![]() |
![]() |
![]() |
[D3 04 4.0TDI ] Samochód gaśnie, problem z uruchomieniem
[D3 04 4.0TDI ] Samochód gaśnie, problem z uruchomieniem
Przypadek dośc wredny, więc pomoc potrzebna:
Trochę historii:
1. Samochód po kompletnej regeneracji układu wtryskowego (ktos wcześniej prawdopodobnie nalał benzyny do baku i pompa sypnęła opiłkami w uklad)
2. Wtryski wyjęte, poszły do boscha na stół, przejrzane, odratowane, działają
3. Zdemontowany cały układ paliwowy, bak, chłodnice, filtry, no kompletnie wszystko. Wyczyszczone z najwyższą starannością
4. Założona nowa pompa (ASO)
5. Wymienione wszystkie filtry w ukladzie paliwowym.
Po poskładaniu wszystkiego do kupy i umyciu (uwaga szyba kierowcy byla lekko opuszczona i mogło się dostać trochę wody - nie wiem na ile to istotne) obawy są takie:
1. Auto daje się uruchomić i pracuje około 30 sekund, potem gaśnie (samo)
2. Uruchomienie auta nie jest już po tym mozliwe
3. Vag nie potrafi połączyć się ze sterownikiem silnika (brak komunikacji). Wszystkie pozostałe sterowniki normalnie z poziomu vaga można odpalić ale każdy z nich pluje błędem braku komunikacji ze sterem silnika.
4. Po zdjęciu klem z akumulatora i założeniu ich ponownie komunikacja ze sterownikiem silnika jest (przed uruchomieniem samochodu jeszcze). Na vagu żadnych błędów, w sterownikach pomocniczych również.
5. Po powyższym zdjęciu i założeniu klem akumulatora samochód daje sie ponownie uruchomić ale znów po 30 sekundach pracy gaśnie i nie można skomunikowac się ze sterem silnika. Jedyna komunikacja z autem jest przez wyświetlacz na Fisie, na którym widać takie oto kwiatki:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/16a ... 12b4a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d78 ... 4e262.html
W pierwszym kroku podejrzenie padło na ręczny (w związku z wyświetalnymi komunikatami na desce). Mozna normalnie z poziomu Vaga zrobić pełną adaptację ale to nic nie daje i problem się powtarza.
Acha, wazna sprawa (edytowano) samochód przed myciem chodził jak należy.
Pytanie jest takie - czego teraz się czepic i gdzie szukać?
Trochę historii:
1. Samochód po kompletnej regeneracji układu wtryskowego (ktos wcześniej prawdopodobnie nalał benzyny do baku i pompa sypnęła opiłkami w uklad)
2. Wtryski wyjęte, poszły do boscha na stół, przejrzane, odratowane, działają
3. Zdemontowany cały układ paliwowy, bak, chłodnice, filtry, no kompletnie wszystko. Wyczyszczone z najwyższą starannością
4. Założona nowa pompa (ASO)
5. Wymienione wszystkie filtry w ukladzie paliwowym.
Po poskładaniu wszystkiego do kupy i umyciu (uwaga szyba kierowcy byla lekko opuszczona i mogło się dostać trochę wody - nie wiem na ile to istotne) obawy są takie:
1. Auto daje się uruchomić i pracuje około 30 sekund, potem gaśnie (samo)
2. Uruchomienie auta nie jest już po tym mozliwe
3. Vag nie potrafi połączyć się ze sterownikiem silnika (brak komunikacji). Wszystkie pozostałe sterowniki normalnie z poziomu vaga można odpalić ale każdy z nich pluje błędem braku komunikacji ze sterem silnika.
4. Po zdjęciu klem z akumulatora i założeniu ich ponownie komunikacja ze sterownikiem silnika jest (przed uruchomieniem samochodu jeszcze). Na vagu żadnych błędów, w sterownikach pomocniczych również.
5. Po powyższym zdjęciu i założeniu klem akumulatora samochód daje sie ponownie uruchomić ale znów po 30 sekundach pracy gaśnie i nie można skomunikowac się ze sterem silnika. Jedyna komunikacja z autem jest przez wyświetlacz na Fisie, na którym widać takie oto kwiatki:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/16a ... 12b4a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d78 ... 4e262.html
W pierwszym kroku podejrzenie padło na ręczny (w związku z wyświetalnymi komunikatami na desce). Mozna normalnie z poziomu Vaga zrobić pełną adaptację ale to nic nie daje i problem się powtarza.
Acha, wazna sprawa (edytowano) samochód przed myciem chodził jak należy.
Pytanie jest takie - czego teraz się czepic i gdzie szukać?
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
a propo pierwszego zdjęcia
IMMO nawala
A fault in the ignition lock must be rectified immediately.
If the symbol flashes in the display, there is a malfunction in the electronic ignition lock. You can call up an additional driver message by pressing the [CHECK] button:
Ignition lock defective. Contact workshop!
Do not switch off the engine.
Drive the vehicle without delay to a qualified workshop and have the fault repaired.
Additional information
The ignition cannot be switched off if there is a fault in the electronic ignition lock. For this reason, you should drive the vehicle without delay to a qualified workshop and have the cause of the fault repaired.
If the vehicle is equipped with the advanced key feature, you should not switch off the engine with the [STOP] button because it cannot be started again after the ignition has been switched off.
IMMO nawala
A fault in the ignition lock must be rectified immediately.
If the symbol flashes in the display, there is a malfunction in the electronic ignition lock. You can call up an additional driver message by pressing the [CHECK] button:
Ignition lock defective. Contact workshop!
Do not switch off the engine.
Drive the vehicle without delay to a qualified workshop and have the fault repaired.
Additional information
The ignition cannot be switched off if there is a fault in the electronic ignition lock. For this reason, you should drive the vehicle without delay to a qualified workshop and have the cause of the fault repaired.
If the vehicle is equipped with the advanced key feature, you should not switch off the engine with the [STOP] button because it cannot be started again after the ignition has been switched off.
A najnormalniej sprawdzałeś komputery silnika na podszybiu? Może jeden z nich padł po tym myciu w jakiś dziwny sposób. Traci się komunikacja z nim a reszta sterowników działa. Może po uruchomieniu sterownik się wiesza i tyle po tych 30 sekundach pada. Ja celowałbym tutaj. W 4.0 ja osobiście wiem o jednej pompie z tułu bloku po lewej stronie napędzana na pasku(też w sumie pod podszybiem), nie wiem gdzie mogłaby byś pomocnicza.
Komunikat o hamulcu zniknie gdyby udało Ci się odpalić auto na dłużej i pożniej zgasić i odpalić ponownie. Zawsze po odpięciu dłuższym od aku się pojawia. Moje pytanie jest do komunikatu pierwszego. Czy nad kluczykiem to jest znak zapytania? Może to jakiś problem z immo/rozpoznaniem kluczyka?
Komunikat o hamulcu zniknie gdyby udało Ci się odpalić auto na dłużej i pożniej zgasić i odpalić ponownie. Zawsze po odpięciu dłuższym od aku się pojawia. Moje pytanie jest do komunikatu pierwszego. Czy nad kluczykiem to jest znak zapytania? Może to jakiś problem z immo/rozpoznaniem kluczyka?
Ostatnio zmieniony 23 cze 2015, 13:23 przez drago_o, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Dzisiaj się bawiliśmy z tym dość długo. Znaleźlismy uwalony przekaźnik zasilający wszystkie sterowniki (dokladnie to o czym Daniel pisal, szkoda ze nie widzialem tego posta wczesniej bo bym od razu zaczal tego przekaznika szukac). Odcinal plusa po stacyjce (zacisk 15). Zasilania wszystkich sterownikow zanikaly po 30 sekundach po odpaleniu. Przekaźnik wymieniony, wszystko dziala jak należy.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"