Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 ALL ] Jaki Silnik wybrać do LPG ?

axidix
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:05
Lokalizacja: Toruń/Chełmża

[D3 ALL ] Jaki Silnik wybrać do LPG ?

Post autor: axidix » 15 lip 2015, 14:00

Witam serdecznie wszystkich szczęśliwych użytkowników Audi.

Otóż zacznę od początku , zawsze myślałem ze najmniejszy motor w A8 D3 to 3,7 (mówimy oczywiście o benzynie )
Zagłębiłem się jednak w temat A8 D3 i widzę ze są 2,8 i 3,0 oraz 3,2 .

Chęć zakupu A8 pozostaje na-początku myślałem o 4,2 jednak ekonomia zwycięża i myślę o trochę mniejszym motorze chciałbym pewnie i LPG w niego wsadzić.

Na temat 4,2 trochę się naczytałem ze są dwa rodzaje motorów do jednych gaz się nadaje do drugich nie bo wtryskiwacze siadają bo nie są chłodzone paliwem :/

a jak jest w 2,8 FSI , 3,0 oraz 3,2 FSI ?

Czy te motory mają się podobnie jak 2,5 TDI są sprawniejsze i mniej sprawne , chodzi mi czy szukać konkretnych kodów silników aby nie wkładać bez sensu .

jak ze skrzyniami czy występowały manuale w tych mniejszych motorach ?

I jak wygląda eksploatacja tych motorów ?
Ostatnio zmieniony 16 lip 2015, 06:30 przez axidix, łącznie zmieniany 1 raz.
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...

Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie ;p www.ptwm.pl

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 15 lip 2015, 14:51

FSI slabo sie nadaje do gazowania, da sie, ale i tak bedzie czesciowo zasilany benzyna.
Najlepiej to poszukac silnika z tradycyjnym wtryskiem MPI.

aro51
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: aro51 » 15 lip 2015, 17:45

Silnikiem w tym samochodzie nie przehmowalbym się zbytnio. Skoro szukasz oszczędności typu manual mniejszy motor to manuali nie ma. 4.2 bfm jest moim zdaniem prostszy w eksploatacji niż 3.0 asn juz nie wspomnę o multitronicu z którym to 3.0 jest połączony. Niestety stety d3 nie jest tanim samochodem w utrzymaniu. Pneumatyka awarie miechów regenerowane 1500zl/szt zawieszenie przód w najtańszym wydaniu 2500zl napinacze w silniku glowicy padają jak muchy 1500zl/szt x2. Częste awarie elektroniki i inne. Jeśli szukasz tak pożądanego auta jak masz w opisie to nie ta droga :)

axidix
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:05
Lokalizacja: Toruń/Chełmża

Post autor: axidix » 16 lip 2015, 11:18

kolego aro51 dzięki za rady co do skrzyni to nie spodziewam się ze będzie tania :P jak to na automat przystało ale po prostu pytam czy występowały w ogolę manualne skrzynie .

Ale czy 3,0 te też mpi ?

Wszystkie D3 wychodziły na pneumatyce ? jak nie D3 to allorad A6 :P

Co do motorka 4,2 trochę spalanie przeraża bo jednak 3,0 w gazie będzie taniej wychodziło niż 2,5 tdi teraz :P

Padają napinacze rozrządu ? a jak w 3.0 jest rozrząd rozwiązany , pasek czy łańcuch ?

czy kto na forum ma taką audi ?

bo na allegro nie ma w ogóle , jedna się pojawiła fajna wersja bo w LONG ale po za tym ani jednej :P
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...

Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie ;p www.ptwm.pl

aro51
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: aro51 » 16 lip 2015, 16:22

3.0 motor to straszna kicha. Osobiście odradzam, a dodatkowo łączony jest ze skrzynią multitronic- tez syf :), d3 wszystkie pneumatyka

Fajne ale jak nowe :)

A6 allroada szału nie ma bo 3.0 tdi 2.7 lub 4.2 bat benzyna z rozrządu na łańcuchu za 10tys :)

Przemcioo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 45
Rejestracja: 16 lis 2014, 20:03
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Przemcioo » 27 lip 2015, 20:14

Do gazu zdecydowanie 4.2 Mpi. Sam takiego szukam :)

Awatar użytkownika
chrisvtr
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 191
Rejestracja: 10 gru 2010, 19:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: chrisvtr » 30 lip 2015, 14:44

tylko i wyłącznie 4.2 BFM silnik , w 3.0 jak koledzy wspominali jest dostępne tylko i wyłącznie w multitronikuy a ta sie psuje jak na zawołanie niestety , co do spalania to tez za wielkich rożnic nie bedzie ale za to osiągi 4.2 są niebo lepsze ,4.2 pali mi lpg trasa 12-16 miasto 20-22 a noge mam cieżką ;)
Live Fast Die Hard - Bad Boys for LIVE

Awatar użytkownika
LAYER
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 11 cze 2011, 23:38
Lokalizacja: Rybnik/Śląsk

Post autor: LAYER » 10 sie 2015, 18:41

A8 L D3 4,2 ben + Lpg ( 335kM ) noga ciężka średnio 15-17lpg (miasto+trasa) - ja polecam.
LAYER

Gunner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 371
Rejestracja: 07 mar 2015, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Gunner » 10 sie 2015, 20:54

U mnie przy 3.7 na mieście wychodzi ze 20l gazu przy jeździe raczej ostrzejszej :P A na trasie jak była spokojna jazda to wyszło nawet 11-12 lpg.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 10 sie 2015, 21:33

3,7 to pomyłka <bezradny>

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 10 sie 2015, 21:56

4.2 :D u mnie spalanie miasto w duuuuuuużych korkach 18l
mieszany miasto trasa pryz czym trasa przelotowa 160/180km/h 15-16l :)

Gunner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 371
Rejestracja: 07 mar 2015, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Gunner » 10 sie 2015, 22:34

pepi pisze:3,7 to pomyłka <bezradny>
Jak to pomyłka?

Gość

Post autor: Gość » 11 sie 2015, 00:04

pepi pisze:3,7 to pomyłka
Od A8 D2 FL po D3 nie czuc prawie żadnej różnicy miedzy 3,7 a 4,2 :]

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 11 sie 2015, 06:57

ja czułem
<bezradny>

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 11 sie 2015, 11:11

mkbewe pisze:4.2 :D u mnie spalanie miasto w duuuuuuużych korkach 18l
mieszany miasto trasa pryz czym trasa przelotowa 160/180km/h 15-16l :)
ale czego Pb czy LPG (?) bo nie podałeś a masz instalację...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl