Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 02 W12 ] Temperatura płynu chłodzącego 120 stopni!

Awatar użytkownika
bobasgoleniow
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 108
Rejestracja: 23 maja 2010, 15:06
Lokalizacja: Goleniów

[D2 02 W12 ] Temperatura płynu chłodzącego 120 stopni!

Post autor: bobasgoleniow » 05 lip 2015, 16:43

Witam mam taki problem ,że skacze mi temperatura płynu na wskaźniku do 120 stopni ale nie nagle na początku jazdy trzyma 90 stopni tak jak powinno być i nagle wskazówkę ciągnie na 120.Staję gaszę autko i nic się nie dzieje pod maską nie ma jakiś dziwnych odgłosów bulgotania czy skwierczenia gotującego się płynu.Włączam zapłon nie odpalając auta i wskazówka w miarę szybko wraca na 90 stopni.Jadę dalej i za jakiś czas powtarza się to z silnikiem W12 nie jestem jeszcze tak oblatany wię może ktoś z was wie o co kaman.
W silniku mam jedyny tylko błąd:

17701-Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Short to Plus P1293-35-00--

Jakieś pomysły? Jeżeli fizycznie się nic nie dzieje pod maską z taką temperaturą to może jakiś czujnik przy termostacie?Ale to tylko moje domysły <bezradny>
Ostatnio zmieniony 05 lip 2015, 18:10 przez bobasgoleniow, łącznie zmieniany 1 raz.
&#8222;Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej &#8211; szaleniec&#8221;

r4q
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 228
Rejestracja: 18 lis 2013, 19:53
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: r4q » 05 lip 2015, 17:16

A czy np włączanie/wyłączanie klimy coś daje? skok nawet o 3-5C ? Nie chcę straszyć ale jedyny raz kiedy widziałem takie "bezobjawowe" skakanie temperatury (co prawda 4.2 nie W12) skończyło się uszczelką pod głowicą :/ więc ja bym się postarał jak najszybciej obadać problem najlepiej w jakimś solidnym warsztacie/ASO jeśli masz takie pod ręką... Chociaż mam nadzieję, że to tylko coś z tym głupim błędem termostatu

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 05 lip 2015, 18:19

Raczej termostat z całą obudowa do wymiany. Mozesz jeszcze sprawdzić przewody elektryczne do niego oraz sama wtyczke czy nie jest przysniedziała. Niestety jest to termostat elektryczny.

Awatar użytkownika
jacek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 336
Rejestracja: 19 wrz 2012, 17:50
Lokalizacja: Kujawsko - Pomorskie

Post autor: jacek » 05 lip 2015, 18:24

Nie wiem jak w D2 ale w D3 W12 na pewno do wymiany byłby termostat.

Awatar użytkownika
bobasgoleniow
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 108
Rejestracja: 23 maja 2010, 15:06
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: bobasgoleniow » 05 lip 2015, 18:35

r4q pisze:A czy np włączanie/wyłączanie klimy coś daje? skok nawet o 3-5C ? Nie chcę straszyć ale jedyny raz kiedy widziałem takie "bezobjawowe" skakanie temperatury (co prawda 4.2 nie W12) skończyło się uszczelką pod głowicą :/ więc ja bym się postarał jak najszybciej obadać problem najlepiej w jakimś solidnym warsztacie/ASO jeśli masz takie pod ręką... Chociaż mam nadzieję, że to tylko coś z tym głupim błędem termostatu
A jak uszczelka by poszła to by płynu nie wywalało?
&#8222;Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej &#8211; szaleniec&#8221;

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 05 lip 2015, 18:50

termostat raczej
a wentyle działają bo mogę też być one

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 05 lip 2015, 19:26

Termostat, niestety ASO i zwiazane z tym koszta... W12 jest strasznie wrazliwa na wysokie temperatury.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
bobasgoleniow
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 108
Rejestracja: 23 maja 2010, 15:06
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: bobasgoleniow » 05 lip 2015, 19:41

pepi pisze:termostat raczej
a wentyle działają bo mogę też być one
Działają.
&#8222;Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej &#8211; szaleniec&#8221;

Awatar użytkownika
bobasgoleniow
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 108
Rejestracja: 23 maja 2010, 15:06
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: bobasgoleniow » 05 lip 2015, 19:47

Jeden kolega tu na forum opisywał wymianę termostatu w ASO koszt 2850PLN jak dobrze kojarzę.Ale to D3 było a koszt samego termostatu około 1500PLN.Wymieniał będę sam to koszta powinny być niższe <boisie>
&#8222;Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej &#8211; szaleniec&#8221;

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 05 lip 2015, 20:09

Cena powala - 2000zl netto bez rabatu za termostat - wg moich info kiedyś były zamienniki firmy BEHR
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

r4q
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 228
Rejestracja: 18 lis 2013, 19:53
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: r4q » 05 lip 2015, 20:56

bobasgoleniow pisze: A jak uszczelka by poszła to by płynu nie wywalało?
Właśnie w tym wypadku płynu też nie wywalało, za to test na obecność CO2 w płynie wskazał na to, że uszczelka bo objawów zewnętrznych nie było... Ale powtarzam raz jeszcze, że nie chcę straszyć - to było 4.2 więc inny motor a z tego co widzę to i termostat to grubsza sprawa u Ciebie i mam nadzieję, że na tym się skończy a oby i nawet bez wymiany bo pamiętam Twoje autko z mini spota w Szczecinie i szkoda takiej ładnej W12, żeby jej się jakaś krzywda działa :)

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 05 lip 2015, 21:02

07D121111P prawdopodobnie ta czesc do wymiany nowa sztuka ok 2300zł w serwisie, uzywana na allegro 600 zł
Zamienniki
TM7105 - BEHR THERMOT-TRONIK
TM7105 - MAHLE ORIGINAL

http://www.ebay.de/itm/Audi-A8-4D2-4D8- ... 1079255713

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 05 lip 2015, 21:27

Panowie u mnie rośnie temp. do 100st. i nie wiem czy więcej bo gasiłem auto jak załączam klimę i stoję w korku . Na trasie jest wszystko ok wisko nowe behr jak klima wyłączona to na postoju same wisko sobie radzi bez elektrycznego a na zewnątrz 35st. i wtedy cała chłodnica ma jedną temp. dosyć gorąca a jak uruchomi się elektryk po włączonej klimie to tak zasuwa że chłodnica po jego stronie jest chłodna a po stronie wisko gorąca a auto łapie temp. co może być powodem ??


- układ odpowietrzony
- nowe wisko BEHR
- elektryk chodzi na wszystkich biegach
- płyn nie zanieczyszczony ( w sumie jak uszczelka by poszła to non stop by się grzał)
- korek zbiorniczka nowy
- między chłodnicami czysto
- pompa goni płyn

Dziwny przypadek :/

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 05 lip 2015, 22:06

To może albo chłodnica jest już zakamieniona/zanieczyszczona albo połamane klapki zamykające wokół chłodnicy i powietrze zmyka gdzieś po bokach.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 05 lip 2015, 22:25

bobasgoleniow pisze:17701-Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Short to Plus P1293-35-00
Błąd ewidentnie z termostatu. U Ciebie jest on sterowany elektrycznie tj. ma wbudowaną grzałkę, sprawdź kable i zmierz oporność elementu grzewczego ...wiążę się to niestety z demontażem kolektora ssącego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl