![]() |
![]() |
[D2 00 3.3TDI ] Bicie na kierownicy przy hamowaniu
[D2 00 3.3TDI ] Bicie na kierownicy przy hamowaniu
Witam. Mam problem, otóż zaczęło strasznie bić przy hamowaniu, narywa całym samochodem no i wiadomo kierownicą. Na początku tylko przy dużych prędkościach, teraz nawet przy małych. I pytanie, może to być coś z zawieszeniem czy 100% tarcze? Pojechałem na SKP, diagnosta wjechał na rolki i powiedział, że niby 100% tarcza po stronie kierowcy zwichrowana. Nie chciałbym na daremno np. wymienić dobrych tarcz z TRW, dlatego pytanie, czy to może być przez zawieszenie? Bo bicia nie ma zawsze, niekiedy jedzie się po drodze, można zahamować na szlag i nic nie ma, a niekiedy nawet przy małej prędkości przy jeździe po mieście lekko naciśnie się na hamulec i bije. Może jakaś poduszka tam jest, lub coś innego? Już sam nie wiem. Robiłem dwa dni temu zawieszenie, na pewno był wymieniany ten wielki banan, jakiś drążek i coś tam było luźne, odkręcone, chyba przez to bicie się poluzowało, myślałem, że bicie przejdzie, ale dalej jest.
Tylko przy hamowaniu, tylko że dziwne, że raz bicie jest, a raz nie.
Jeżeli to tarcze to chciałem coś takiego: http://allegro.pl/zimmermann-tarcze-prz ... 32408.html
Chyba, że opłaca się dołożyć i kupić nawiercane? Co sądzicie? http://allegro.pl/zimmermann-sport-tarc ... 64146.html
Jeżeli to tarcze to chciałem coś takiego: http://allegro.pl/zimmermann-tarcze-prz ... 32408.html
Chyba, że opłaca się dołożyć i kupić nawiercane? Co sądzicie? http://allegro.pl/zimmermann-sport-tarc ... 64146.html
dice111, też o tym myślałem, niestety każda osoba której powiedziałem o toczeniu od razu powiedziała, że nie poleca. Mechanicy powiedzieli, że to nie są te auta co kiedyś żeby toczyć, przy prawie 2 tonowej limuzynie podobno jest to niebezpieczne. A ja często jadę np. po autostradzie lub DTŚ z dużą prędkością i jak taki baran wyjedzie to hamowanie musi być mega dobre, dlatego wolę nie ryzykować. Które tarcze kupić? Te nawiercane, czy nie dokładać i kupić zwykłe bo się nie opłaca tych nawiercanych?
- dice111
- Moderator
- Posty: 6034
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
To nie jest prawda. Sam mialem toczone w 4.2 i to przez Tyrne przy okazji innych robot, bo tarcze mialy tylko nalot ok 1 tys km i do teraz jest spokoj (rowniez TRW). Szkoda po prostu pieniedzy jesli to nowe lub malo nalatane tarcze.
Nic w tym niebezpiecznego nie ma, przetoczy to co bys po prostu po jakims czasie zjechal sam hamowaniem, a kosztuje to grosze w porownaniu z nowymi (albo free jak masz dostep do sprzetu)
Nic w tym niebezpiecznego nie ma, przetoczy to co bys po prostu po jakims czasie zjechal sam hamowaniem, a kosztuje to grosze w porownaniu z nowymi (albo free jak masz dostep do sprzetu)
Black Cars Matters
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Ja powiem tak... jesli jest z czego stoczyc to nie ma problemu... gorzej jak juz tarcza zjechana... z reguly jak sie toczy to do wartosci minimalnej producenta.... Wiec nie wiem kto Ci powiedzial ze sie nie toczy... z reguly mechaniory wymieniacze chyba
jak bys chcial, podrzyc tarcze i sie je sprawdzi... pozniej ewentualnie Ci je przetocze
ale najpierw zmierz ile mm maja w najcienszym punkcie 



Ja 2 lata temu też zieniałem tarcze bo przy wiekszych predkościach biły.
Kupiłem przod i tył Zimmermann Sport Coat Z z klockami Ferodo. Po dotarciu czuć że fadding jest zmiejszony.
Jeśli klock iz tarczami mi się nie rozgrzały biły przy mniejszych predkościach. po ich rozgrzaniu hamowały poprawnie.
Teraz mam do wymiany klocki i widziałem że okładzin jest mało i przy wiekszych predkościach znów biją. Mam nadziej że tarcza nie jest jakoś masakrycznie pokrzywiona i po zmianie klocków będzie spokój.
Wiem jedno - następna zmiana tarcz napewno będzie to Brembo 4 tłoczkowe albo z D3.
Kupiłem przod i tył Zimmermann Sport Coat Z z klockami Ferodo. Po dotarciu czuć że fadding jest zmiejszony.
Jeśli klock iz tarczami mi się nie rozgrzały biły przy mniejszych predkościach. po ich rozgrzaniu hamowały poprawnie.
Teraz mam do wymiany klocki i widziałem że okładzin jest mało i przy wiekszych predkościach znów biją. Mam nadziej że tarcza nie jest jakoś masakrycznie pokrzywiona i po zmianie klocków będzie spokój.
Wiem jedno - następna zmiana tarcz napewno będzie to Brembo 4 tłoczkowe albo z D3.