części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 02 4.2MPI/LPG ] wypadnie zapłonu

AMSTAFF

[D3 02 4.2MPI/LPG ] wypadnie zapłonu

Post autor: AMSTAFF » 17 sie 2015, 14:04

Witam,
pojawił mi się pewien problem z autem a mianowicie po 2 tygodniach postoju A8 podczas jazdy zaczął mrugać Check po chwili EPC po podłączenia pod komp pokazuje błąd wypadania zapłonu oraz wypadanie zapłonu cyl.2. Miałem jedną nową cewkę beru tak na zaś... Dziś wymieniona została ta cewka na nową na drugim cylindrze. Wszystko wróciło do normy... na 1.5 godziny niestety! bo zaczęła się ta sama historia tylko tym razem na 4 cyl, mrugający Check i EPC. Taki przypadek że poszła druga cewka? czy to coś innego uwala cewki? Co ciekawe dzwoniłem do ASO i akcja serwisowa na cewki wykonana w 2011 roku a więc kolega JIMM to ogarniał. Tylko jest jeden myk... cewka którą wymieniłem na drugi cyl. była właśnie z oznaczeniem cewek wadliwych z literką "c" na końcu. Więc dziwna sprawa... albo serwis przyciął w pręta albo... albo... zamówłem 8 nowych świec i zamówiłem 7 cewek używanych od Fossa takich na jakie serwis wymienia z literką "T" i zobaczymy... nie oglądałem pozostałych cewek jakie mają oznaczenia ale wyglądają na takie same jak ta wadliwa. Myślicie że to zbieg okoliczności że padła tak nagle kolejna? przyznam szczerze że świece nie wiem kiedy były ostatni raz wymieniane ale czy świeca jest w stanie uwalić cewkę?
Ostatnio zmieniony 17 sie 2015, 17:40 przez AMSTAFF, łącznie zmieniany 1 raz.

ernesto

Post autor: ernesto » 17 sie 2015, 15:31

Świeca może zaszkodzić cewce. Cewka jest to element który wytwarza bardzo duże napięcie które jest kierowane do świecy.
Świeca powinna oddać tą energię po przez wytworzenie iskry. Jeśli nie będzie tego robić to może prowadzić do ubicia cewki.
Adam wymień świeczki na początek. Skoro tego jeszcze nie robiłeś to może być dobrym pomysłem.
Nie kupuj jakichś Mega Hiper kosmicznych. Najzwyklejsze, takie jakie powinny być dedykowane. Bez nazw Super itp.

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 17 sie 2015, 16:17

Kolego ja mialem wypadanie zaplonu na 8 cylindrze.Nastapilo to podczas jazdy na rezerwie gdzie wczesniej zatankowalem auto w jakichś patykach.Pozniej okazalo sie ze chrzcza paliwo.Zalalem bak do pelna na Orlenie i wszystko wróciło do normy.Moze masz syf w baku zarzuca swieczki.Najlepiej je zmień.
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

AMSTAFF

Post autor: AMSTAFF » 17 sie 2015, 17:19

tankowałem również na Orlenie stało się to 500km od domu a u siebie tankuje tylko na zaprzyjaźnionej stacji Shella do tego jeżdżę na LPG i jest to samo, wykluczam absolutnie winę paliwa i ewentualnej rezerwy bo do tego nie dopuszczam a w trasie miałem 3/4 zbiornika. Ale świeczki wymienię już zamówiłem. Martwi mnie tylko to że padła nagle kolejna cewka... taki zbieg okoliczności...? niestety nie miałem dwóch rezerwowych cewek <bezradny>

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 17 sie 2015, 20:46

Moze to kolejna swieczka padla a nie cewka.Badz dobrej mysli ;)
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

aro51
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: aro51 » 17 sie 2015, 21:13

Odlacz aku na noc. Niech ECU gazowe i benzynowe się zrestartuja. Przechodziłem niedawno to samo.

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 17 sie 2015, 21:16

Witam!
leon0376 pisze:Moze to kolejna swieczka padla
-skad wy to bierzecie? Oryginaly wymienilem po 220 tys km i jeszcze dzialaly.


Stefan.
Ostatnio zmieniony 18 sie 2015, 05:32 przez majkaistefan, łącznie zmieniany 1 raz.

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 17 sie 2015, 21:32

Jak dzialaja to sobie wkrec wiesz gdzie!!! U mnie panel klimatronika dziala nadal a ty szukasz na forum innego bo twoj padł. Moze tez odstapisz? Co?
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

ernesto

Post autor: ernesto » 18 sie 2015, 05:37

Świeczki mają dawać iskrę a jak ta iskra jest nie wystarczająca to występuje wypadanie zapłonu. Możliwe że ty występuje w momencie przełączenia lub na przykład z braku paliwa.
Ja miałem wcześniej taką sytuację że gdy brakowało gazu i przeskakiwał na benzynę to wyrzucał w tym momencie wypadanie zapłonu na losowym cylindrze który aktualnie ma cykl.

Osobiście od świeczek bym zaczął. Ja od wczoraj mam dygnięcia lecz ECU nie wykrywa wypadania zapłonu. Na razie nie szukam w lpg. Zaczynam od wymiany świeczek.

AMSTAFF

Post autor: AMSTAFF » 18 sie 2015, 11:03

aro51 pisze:Odlacz aku na noc. Niech ECU gazowe i benzynowe się zrestartuja. Przechodziłem niedawno to samo.
możesz Arek coś więcej napisać o twoim przypadku?
Odłączałem aku na jakieś 15 min bez rezultatu. Jak sugerujesz żeby to było kilkanaście godzin to spróbuję tak zrobić. Tylko tak jak pisałem wcześniej po wymianie cewki na 2 cyl było wszystko ok, przez 1.5 godziny i później to samo lecz na 4cyl. <bezradny>

aro51
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: aro51 » 18 sie 2015, 11:52

Możesz także spróbować dać nastawy podstawowe w sterowniku silnika. Takie objawy jak opisujesz bardzo często kończą się padnięty ECU, dlatego ja sugeruje najprostsze rzeczy na początek. Reset wartości ECU wymiany świec , cewek wiązki itp.

AMSTAFF

Post autor: AMSTAFF » 18 sie 2015, 12:18

aro51 pisze:Takie objawy jak opisujesz bardzo często kończą się padnięty ECU
no rozumiem, a jaki błąd w takim wypadku powinien pokazać tester diagnostyczny?

Gość

Post autor: Gość » 18 sie 2015, 12:21

Adam jezeli wina leży w ECU to może pokazywac rozmaite błedy albo wcale.

AMSTAFF

Post autor: AMSTAFF » 18 sie 2015, 12:28

Rozumie że cuda mogą być róźne... ale sam błąd padniętego ECU powinno pokazać? jakiś jego kod, symbol, oznaczenie itd?
a jak padł ECU to jaka jest procedura naprawcza? bo podejrzewam że jest to droga impreza i to pewnie tylko ASO może ogarnąć? jakie koszta takiej usterki? ktoś to przerabiał?

edit. 18:10
przed chwilą wróciłem z garażu i tak.. auto stało teraz dwa dni... odpaliłem i wszystko było w porządku...jakby nigdy nic!
Pochodziło z 10-15 minut silnik złapał 90 stopni temperatury i znowu zaczęło się to samo telepanie i wypadanie zapłonu na 4 cyl. dlaczego od razu nie zaczęło kuleć? odpiąłem aku. tak jak aro pisał zostawię do jutra i zobaczę. Cewki już jadą, świece nowe są zobaczymy czy wymiana tego wszystkiego coś pomoże <bezradny>

Gość

Post autor: Gość » 18 sie 2015, 21:42

Nie Adamie jak ECU pada to ono tego nie wie i sie dzieja cuda. Oczywiście da się zwylke naprawić i niekoniecznie to drogie. Jezeli bedziesz potrzebował naprawic to zadzwoń a cie pokieruje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl