słychać wyraźnie: www.youtube.com/watch?v=d9gzhe5__UE

płyn w zbiorniczku (tu lepiej przyciszyć): www.youtube.com/watch?v=4iR2lScB-e8

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl