[D2 99 4.2PB/LPG ] Skrzynia ślizga
[D2 99 4.2PB/LPG ] Skrzynia ślizga
Witam, mam takie pytanie. Skrzynia 5HP24. Podczas jazdy na 5biegu kiedy próbuję normalnie przyśpieszyć tak żeby skrzynia nie zbiła biegu na niższy, występuje coś takiego że obroty podnoszą się o około 500 i wtedy auto zaczyna przyśpieszać. Na niższych biegach jest podobnie. Czy to normalny objaw? Jeśli po przełączeniu na Tipa nie ma takiego uślizgu. Nie wygląda to na ślizganie skrzyni, to tak jakby skrzynia zbiła bieg na niższy, ale dalej zostaje na tym samym biegu. Jakiś półbieg czy coś?
Ostatnio zmieniony 06 lip 2015, 05:46 przez j3drek, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest to prawidłowe zachowanie sprzęgła wyposażonego w blokadę Lock-up. Inaczej mówiąc Auto porusza się po prostej drodze na 3, 4 czy 5-tym biegu, nagle napotyka wzniesienie lub wymusisz na nim potrzebę przyspieszenia. W ten czas Lock-up rozłącza się. Jest to odczuwalne właśnie takim podniesieniem obrotów. Jeśli natomiast wzniesienie będzie na tyle strome lub długie lub wymuszenie przyspieszenia na aucie duże wtedy skrzynia stwierdzi że na rozłączonym Lock-upie nie poradzi sobie i redukuje w dół.
Zapinanie Lock-up jest od trzeciego biegu w górę czyli na 3,4,5 biegu.
Pierwszy i drugi ma uślizg cały czas.
Możesz to sprawdzić też jadąc spokojnie na D, po załączeniu 3 biegu wyczujesz że zapina go na 2x. Pierwszy raz jest z uślizgiem i następnie zapina się blokada Lock-up ( wyczuwalny delikatny spadek obrotów )
Lock up jest funkcją skrzyni i powoduje jej całe wyłączenie z pracy i w efekcie przekazanie momentu obrotowego bezpośrednio (na sztywno) z wału korbowego na wał pędny.
Moment jego uruchomienia widać wyraźnie w trakcie powolnego rozpędzania auta, kiedy włącza się bieg trzeci, chwile po tym wskazówka obrotomierza lekko opada o 100-200 obr bez widocznej zmiany na liczniku prędkości. Bardzo pożyteczna funkcja: sprawność skrzyni wynosi ok 75% - lock up eliminuje częściowo tę przypadłość.
Jeśli nie będziesz miał objawów że podczas normalnej jazdy sprzęgło się nie zapnie na sztywno i obroty będą falować w górę i w dół to nie masz się czym martwić.
Zapinanie Lock-up jest od trzeciego biegu w górę czyli na 3,4,5 biegu.
Pierwszy i drugi ma uślizg cały czas.
Możesz to sprawdzić też jadąc spokojnie na D, po załączeniu 3 biegu wyczujesz że zapina go na 2x. Pierwszy raz jest z uślizgiem i następnie zapina się blokada Lock-up ( wyczuwalny delikatny spadek obrotów )
Lock up jest funkcją skrzyni i powoduje jej całe wyłączenie z pracy i w efekcie przekazanie momentu obrotowego bezpośrednio (na sztywno) z wału korbowego na wał pędny.
Moment jego uruchomienia widać wyraźnie w trakcie powolnego rozpędzania auta, kiedy włącza się bieg trzeci, chwile po tym wskazówka obrotomierza lekko opada o 100-200 obr bez widocznej zmiany na liczniku prędkości. Bardzo pożyteczna funkcja: sprawność skrzyni wynosi ok 75% - lock up eliminuje częściowo tę przypadłość.
Jeśli nie będziesz miał objawów że podczas normalnej jazdy sprzęgło się nie zapnie na sztywno i obroty będą falować w górę i w dół to nie masz się czym martwić.
falowanie
Witam mam podobny problem mianowicie podczas jazdy ze stałą prędkością najlepiej wyczuwalne w przedziale 60-90km/h na najwyższym biegu mam coś w rodzaju falowania obrotów jakby skrzynia chciała zrzucić bieg a tego nie robi, tak jakbym wciskał i puszczał sprzęgło czy ktoś może mi pomóc w tym problemie?
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości