[D2 95 4.2PB/LPG ] Wypadanie zapłonu - analiza logów
[D2 95 4.2PB/LPG ] Wypadanie zapłonu - analiza logów
Witam.
Wypada mi zapłon ewidentnie słychać no i telepie nadwoziem.
Udało mi się podpiąć VAGA
Przed podpięciem zrobiłem reset aku, i sprawdzałem na samej benzynie (jest też sekwencja lpg)
Po sczytaniu trochę tego wyskoczyło ale po skasowaniu powraca kilka błędów.
po 1 odczycie:
18010 - coś z napięciem - był aku rozłączany ale po skasowaniu nie powrócił
16530 - sonda
17541 - sonda?
17978 - immo
16500 - czujnik temp
16689 - brak zapłonu cylinder 5
17817
p1409 35-10
po skasowaniu powraca:
16684 ???
16689 - zapłon cyl.5
16538 - sonda
dalej: auto na benzynie chodzi - złapało 90st.
Po skasowaniu zostaje cały czas:
16538 - sonda
17541 - sonda?
nie wybija na zagrzanym silniku 16689 - brak zapłonu 5 cylinder ale silnik dalej kuleje - ewidentnie zapłon wypada ale komp nie pokazuje....
Dzisiaj będę miał cewki na podmiankę.
Co radzicie? co jeszcze posprawdzać - jakie grupy? w vagu się umiem poruszać ale siedziałem głównie w TDI a 4.2 V8 dopiero się uczę.
Sondy są 2 - jak sprawdzić która? co da odłączenie? czy sonda ma wpływ na nierówną pracę itp.
Aha dodam jeszcze że jest sekwencja - do przeglądu (auto kupione i podejrzewam że nikt tam nie zaglądał dłuższy czas) na LPG też wypadają zapłony i jest nierówna praca.
Wypada mi zapłon ewidentnie słychać no i telepie nadwoziem.
Udało mi się podpiąć VAGA
Przed podpięciem zrobiłem reset aku, i sprawdzałem na samej benzynie (jest też sekwencja lpg)
Po sczytaniu trochę tego wyskoczyło ale po skasowaniu powraca kilka błędów.
po 1 odczycie:
18010 - coś z napięciem - był aku rozłączany ale po skasowaniu nie powrócił
16530 - sonda
17541 - sonda?
17978 - immo
16500 - czujnik temp
16689 - brak zapłonu cylinder 5
17817
p1409 35-10
po skasowaniu powraca:
16684 ???
16689 - zapłon cyl.5
16538 - sonda
dalej: auto na benzynie chodzi - złapało 90st.
Po skasowaniu zostaje cały czas:
16538 - sonda
17541 - sonda?
nie wybija na zagrzanym silniku 16689 - brak zapłonu 5 cylinder ale silnik dalej kuleje - ewidentnie zapłon wypada ale komp nie pokazuje....
Dzisiaj będę miał cewki na podmiankę.
Co radzicie? co jeszcze posprawdzać - jakie grupy? w vagu się umiem poruszać ale siedziałem głównie w TDI a 4.2 V8 dopiero się uczę.
Sondy są 2 - jak sprawdzić która? co da odłączenie? czy sonda ma wpływ na nierówną pracę itp.
Aha dodam jeszcze że jest sekwencja - do przeglądu (auto kupione i podejrzewam że nikt tam nie zaglądał dłuższy czas) na LPG też wypadają zapłony i jest nierówna praca.
Ostatnio zmieniony 13 lis 2016, 00:44 przez -pawlo111, łącznie zmieniany 1 raz.
Podpis zastrzelony przez regulamin.
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Podmień świece ,może świeca ,podmień cewkę może cewka no i moduły też podmień to już na końcu . Moduły masz pod plastikiem nad prawym nadkolem po str. pasażera .Po każdej podmianie sprawdź na kompie błędy czy przeskoczyło na cylinder podmieniany ja takie rzeczy robię na słuch . Zamknij zawór gazu i naprawę przeprowadzaj tylko na benzynie ,po naprawie pojeździj tez tylko na benzynie .
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Był problem z odpalaniem na zimnym, ogólnie czy na benzynie czy na lpg telepało nim na postoju ciągłe wypadanie zapłonu, na początku na 2 cylindrach, potem już nieregularnie się powtarzało na wszystkich. Dlatego zakręciłem butlę i wyłączyłem gaz, przez pierwszy dzień nie było różnicy, ale wciąż jeździłem na samej benzynie, przejechałem ogólnie z ponad 100-150km i już więcej zapłon nie wypadł ani nie wyskoczył CAT. Diagnoza była prosta listwa wtryskiwacza gazu puszczała i takie były tego efekty.-pawlo111 pisze:gonias, no dobra ale co się działo u ciebie na samej benzynie?
Dokładnie samo nic nie da, samo zakręcenie butli jest tylko dla pewności by gas nie leciał. Jazda na samej benzynie by wszystkie resztki gasu dopalić.karol208 pisze:Same zakręcenie butli niewiele da bo w całym układzie masz ciśnienie LPG.
Troszke to potrwa zanim wszystko wyleci. najlepiej zdjąć na chwile wąż z filtra FL.
Temat powrócił dzisiaj - wypadanie zapłonu, kuleje i migająca kontrolka CAT
zawrotka do domu i podłaczam vaga:
16538 sonda
17541
17978
16694
16690 przerwa zapłonu 6 cyl - ostatnio zmieniana tam cewka =i 2 dni spokoju = ale teraz ciekawostka - po skasowaniu błędów auto chodzi bez problemu - jakieś 10-30km i to samo - podłączam i identyczne błędy = kasuje i jest ok =jazda mieszana PB i LPG.
Co teraz? moduł? jeśli wypada na 6 garcku to który to moduł?
czy może wina LPG? jechać do gazowników najpierw - niech dają nowe filtry i wyregulują????
czy sonda tak robi?
wydaje mi się że jak bardziej cisnę po gazie to szybciej wyskakuje CAT
kupię moduły jak by ktoś miał - 1 lub 2 nawet
w każdym razie cewkę wykluczam - jak by była uwalona to kasowanie błędów by nie pomagało.
zawrotka do domu i podłaczam vaga:
16538 sonda
17541
17978
16694
16690 przerwa zapłonu 6 cyl - ostatnio zmieniana tam cewka =i 2 dni spokoju = ale teraz ciekawostka - po skasowaniu błędów auto chodzi bez problemu - jakieś 10-30km i to samo - podłączam i identyczne błędy = kasuje i jest ok =jazda mieszana PB i LPG.
Co teraz? moduł? jeśli wypada na 6 garcku to który to moduł?
czy może wina LPG? jechać do gazowników najpierw - niech dają nowe filtry i wyregulują????
czy sonda tak robi?
wydaje mi się że jak bardziej cisnę po gazie to szybciej wyskakuje CAT
kupię moduły jak by ktoś miał - 1 lub 2 nawet
w każdym razie cewkę wykluczam - jak by była uwalona to kasowanie błędów by nie pomagało.
Podpis zastrzelony przez regulamin.
Ale jak? Jeździłeś na samej benzynie i problem powracał ? Czy powraca tylko na gazie ?
Ja bym się czepił gazu. Podjechał do gazownika i sprawdził co w trawie piszczy. Może wtryskiwacz nie wyrabia.
Sonda wywala błąd jak jest problem z niewłaściwą dawką. Za bogato lub za ubogo.
ECU za jej pomocą dawkuje odpowiednią ilością paliwa podpierając się przepływomierzem który liczy masę przepływanego powietrza.
Skoro układ zapłonowy pracuje prawidłowo: cewkę wymieniłeś, świeczki wymieniłeś to zostaje czepić się paliwa.
Skoro błąd wywala tylko na gazie to sprawa jest jasna.
Ja bym się czepił gazu. Podjechał do gazownika i sprawdził co w trawie piszczy. Może wtryskiwacz nie wyrabia.
Sonda wywala błąd jak jest problem z niewłaściwą dawką. Za bogato lub za ubogo.
ECU za jej pomocą dawkuje odpowiednią ilością paliwa podpierając się przepływomierzem który liczy masę przepływanego powietrza.
Skoro układ zapłonowy pracuje prawidłowo: cewkę wymieniłeś, świeczki wymieniłeś to zostaje czepić się paliwa.
Skoro błąd wywala tylko na gazie to sprawa jest jasna.