![]() |
![]() |
[D3 04 3.7MPI/LPG ] Wycie przy puszczaniu gazu
[D3 04 3.7MPI/LPG ] Wycie przy puszczaniu gazu
Witam
Mój problem jest następujący: Podczas jazdy gdy puszczę gaz to z tyłu auta zaczyna dochodzić dziwne wycie, najbardziej jest to słyszalne jak gaz jest puszczony tak od 120km/h do 90, a wystarczy, że minimalnie wcisnę pedał gazu i dźwięk od razu znika. Przy prędkościach wyższych koło 180-200 km/h ten problem nie występuje.
Łożysko to raczej nie jest bo chyba cały czas by coś huczało ? Chociaż miałem wrażenie jakby dźwięk dochodził z tylnego lewego koła ale głowy nie dam. Co byście radzili sprawdzić na początek ?
Pozdrawiam
Mój problem jest następujący: Podczas jazdy gdy puszczę gaz to z tyłu auta zaczyna dochodzić dziwne wycie, najbardziej jest to słyszalne jak gaz jest puszczony tak od 120km/h do 90, a wystarczy, że minimalnie wcisnę pedał gazu i dźwięk od razu znika. Przy prędkościach wyższych koło 180-200 km/h ten problem nie występuje.
Łożysko to raczej nie jest bo chyba cały czas by coś huczało ? Chociaż miałem wrażenie jakby dźwięk dochodził z tylnego lewego koła ale głowy nie dam. Co byście radzili sprawdzić na początek ?
Pozdrawiam
- pioter
- Moderator
- Posty: 2294
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Wyjący most ?
http://www.a8team.pl/d3-03-42mpi-lpg-dz ... vt2494.htm
http://www.a8team.pl/d3-03-42mpi-wycie- ... vt5272.htm
http://www.a8team.pl/d3-03-42mpi-lpg-dz ... vt2494.htm
http://www.a8team.pl/d3-03-42mpi-wycie- ... vt5272.htm
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
Mam podobny problem w aucie kolegi ale to tradycyjny tylny napęd. tez obstawiam most. Propozycje diagnostyki to:
1.Sprawdzić stan oleju
2.Sprawdzić luzy-poszarpac wałem i półośkami wzdłuż i wszerz..
3.Podnieśc auto,ktos kreci i drugi ktos nasłuchuje wycia.
Rozkład sił sie zmienia gdy jedziemy przyspieszając,inny gdy hamujemy silnikiem i jeszcze inny gdy by leciało auto na luzie.
1.Sprawdzić stan oleju
2.Sprawdzić luzy-poszarpac wałem i półośkami wzdłuż i wszerz..
3.Podnieśc auto,ktos kreci i drugi ktos nasłuchuje wycia.
Rozkład sił sie zmienia gdy jedziemy przyspieszając,inny gdy hamujemy silnikiem i jeszcze inny gdy by leciało auto na luzie.
No właśnie to pewnie jest jedna z opcji ale nawet nie wiem jaki dźwięk dokładnie wydaje wyjący most. Dopóki trzymam gaz, nawet i minimalnie to jest wszystko elegancko. Problem zaczyna się jak gaz puszczę... Powyżej 120 km/h gdy puszczę gaz też tego nie słychać, występuje to przy niższych prędkościach.
Ale czy łożyska nie można od razu wykluczyć jeśli to wyje tylko po puszczeniu gazu i to przy nie każdej prędkości?
A i tak sobie myślę, czy przy przebiegu 145 tys padł by most? Przebieg na 99% autentyczny.
A i tak sobie myślę, czy przy przebiegu 145 tys padł by most? Przebieg na 99% autentyczny.
Ostatnio zmieniony 03 lip 2015, 21:56 przez Gunner, łącznie zmieniany 1 raz.
Wymień olej w dyfrze. Miałem to samo tylko z przodu-wycie na pierwszym biegu do 3tys obrotów. Ostatnio wymieniłem olej we wszystkich: torsen-środek, przód i tył-mechanizmy różnicowe (mobilube shc 75w90 - prawie 4L na wszystkie poszło) i szczerze w szoku byłem, że na takie wycie wystarczy olej wymienić. Organoleptycznie, stary olej to woda zabarwiona na brązowa była
a więc warto 


Albo dyfer albo łożyska.
O ile nie da się tego jakoś dobrze zlokalizować to zacząłbym od łożysk, taniej a jak zmienisz na nowe to odetniesz się od jednego tematu całkowicie.
Łożysko nowe w ASO 850pln, poza ASO to pewnie jakieś 250-350pln w zależności od producenta.
U mnie też coś sobie pojękiwało - rok temu długą wycieczką po północnym wybrzeżu Francji dobiłem je mocno (w trakcie wycieczki nie słyszałem zbytnio bo po pierwsze jechałem z dużym boksem dachowym a po drugie z dwójką dzieci na pokładzie).
Po powrocie do PL i zdjęciu boksa dźwięk mnie lekko przeraził - wreszcie usłyszałem to w całej okazałości. Wymieniłem jedno łożysko, te najbardziej huczące a po tygodniu również drugie bo wciąż jakieś pojękiwanie było.
Po wymianie łożysk dźwięki znikły a most tak często tu wskazywany jako przyczyna okazał się w pełni sprawny
O ile nie da się tego jakoś dobrze zlokalizować to zacząłbym od łożysk, taniej a jak zmienisz na nowe to odetniesz się od jednego tematu całkowicie.
Łożysko nowe w ASO 850pln, poza ASO to pewnie jakieś 250-350pln w zależności od producenta.
U mnie też coś sobie pojękiwało - rok temu długą wycieczką po północnym wybrzeżu Francji dobiłem je mocno (w trakcie wycieczki nie słyszałem zbytnio bo po pierwsze jechałem z dużym boksem dachowym a po drugie z dwójką dzieci na pokładzie).
Po powrocie do PL i zdjęciu boksa dźwięk mnie lekko przeraził - wreszcie usłyszałem to w całej okazałości. Wymieniłem jedno łożysko, te najbardziej huczące a po tygodniu również drugie bo wciąż jakieś pojękiwanie było.
Po wymianie łożysk dźwięki znikły a most tak często tu wskazywany jako przyczyna okazał się w pełni sprawny

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-