Właśnie zakupiłem moje pierwsze audi, (2.8 przód 2000r) kupowałem świadomie z uszkodzoną skrzynią czyli taniej na ewentualną naprawę.
Tzn auto jeździ, rusza bez problemu bez poślizgów moc jest itp, jak jadę z lekką nogą albo po mieście to czuć jakby skrzynia się wahała co zrobić, obroty nie skaczą ale czuć szarpania na każdym z biegów zarówno w auto jak i w manualu. Vag nie pokazuje żadnych błędów.
Auto przywiozłem z Niemcowni ma niezbyt duży przebieg, pomyślałem by zacząć od wymiany oleju i filtra w ASB czy może to wskazywać na coś innego?
![]() |
![]() |
[D2 00 2.8PB/LPG ] TIP- problemy przy zmianie biegów
[D2 00 2.8PB/LPG ] TIP- problemy przy zmianie biegów
Ostatnio zmieniony 12 mar 2011, 15:30 przez colln, łącznie zmieniany 2 razy.
wg. mnie będzie pewnie do wymiany sprzęgło - koszt w zależności od warsztatu 2-3kpln do maks. 4kpln
podobny temat masz tutaj: http://www.a8team.pl/topics19/2031.htm
podobny temat masz tutaj: http://www.a8team.pl/topics19/2031.htm
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Mam już filtr z uszczelką, jaki olej w zamienniku się nada? (jak będzie poprawa to wtedy zaraz zleję i kupie oryginał) a na próbę to może być szkoda kasy.
Na stronie intercars (jak wejdę w A8 2000r 2.8 motor) jest olej 5 litrów za około 120zł nada się to na sprawdzenie czy będzie poprawa?
Na stronie intercars (jak wejdę w A8 2000r 2.8 motor) jest olej 5 litrów za około 120zł nada się to na sprawdzenie czy będzie poprawa?
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
w tym z intercarsu napisali, że spełnia normę:
VW G052 162
więc chyba taki powinien być w mojej skrzyni?
Zakupiłem w viakenie interfejs, jak tylko dojedzie to robie test :-P
[ Dodano: 2010-07-02, 01:00 ]
Olej podmieniony (statycznie), nowy filtr i różnic brak :-| jak kopała pomiędzy 1-2 tys obrotów tak jest raczej bez zmian. Kickdown działa, na trasie zapitalala.
Olej był w niezłym stanie, nie było żadnych wiórów itp, magnesy oblepione ale to tak normalnie standardowo.
skrzynia tak wygląda:
Jak by wyjąć tą płytę z zaworami to można gdzieś dokupić te podzespoły? :idea:
[ Dodano: 2010-07-02, 12:25 ]
Mam interfejs ze złączem RS , zainstalowałem polskiego Vaga 4.9 w sekcji skrzynia biegów robiłem test wyjść i mam takie ekrany:
[ Dodano: 2010-07-02, 21:57 ]
dziś rozmawiałem z sąsiadem (stary mechanik ale raczej nie skrzynie) powiedział, że jeśli skrzynia nie ślizga się , ciągnie , kickdown działa opiłków brak w oleju to może wystarczy regulacja? Czy w skrzyni 5HP-19 można coś zrobić , żeby tak nie kopała pomiędzy 1-2 tys obrotów?
[ Dodano: 2010-07-08, 12:07 ]
Olej, filtr i uszczelka wymienione ale poprawy brak. Szkoda chyba kombinować dalej, zwłaszcza, że cała skrzynia z anglika to 1 tys PLN ;-) Kupiłem już drugą, zastanawiam się tylko czy przekładać całą czy tylko płytę z zaworami - roboty znacznie mniej wtedy
VW G052 162
więc chyba taki powinien być w mojej skrzyni?
Zakupiłem w viakenie interfejs, jak tylko dojedzie to robie test :-P
[ Dodano: 2010-07-02, 01:00 ]
Olej podmieniony (statycznie), nowy filtr i różnic brak :-| jak kopała pomiędzy 1-2 tys obrotów tak jest raczej bez zmian. Kickdown działa, na trasie zapitalala.
Olej był w niezłym stanie, nie było żadnych wiórów itp, magnesy oblepione ale to tak normalnie standardowo.
skrzynia tak wygląda:
Jak by wyjąć tą płytę z zaworami to można gdzieś dokupić te podzespoły? :idea:
[ Dodano: 2010-07-02, 12:25 ]
Mam interfejs ze złączem RS , zainstalowałem polskiego Vaga 4.9 w sekcji skrzynia biegów robiłem test wyjść i mam takie ekrany:
[ Dodano: 2010-07-02, 21:57 ]
dziś rozmawiałem z sąsiadem (stary mechanik ale raczej nie skrzynie) powiedział, że jeśli skrzynia nie ślizga się , ciągnie , kickdown działa opiłków brak w oleju to może wystarczy regulacja? Czy w skrzyni 5HP-19 można coś zrobić , żeby tak nie kopała pomiędzy 1-2 tys obrotów?
[ Dodano: 2010-07-08, 12:07 ]
Olej, filtr i uszczelka wymienione ale poprawy brak. Szkoda chyba kombinować dalej, zwłaszcza, że cała skrzynia z anglika to 1 tys PLN ;-) Kupiłem już drugą, zastanawiam się tylko czy przekładać całą czy tylko płytę z zaworami - roboty znacznie mniej wtedy