części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 04 4.0TDI ] Samochód gaśnie, problem z uruchomieniem

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

[D3 04 4.0TDI ] Samochód gaśnie, problem z uruchomieniem

Post autor: Bugalon » 23 cze 2015, 08:14

Przypadek dośc wredny, więc pomoc potrzebna:

Trochę historii:

1. Samochód po kompletnej regeneracji układu wtryskowego (ktos wcześniej prawdopodobnie nalał benzyny do baku i pompa sypnęła opiłkami w uklad)
2. Wtryski wyjęte, poszły do boscha na stół, przejrzane, odratowane, działają
3. Zdemontowany cały układ paliwowy, bak, chłodnice, filtry, no kompletnie wszystko. Wyczyszczone z najwyższą starannością
4. Założona nowa pompa (ASO)
5. Wymienione wszystkie filtry w ukladzie paliwowym.

Po poskładaniu wszystkiego do kupy i umyciu (uwaga szyba kierowcy byla lekko opuszczona i mogło się dostać trochę wody - nie wiem na ile to istotne) obawy są takie:

1. Auto daje się uruchomić i pracuje około 30 sekund, potem gaśnie (samo)
2. Uruchomienie auta nie jest już po tym mozliwe
3. Vag nie potrafi połączyć się ze sterownikiem silnika (brak komunikacji). Wszystkie pozostałe sterowniki normalnie z poziomu vaga można odpalić ale każdy z nich pluje błędem braku komunikacji ze sterem silnika.
4. Po zdjęciu klem z akumulatora i założeniu ich ponownie komunikacja ze sterownikiem silnika jest (przed uruchomieniem samochodu jeszcze). Na vagu żadnych błędów, w sterownikach pomocniczych również.
5. Po powyższym zdjęciu i założeniu klem akumulatora samochód daje sie ponownie uruchomić ale znów po 30 sekundach pracy gaśnie i nie można skomunikowac się ze sterem silnika. Jedyna komunikacja z autem jest przez wyświetlacz na Fisie, na którym widać takie oto kwiatki:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/16a ... 12b4a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d78 ... 4e262.html

W pierwszym kroku podejrzenie padło na ręczny (w związku z wyświetalnymi komunikatami na desce). Mozna normalnie z poziomu Vaga zrobić pełną adaptację ale to nic nie daje i problem się powtarza.

Acha, wazna sprawa (edytowano) samochód przed myciem chodził jak należy.

Pytanie jest takie - czego teraz się czepic i gdzie szukać?
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

rav85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 281
Rejestracja: 26 sty 2015, 11:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rav85 » 23 cze 2015, 09:24

Nie wiem jak w dizlu ale w bemzynie sa 2 pompy paliwa glowna i wspomagajaca , moze u ciebie po uwaleeniu glownej wyzionela tez ducha ta wsppmagajaca

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 23 cze 2015, 10:02

To są objawy jak główna pompa nie działa , przynajmniej w benzynie . Bezpieczniki sprawdzałeś ?
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 23 cze 2015, 12:42

Panowie, samochód pracował poprawnie do momentu mycia. Po myciu zaczęły się cyrki. Wie ktoś co oznaczają te opisy na fisie? Co one oznaczają?
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

simon68
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 87
Rejestracja: 19 kwie 2014, 09:48
Lokalizacja: oświęcim

Post autor: simon68 » 23 cze 2015, 13:05

a propo pierwszego zdjęcia
IMMO nawala

A fault in the ignition lock must be rectified immediately.
If the symbol flashes in the display, there is a malfunction in the electronic ignition lock. You can call up an additional driver message by pressing the [CHECK] button:
Ignition lock defective. Contact workshop!

Do not switch off the engine.
Drive the vehicle without delay to a qualified workshop and have the fault repaired.

Additional information
The ignition cannot be switched off if there is a fault in the electronic ignition lock. For this reason, you should drive the vehicle without delay to a qualified workshop and have the cause of the fault repaired.
If the vehicle is equipped with the advanced key feature, you should not switch off the engine with the [STOP] button because it cannot be started again after the ignition has been switched off.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 23 cze 2015, 13:10

A najnormalniej sprawdzałeś komputery silnika na podszybiu? Może jeden z nich padł po tym myciu w jakiś dziwny sposób. Traci się komunikacja z nim a reszta sterowników działa. Może po uruchomieniu sterownik się wiesza i tyle po tych 30 sekundach pada. Ja celowałbym tutaj. W 4.0 ja osobiście wiem o jednej pompie z tułu bloku po lewej stronie napędzana na pasku(też w sumie pod podszybiem), nie wiem gdzie mogłaby byś pomocnicza.

Komunikat o hamulcu zniknie gdyby udało Ci się odpalić auto na dłużej i pożniej zgasić i odpalić ponownie. Zawsze po odpięciu dłuższym od aku się pojawia. Moje pytanie jest do komunikatu pierwszego. Czy nad kluczykiem to jest znak zapytania? Może to jakiś problem z immo/rozpoznaniem kluczyka?
Ostatnio zmieniony 23 cze 2015, 13:23 przez drago_o, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

rav85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 281
Rejestracja: 26 sty 2015, 11:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rav85 » 23 cze 2015, 13:19

1 info jest o rozkodowanym immo

2 błąd hamulca recznego, po odłączeniu aku bądź rozpięciu wtyczki pod przyciskiem panelu mmi potrafi go wywalić, kontrolka na fis powinna zniknąć po zaciągnięciu przyciskiem ręcznego i go zwolnieniu

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 23 cze 2015, 20:44

Bugalon, podobny przypadek miałem w RS4 4,2L FSI z 2006. Naszukałem się jak głupi, wstępna teza - uszkodzony jeden z dwóch sterowników silnika. Później coś mnie tknęło i znalazłem uwalony przekaźnik, który zasilał sterowniki.

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 23 cze 2015, 22:27

Dzisiaj się bawiliśmy z tym dość długo. Znaleźlismy uwalony przekaźnik zasilający wszystkie sterowniki (dokladnie to o czym Daniel pisal, szkoda ze nie widzialem tego posta wczesniej bo bym od razu zaczal tego przekaznika szukac). Odcinal plusa po stacyjce (zacisk 15). Zasilania wszystkich sterownikow zanikaly po 30 sekundach po odpaleniu. Przekaźnik wymieniony, wszystko dziala jak należy.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

rav85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 281
Rejestracja: 26 sty 2015, 11:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rav85 » 24 cze 2015, 08:31

Czy moglbys dla potomnych wstawic zdjecie z przekaznikiem?

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 25 cze 2015, 07:48

Niestety teraz juz nie dam rady. Auto oddane wlascicielowi.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
joy_pl
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 77
Rejestracja: 07 wrz 2016, 23:25
Lokalizacja: Toruń

Post autor: joy_pl » 04 sty 2019, 11:15

Witam

Panowie gdzie znajde ten przekaźnik?

Mam podobny problem. Co prawda to bvj, ale.... po odpaleniu po chwili spadają obroty i gaśnie, dodatkowo brak komunikacji z ecu...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl