Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 ALL ] Problem z gaśnięciem i odpalaniem

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

[D2 ALL ] Problem z gaśnięciem i odpalaniem

Post autor: danishow » 06 cze 2015, 23:02

Wczoraj po około 30 min. jazdy, spokojnej jazdy silnik zaczął zdychać, objaw jakby kończyło się paliwo ale jechałem na gazolince z prawie pełnym zbironikiem. Zwolniłem i przy około 20km/h silnik zgasł.
Po zatrzymaniu się na poboczu próbowałem odpalić i nic, po kilku minutach jak już po ADAC chciałem dzwonić ni stąd ni zowąd silnik odpala od dotknięcia.
Dzisiaj sytuacja się powtórzyła, zajechałem na stację zatankować. Tankuję, płacę, wsiadam do auta przekręcam kluczyk i fura znów nie odpala. Po kilku próbach/minutach w końcu jak gdyby nigdy nic odpala.
I tu moje pytanie, zanim zacznę przekopywać wszystkie przekaźniki, kabelki itp. Miał już może ktoś podobny problem?
Od razu napiszę, zero błędów w ECU i nie jest to wina LPG.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 06 cze 2015, 23:06

Pompa paliwa może się kończyć, podobne są tego objawy.
Jak trafi się moment kiedy zdechnie to wtedy musisz testować.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 06 cze 2015, 23:08

To mi od razu do głowy przyszło ale co ma pompa paliwa jak jadę na LPG?

ernesto

Post autor: ernesto » 07 cze 2015, 04:03

Ja bym stawiał na jakiś czujnik. Położenia wału np lub problem z przepustnicą TPS

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 07 cze 2015, 05:29

danishow pisze:To mi od razu do głowy przyszło ale co ma pompa paliwa jak jadę na LPG?
A skoro na LPG również to raczej nie zasilanie w paliwo ale pewnikiem czujnik położenia wału - ten też może się tak objawiać.
Zresztą w tym stanie co nie będzie chciał palić to na podpiętym kompie nie będzie pewnie widać obrotów silnika ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 07 cze 2015, 11:49

FOSS pisze:Zresztą w tym stanie co nie będzie chciał palić to na podpiętym kompie nie będzie pewnie widać obrotów silnika
Zapewne tak, z tym że jak nie chciał zapalić nie miałem ze sobą żadnego testera. Zaraz jadę do firmy i będę szukać. Wczoraj nie dało mi to spać i na spokojnie przewałkowałem jeszcze temat w necie ...ewidentnie czujnik położenia wału. Tylko dlaczego żadnych błędów nie wyrzuca <bezradny>.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 07 cze 2015, 12:15

danishow pisze:Wczoraj nie dało mi to spać i na spokojnie przewałkowałem jeszcze temat w necie ...ewidentnie czujnik położenia wału. Tylko dlaczego żadnych błędów nie wyrzuca <bezradny>
Teoretycznie powinien wyrzucić: "16705 czy 16706 - Czujnik obrotów silnika (G28)" ale jak robiłem takie usterki to nie zawsze rzuca takim błędem.
Poza tym w skrzyni biegów możesz znaleźć jakiś błąd w stylu: "Błędny sygnał o obciążeniu ze sterownika silnika" ale to też rzadko kiedy.

Taki już los, diagnoza w D2 w porównaniu do tej z D3 jest naprawdę słaba :/

Jak to czujnik wału to trzeba robić byle szybciej bo nie znasz dnia ani godziny kiedy stanie i będzie miał w nosie gdzie i jak szybko chciałeś dojechać.
Pocieszeniem może być tylko to, że jego wymiana nie należy do zbytnio skomplikowanych, tym bardziej jak masz warunki warsztatowe ;)
Ostatnio zmieniony 07 cze 2015, 13:02 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 07 cze 2015, 12:21

FOSS pisze:Taki już los, diagnoza w D2 w porównaniu do tej z D3 jest naprawdę słaba
Nom, z resztą jak we wszystkich autach sprzed 2002 roku.

_____________
EDIT 09.06.2015
Wymieniłem dzisiaj zamówiony wczoraj czujnik, wpadł Bosch za cenę 54 euro ...problem rozwiązany a nawet jest lepiej. Wcześniej na ciepłym silniku trzeba było ze dwa obroty zakręcić rozrusznikiem by odpalił, teraz czy ciepły czy zimny pali za dotknięciem kluczyka :]

A o to i winowajca całego zamieszania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl