![]() |
![]() |
[D3 05 4.2TDI ] Tarcze tył nawiercane czy nie?
- pawelec
- Forum Audi A8
- Posty: 191
- Rejestracja: 03 lip 2013, 21:47
- Lokalizacja: München/Geretsried/Łódź
[D3 05 4.2TDI ] Tarcze tył nawiercane czy nie?
Witam
Mam do wymiany klocki to przy okazji polecą tarcze.
Pytanie brzmi czy zwykłe TRW DF4269 czy ZIMMERMANN 100.3311.52?
Czy nawiercane szybciej ścierają klocki cz nie? (nigdy nie miałem w żadnym aucie więc pytam)
Przy okazji jakby ktoś mógł potwierdzić wybór bo mierzyłem miarką i na tył 310mm mi wychodzi w 4.2 TDI
http://motoneo.pl/szcz/100331152/zimmer ... /0/0/0.php <-- link do ZIMMERMANN
http://motoneo.pl/szcz/DF4269/trw_161/0/0/0.php <-- link do TRW
Pozdrawiam
Mam do wymiany klocki to przy okazji polecą tarcze.
Pytanie brzmi czy zwykłe TRW DF4269 czy ZIMMERMANN 100.3311.52?
Czy nawiercane szybciej ścierają klocki cz nie? (nigdy nie miałem w żadnym aucie więc pytam)
Przy okazji jakby ktoś mógł potwierdzić wybór bo mierzyłem miarką i na tył 310mm mi wychodzi w 4.2 TDI
http://motoneo.pl/szcz/100331152/zimmer ... /0/0/0.php <-- link do ZIMMERMANN
http://motoneo.pl/szcz/DF4269/trw_161/0/0/0.php <-- link do TRW
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 13 sie 2015, 11:32 przez pawelec, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 187
- Rejestracja: 29 maja 2014, 00:40
- Moje auto: 100 C4
- Rocznik: 1992
- Silnik: Inne
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: WWA
To, czy warto nawiercane lub żłobione zależy od Twojej techniki jazdy. Dziury w tarczy mają za zadanie odprowadzenie gazów, które tworzą "poduszkę powietrzną" gdy hamulce mocno się rozgrzeją, przy okazji nawiercane deczko lepiej się chłodzą. A Hamulce bardzo się nagrzewają przy bardzo intensywnych hamowaniach. Jeśli baardzo agresywnie jeździsz w mieście, lub często odwiedzasz tor - warto o takich tarczach pomyśleć. A jeśli sam nie wiesz, czy Ci się przydadzą...
Ostatnio zmieniony 13 sie 2015, 09:02 przez Dworek, łącznie zmieniany 1 raz.
- pawelec
- Forum Audi A8
- Posty: 191
- Rejestracja: 03 lip 2013, 21:47
- Lokalizacja: München/Geretsried/Łódź
Dworek pisze:To, czy warto nawiercane lub żłobione zależy od Twojej techniki jazdy. Dziury w tarczy mają za zadanie odprowadzenie gazów, które tworzą "poduszkę powietrzną" gdy hamulce mocno się rozgrzeją, przy okazji nawiercane deczko lepiej się chłodzą. A Hamulce bardzo się nagrzewają przy bardzo intensywnych hamowaniach. Jeśli baardzo agresywnie jeździsz w mieście, lub często odwiedzasz tor - warto o takich tarczach pomyśleć. A jeśli sam nie wiesz, czy Ci się przydadzą...
a tak po za tym polemizuje i jestem za nawiercanymi bo z 220 czy 250 jak sie hamuje to lepiej zeby wyhamowało a nie ze za 10 razem jak ktoś wyskoczy z lewym kierunkiem 500 m przede mną i bede sie zastanawiał.... wyhamuje ? a wcisnąć pedał hamulca trzeba. A jeżeli to ma w jakiś sposób poprawić jakoś hamowania to czemu nie spróbować
panton myślałem nad tym ale z braku czasu zostanę przy oryginalnym rozmiarzepanton pisze:a jak masz do wymiany tarcze i klocki to kup od Michała jarzma (pod tarcze 335) i do tego tarcze 335mm + klocki.....i przejdź na większy rozmiar (jak w S8, W12)
Cześć, rok temu też stałem przed takim problemem - czy tarcze gładkie, nacinane czy może nawiercane. Siedziałem dosyć długo bo przecież jest ogromny wybór i tarcz i klocków. Jeżdżę dużo autostradą i po mieście. Zdecydowałem się na zakup tarcz EBC ULTIMAX - nacinane ( USR1250 - przód i USR1249 - tył ). W EBC Polska doradzono mi do tych tarcz klocki żółte - YELLOW STUFF lecz ja postawiłem na RED STUFF CERAMIC ( DP31535C - przód i DP31470C - tył ). Jestem bardzo zadowolony z tych zestawów bo tarcze po roku wcale się nie starły - są jak nowe , nie grzeją się, nie biją i super wyglądają ( nacięcia fajnie wyglądają z przodu i z tyłu). Klocki nie piszczą i po ok 15000km mają jeszcze ok 9mm , najważniejsze jest to - że naprawdę NIE PYLĄ - felgi są czyste . Myślałem że będzie tak jak wszyscy piszą - że tarcze nacinane będą biły i popękają a klocki to będę musiał wymienić z 3 komplety na rok - nie słucham już takich doradców. Jestem bardzo zadowolony z mojego wyboru i jak kiedyś będę musiał wymienić tarcze lub klocki - to napewno będzie to tak jak teraz - EBC.
Ogólnie tarcze polecam nawiercane, ale nie przy małym rozmiarze. Myślę, że aby nie wyglądało to głupio, to tarcza musiałaby ładnie wypełniać felgę. Czyli wiadomo, komplet S8/W12. Miałem takie w BMW 6 i przy zmianie z normalnych odczułem giga różnice. Na myjkę i tak trzeba jeździć i dbać 

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG