Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 05 4.2TDI ] Tarcze tył nawiercane czy nie?

Awatar użytkownika
pawelec
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 191
Rejestracja: 03 lip 2013, 21:47
Lokalizacja: München/Geretsried/Łódź

[D3 05 4.2TDI ] Tarcze tył nawiercane czy nie?

Post autor: pawelec » 12 sie 2015, 20:25

Witam

Mam do wymiany klocki to przy okazji polecą tarcze.
Pytanie brzmi czy zwykłe TRW DF4269 czy ZIMMERMANN 100.3311.52?

Czy nawiercane szybciej ścierają klocki cz nie? (nigdy nie miałem w żadnym aucie więc pytam)

Przy okazji jakby ktoś mógł potwierdzić wybór bo mierzyłem miarką i na tył 310mm mi wychodzi w 4.2 TDI

http://motoneo.pl/szcz/100331152/zimmer ... /0/0/0.php <-- link do ZIMMERMANN

http://motoneo.pl/szcz/DF4269/trw_161/0/0/0.php <-- link do TRW

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 13 sie 2015, 11:32 przez pawelec, łącznie zmieniany 1 raz.

Gość

Post autor: Gość » 12 sie 2015, 20:30

Nawiercane szybciej ścieraja klocek. Ale niby lepiej trochę hamują.

aro51
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: aro51 » 12 sie 2015, 20:43

Nie odczujesz różnicy a będzie to słabo wyglądać bo zaraz zdałby się przód tez nawiercany.

Dworek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 187
Rejestracja: 29 maja 2014, 00:40
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Silnik: Inne
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Łukasz
Lokalizacja: WWA

Post autor: Dworek » 13 sie 2015, 08:51

To, czy warto nawiercane lub żłobione zależy od Twojej techniki jazdy. Dziury w tarczy mają za zadanie odprowadzenie gazów, które tworzą "poduszkę powietrzną" gdy hamulce mocno się rozgrzeją, przy okazji nawiercane deczko lepiej się chłodzą. A Hamulce bardzo się nagrzewają przy bardzo intensywnych hamowaniach. Jeśli baardzo agresywnie jeździsz w mieście, lub często odwiedzasz tor - warto o takich tarczach pomyśleć. A jeśli sam nie wiesz, czy Ci się przydadzą...
Ostatnio zmieniony 13 sie 2015, 09:02 przez Dworek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 13 sie 2015, 08:58

a co z hałasem? nawiercane nie będą głośniejsze... ?

a jak masz do wymiany tarcze i klocki to kup od Michała jarzma (pod tarcze 335) i do tego tarcze 335mm + klocki.....i przejdź na większy rozmiar (jak w S8, W12) <okok>
latasz po autobanie to na pewno się przyda

Awatar użytkownika
pytlar
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:38
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar » 13 sie 2015, 09:18

kolega ma A8 i sie cieszył, że kupił z nawiercanymi tarczami :) szybko mu sie odechciało ich, bo felgi moment czarne od pyłu z klocków :P u mnie nie aż tak nie zdziera klocków jak u niego ;)

Gość

Post autor: Gość » 13 sie 2015, 12:44

No to oczywiste ale mozna kupic "białe" klocki i bedzie to nie tak widoczne. Bankowo jednak szczególnie przy agresywnym stylu hamowania szybko beda klocki znikały.

aro51
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: aro51 » 13 sie 2015, 13:00

Do tego nawiercane lubią pękać przy nawiertach

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 13 sie 2015, 13:51

aro51 pisze:Do tego nawiercane lubią pękać przy nawiertach
dlatego ja do swoich aut nie wymyślam tylko kupuję zwykłe gładkie np zimmermana i jestem zawsze zadowolony :)

Gość

Post autor: Gość » 13 sie 2015, 14:02

Mozna kupić nawet tarcze w kształcie kwiatka ale jeżeli nie ma jakis specjalnych wskazań do tego to po co? Lepiej jak chłopaki pisza-wiekszy rozmiar i bedzie git :)

Awatar użytkownika
pawelec
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 191
Rejestracja: 03 lip 2013, 21:47
Lokalizacja: München/Geretsried/Łódź

Post autor: pawelec » 13 sie 2015, 15:21

nawet teraz jak mam gładkie tarcze i zrobię za jednym zamachem 1030km bo tyle mam z domu do domu to i tak sie felgi upaskudzą a następnego dnia lub w tyg zawsze jadę na myjkę

Gość

Post autor: Gość » 13 sie 2015, 15:22

Po takiej trasie to nic dziwnego.

Awatar użytkownika
pawelec
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 191
Rejestracja: 03 lip 2013, 21:47
Lokalizacja: München/Geretsried/Łódź

Post autor: pawelec » 13 sie 2015, 15:25

Dworek pisze:To, czy warto nawiercane lub żłobione zależy od Twojej techniki jazdy. Dziury w tarczy mają za zadanie odprowadzenie gazów, które tworzą "poduszkę powietrzną" gdy hamulce mocno się rozgrzeją, przy okazji nawiercane deczko lepiej się chłodzą. A Hamulce bardzo się nagrzewają przy bardzo intensywnych hamowaniach. Jeśli baardzo agresywnie jeździsz w mieście, lub często odwiedzasz tor - warto o takich tarczach pomyśleć. A jeśli sam nie wiesz, czy Ci się przydadzą...

a tak po za tym polemizuje i jestem za nawiercanymi bo z 220 czy 250 jak sie hamuje to lepiej zeby wyhamowało a nie ze za 10 razem jak ktoś wyskoczy z lewym kierunkiem 500 m przede mną i bede sie zastanawiał.... wyhamuje ? a wcisnąć pedał hamulca trzeba. A jeżeli to ma w jakiś sposób poprawić jakoś hamowania to czemu nie spróbować

panton pisze:a jak masz do wymiany tarcze i klocki to kup od Michała jarzma (pod tarcze 335) i do tego tarcze 335mm + klocki.....i przejdź na większy rozmiar (jak w S8, W12)
panton myślałem nad tym ale z braku czasu zostanę przy oryginalnym rozmiarze

czaruś
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 128
Rejestracja: 25 wrz 2013, 21:02
Lokalizacja: szczecin

Post autor: czaruś » 20 wrz 2015, 18:15

Cześć, rok temu też stałem przed takim problemem - czy tarcze gładkie, nacinane czy może nawiercane. Siedziałem dosyć długo bo przecież jest ogromny wybór i tarcz i klocków. Jeżdżę dużo autostradą i po mieście. Zdecydowałem się na zakup tarcz EBC ULTIMAX - nacinane ( USR1250 - przód i USR1249 - tył ). W EBC Polska doradzono mi do tych tarcz klocki żółte - YELLOW STUFF lecz ja postawiłem na RED STUFF CERAMIC ( DP31535C - przód i DP31470C - tył ). Jestem bardzo zadowolony z tych zestawów bo tarcze po roku wcale się nie starły - są jak nowe , nie grzeją się, nie biją i super wyglądają ( nacięcia fajnie wyglądają z przodu i z tyłu). Klocki nie piszczą i po ok 15000km mają jeszcze ok 9mm , najważniejsze jest to - że naprawdę NIE PYLĄ - felgi są czyste . Myślałem że będzie tak jak wszyscy piszą - że tarcze nacinane będą biły i popękają a klocki to będę musiał wymienić z 3 komplety na rok - nie słucham już takich doradców. Jestem bardzo zadowolony z mojego wyboru i jak kiedyś będę musiał wymienić tarcze lub klocki - to napewno będzie to tak jak teraz - EBC.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 20 wrz 2015, 20:17

Ogólnie tarcze polecam nawiercane, ale nie przy małym rozmiarze. Myślę, że aby nie wyglądało to głupio, to tarcza musiałaby ładnie wypełniać felgę. Czyli wiadomo, komplet S8/W12. Miałem takie w BMW 6 i przy zmianie z normalnych odczułem giga różnice. Na myjkę i tak trzeba jeździć i dbać :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl