[D2 FL ALL ] Problemy ze wspomaganiem
Wymienilem maglownice, wspomaganie dziala teraz ok nie zacina sie.
Zauwazylem ze w starej maglownicy przewody idace do zaworu servotronika byly przetarte skrecone razem -wtyczka byla tez delikatnie stopiona. Nie mam pojecia czy bylo efektem zacinania sie magla czy tylko dodatkowa usterka . Wazne ze wreszcie auto skreca jak trzeba. Ze wzgledu na koniecznosc sciagania przodu nie wymienialem jeszcze pompy wspomagania .
Aha ja posiadam A6(c5) 4,2 ale w a8 pompa i magiel sa takie same.
Zauwazylem ze w starej maglownicy przewody idace do zaworu servotronika byly przetarte skrecone razem -wtyczka byla tez delikatnie stopiona. Nie mam pojecia czy bylo efektem zacinania sie magla czy tylko dodatkowa usterka . Wazne ze wreszcie auto skreca jak trzeba. Ze wzgledu na koniecznosc sciagania przodu nie wymienialem jeszcze pompy wspomagania .
Aha ja posiadam A6(c5) 4,2 ale w a8 pompa i magiel sa takie same.
umnie to samo kabel był skrecony i pekniety robiło sie zwarcie przy samym servotronicu tylko ze umnie cieło w obie strony mogłes to sprawdzic przed wymianą magla pare setek mogłes zaoszczędzic no ale nic najwazniejsze ze działa i jest ok :-Pkkarol pisze:Zauwazylem ze w starej maglownicy przewody idace do zaworu servotronika byly przetarte skrecone razem -wtyczka byla tez delikatnie stopiona. Nie mam pojecia czy bylo efektem zacinania sie magla czy tylko dodatkowa usterka . Wazne ze wreszcie auto skreca jak trzeba. Ze wzgledu na koniecznosc sciagania przodu nie wymienialem jeszcze pompy wspomagania .
O cholercia - mam podobne zacinanie się wspomagania w eSie...glinka pisze:umnie to samo kabel był skrecony i pekniety robiło sie zwarcie przy samym servotronicu tylko ze umnie cieło w obie strony mogłes to sprawdzic przed wymianą magla pare setek mogłes zaoszczędzic no ale nic najwazniejsze ze działa i jest ok :-Pkkarol pisze:Zauwazylem ze w starej maglownicy przewody idace do zaworu servotronika byly przetarte skrecone razem -wtyczka byla tez delikatnie stopiona. (...)
drugi magiel już czeka na założenie ale skoro takie są z tym numery to chyba najpierw oblookam dokładnie ten kabel od servo - może wcale nie ma potrzeby jej wymieniać tylko "odmłodzić" samą wiązkę :wpale:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
To u Ciebie też kiera się przycina :?: :shock:Pers pisze:To mnie też będzie czekać zabawa z tym zaworem :shock:
Dzisiaj gadałem z kolegami z ASO i potwierdzają, że przyczyną dolegliwości mojej eSy może być właśnie ta wiązka elektryczna... :roll:
U siebie będę to robił dopiero za jakieś 2 tygodnie bo wcześniej nie dam rady - jeżeli będzie to tylko ta wiązka (to jest wprawdzie wersja optymistyczna ale nawet całkiem realna) to cała naprawa skończy się właściwie na robocie prawie że kosmetycznej a nie przekładką całego magla ;-)
Jakbyś też miał taki problem to, jak pisałem już powyżej, mam u siebie w garażu całą kompletną maglownicę od S8 D2 FL - zobaczymy co będzie u mnie i w razie czego zawsze się jakoś dogadamy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Luz w maglownicy.
Witam.
Podepne sie pod temat bo widze że o maglownicach.Otóż wystepuje u mnie luzik w maglownicy.I tu moje ptanie czy kasował ktoś luz na maglownicy we własnym zakresie ?Bo ja np w WV LT dokręcałem śrube na maglownicy i luz skasowałem.Niewiem natomiast jak jest tutaj.
Pozdrawiam
Podepne sie pod temat bo widze że o maglownicach.Otóż wystepuje u mnie luzik w maglownicy.I tu moje ptanie czy kasował ktoś luz na maglownicy we własnym zakresie ?Bo ja np w WV LT dokręcałem śrube na maglownicy i luz skasowałem.Niewiem natomiast jak jest tutaj.
Pozdrawiam
No mi działa cały czas z oporem i zaczyna mnie to juz wk...wiać :evil: kieratem sie kręci jak w kamazie.... wiem że ten zawór jest przy maglu. zabrałem sie za zdejmowanie koła i nadkoli z lewej stony bo ktoś na formu powiedział że jest niby dojście do zaworu bez odkręcania magla.. oczywiście nie dałem rady i sie poddałem. Ale za niedługo wymieniam kilka wahaczy więc zawór mie nie minie...FOSS pisze:To u Ciebie też kiera się przycina :?: :shock:Pers pisze:To mnie też będzie czekać zabawa z tym zaworem :shock:
Dzisiaj gadałem z kolegami z ASO i potwierdzają, że przyczyną dolegliwości mojej eSy może być właśnie ta wiązka elektryczna... :roll:
U siebie będę to robił dopiero za jakieś 2 tygodnie bo wcześniej nie dam rady - jeżeli będzie to tylko ta wiązka (to jest wprawdzie wersja optymistyczna ale nawet całkiem realna) to cała naprawa skończy się właściwie na robocie prawie że kosmetycznej a nie przekładką całego magla ;-)
Jakbyś też miał taki problem to, jak pisałem już powyżej, mam u siebie w garażu całą kompletną maglownicę od S8 D2 FL - zobaczymy co będzie u mnie i w razie czego zawsze się jakoś dogadamy.
Miłość od pierwszego kontaktu :-)
witam
Problemow ze wspomaganiem ciag dalszy . Po wymianie maglownicy nie ma juz problemu z przelamywaniem oprou itd ale slychac wycie pompy wspomagania przenaszace sie do kabiny. Dzwiek zgrany jest z obrotami im wyzsze obroty tym glosniej wyje. Wymiana pompy wspomagania nic nie dala - dalej wyje tak samo . Czy maglownica moze powodowac takie efekty? A moze to przewody cisnieniowe ktore dorabialem -oryginalne ciekly i szumialo w kierownicy. Zauwazylem ze oryginalne przewody mialy w gumie taka jakby rurke plastikowo silikonowa, w nowych przewodach tego pewnie nie ma. Moze to byl jakis tlumik drgan czy cos w tym stylu.
Moze ktos mial podobny problem i wie jak go rozwiazac, dzwiek nie jest szczegolnie glosny ale na dluzsza mete mocno irytujacy.
Problemow ze wspomaganiem ciag dalszy . Po wymianie maglownicy nie ma juz problemu z przelamywaniem oprou itd ale slychac wycie pompy wspomagania przenaszace sie do kabiny. Dzwiek zgrany jest z obrotami im wyzsze obroty tym glosniej wyje. Wymiana pompy wspomagania nic nie dala - dalej wyje tak samo . Czy maglownica moze powodowac takie efekty? A moze to przewody cisnieniowe ktore dorabialem -oryginalne ciekly i szumialo w kierownicy. Zauwazylem ze oryginalne przewody mialy w gumie taka jakby rurke plastikowo silikonowa, w nowych przewodach tego pewnie nie ma. Moze to byl jakis tlumik drgan czy cos w tym stylu.
Moze ktos mial podobny problem i wie jak go rozwiazac, dzwiek nie jest szczegolnie glosny ale na dluzsza mete mocno irytujacy.
kkarol pisze:witam
Problemow ze wspomaganiem ciag dalszy . Po wymianie maglownicy nie ma juz problemu z przelamywaniem oprou itd ale slychac wycie pompy wspomagania przenaszace sie do kabiny. Dzwiek zgrany jest z obrotami im wyzsze obroty tym glosniej wyje. Wymiana pompy wspomagania nic nie dala - dalej wyje tak samo . Czy maglownica moze powodowac takie efekty? A moze to przewody cisnieniowe ktore dorabialem -oryginalne ciekly i szumialo w kierownicy. Zauwazylem ze oryginalne przewody mialy w gumie taka jakby rurke plastikowo silikonowa, w nowych przewodach tego pewnie nie ma. Moze to byl jakis tlumik drgan czy cos w tym stylu.
Moze ktos mial podobny problem i wie jak go rozwiazac, dzwiek nie jest szczegolnie glosny ale na dluzsza mete mocno irytujacy.
Jakiego oleju do wspomagania użyłeś? Lej tylko zielony Febi ;-)
mam zalany zielony febi
mysle ze ta teoria ze do audi tylko zielony to jakas sciema, w alfie i bmw sa identyczne pompy wspomagania i maglownice zf i tam stosuje sie plyn czerwony. mysle ze ten kolor zielony jest wymyslem marketingowcow z audi. W audi 100 mialem zalany uklad plynem czerwonym i przez ponad 4 lata nic sie nie dzialo.
mysle ze ta teoria ze do audi tylko zielony to jakas sciema, w alfie i bmw sa identyczne pompy wspomagania i maglownice zf i tam stosuje sie plyn czerwony. mysle ze ten kolor zielony jest wymyslem marketingowcow z audi. W audi 100 mialem zalany uklad plynem czerwonym i przez ponad 4 lata nic sie nie dzialo.
Może to zbieg okoliczności ale po zalaniu czerwonego oleju pompa zaczęła wyć i skończyło sie to jej wymiana. nie jest to odosobniony prztpadek ale jak ju wspominałem mozto być zbieg okoliczności ;-)kkarol pisze:mam zalany zielony febi
mysle ze ta teoria ze do audi tylko zielony to jakas sciema, w alfie i bmw sa identyczne pompy wspomagania i maglownice zf i tam stosuje sie plyn czerwony. mysle ze ten kolor zielony jest wymyslem marketingowcow z audi. W audi 100 mialem zalany uklad plynem czerwonym i przez ponad 4 lata nic sie nie dzialo.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 313
- Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
- Lokalizacja: wielkopolska/ Piła
ostatnio miałem podobny przypadek w passacie kolegi, wyła pompa, problemem było zatkane sitko w zbiorniczku od płynu, pompa nie miała dostatecznej ilości płynu jakiej potrzebowała do dobrej pracy, wymieniliśmy zbiorniczek (sitko było wew. i nie dało się wyjąć i wyczyścić) po wymianie cisza.apg pisze:Kiedyś z tego samego powodu podobnie wymieniałem bezskutecznie pompę, a przyczyna była banalna. Zapchana metalowa siateczka, która znajduje się w plastikowej obsadzie w zbiorniczku pod korkiem wlewu.
Bardzo przydatne info :mrgreen: Dzieki ;-)przemoR888 pisze:ostatnio miałem podobny przypadek w passacie kolegi, wyła pompa, problemem było zatkane sitko w zbiorniczku od płynu, pompa nie miała dostatecznej ilości płynu jakiej potrzebowała do dobrej pracy, wymieniliśmy zbiorniczek (sitko było wew. i nie dało się wyjąć i wyczyścić) po wymianie cisza.apg pisze:Kiedyś z tego samego powodu podobnie wymieniałem bezskutecznie pompę, a przyczyna była banalna. Zapchana metalowa siateczka, która znajduje się w plastikowej obsadzie w zbiorniczku pod korkiem wlewu.
Panowie podepnę się pod temat bo też mam podobne problemy. U mnie problem nie występuje non-stop. Raz jest lepiej raz gorzej, czasem wogóle go nie czyć, ale czasem...... Mam te same objawy czyli opór przy skręcie w prawo, po przełamaniu go wspomaganie działa poprawnie. Dodatkowo mam też syczenie z kolumny kierowniczej (tu było gdzieś na forum że to wąż ciśnieniowy może być przyczyną).
Czy komuś udało się wyeliminować te "opory" bez wymiany magla na nowy?
Czy komuś udało się wyeliminować te "opory" bez wymiany magla na nowy?