[D3 02 4.2MPI/LPG ] wypadnie zapłonu
[D3 02 4.2MPI/LPG ] wypadnie zapłonu
Witam,
pojawił mi się pewien problem z autem a mianowicie po 2 tygodniach postoju A8 podczas jazdy zaczął mrugać Check po chwili EPC po podłączenia pod komp pokazuje błąd wypadania zapłonu oraz wypadanie zapłonu cyl.2. Miałem jedną nową cewkę beru tak na zaś... Dziś wymieniona została ta cewka na nową na drugim cylindrze. Wszystko wróciło do normy... na 1.5 godziny niestety! bo zaczęła się ta sama historia tylko tym razem na 4 cyl, mrugający Check i EPC. Taki przypadek że poszła druga cewka? czy to coś innego uwala cewki? Co ciekawe dzwoniłem do ASO i akcja serwisowa na cewki wykonana w 2011 roku a więc kolega JIMM to ogarniał. Tylko jest jeden myk... cewka którą wymieniłem na drugi cyl. była właśnie z oznaczeniem cewek wadliwych z literką "c" na końcu. Więc dziwna sprawa... albo serwis przyciął w pręta albo... albo... zamówłem 8 nowych świec i zamówiłem 7 cewek używanych od Fossa takich na jakie serwis wymienia z literką "T" i zobaczymy... nie oglądałem pozostałych cewek jakie mają oznaczenia ale wyglądają na takie same jak ta wadliwa. Myślicie że to zbieg okoliczności że padła tak nagle kolejna? przyznam szczerze że świece nie wiem kiedy były ostatni raz wymieniane ale czy świeca jest w stanie uwalić cewkę?
pojawił mi się pewien problem z autem a mianowicie po 2 tygodniach postoju A8 podczas jazdy zaczął mrugać Check po chwili EPC po podłączenia pod komp pokazuje błąd wypadania zapłonu oraz wypadanie zapłonu cyl.2. Miałem jedną nową cewkę beru tak na zaś... Dziś wymieniona została ta cewka na nową na drugim cylindrze. Wszystko wróciło do normy... na 1.5 godziny niestety! bo zaczęła się ta sama historia tylko tym razem na 4 cyl, mrugający Check i EPC. Taki przypadek że poszła druga cewka? czy to coś innego uwala cewki? Co ciekawe dzwoniłem do ASO i akcja serwisowa na cewki wykonana w 2011 roku a więc kolega JIMM to ogarniał. Tylko jest jeden myk... cewka którą wymieniłem na drugi cyl. była właśnie z oznaczeniem cewek wadliwych z literką "c" na końcu. Więc dziwna sprawa... albo serwis przyciął w pręta albo... albo... zamówłem 8 nowych świec i zamówiłem 7 cewek używanych od Fossa takich na jakie serwis wymienia z literką "T" i zobaczymy... nie oglądałem pozostałych cewek jakie mają oznaczenia ale wyglądają na takie same jak ta wadliwa. Myślicie że to zbieg okoliczności że padła tak nagle kolejna? przyznam szczerze że świece nie wiem kiedy były ostatni raz wymieniane ale czy świeca jest w stanie uwalić cewkę?
Ostatnio zmieniony 17 sie 2015, 17:40 przez AMSTAFF, łącznie zmieniany 1 raz.
Świeca może zaszkodzić cewce. Cewka jest to element który wytwarza bardzo duże napięcie które jest kierowane do świecy.
Świeca powinna oddać tą energię po przez wytworzenie iskry. Jeśli nie będzie tego robić to może prowadzić do ubicia cewki.
Adam wymień świeczki na początek. Skoro tego jeszcze nie robiłeś to może być dobrym pomysłem.
Nie kupuj jakichś Mega Hiper kosmicznych. Najzwyklejsze, takie jakie powinny być dedykowane. Bez nazw Super itp.
Świeca powinna oddać tą energię po przez wytworzenie iskry. Jeśli nie będzie tego robić to może prowadzić do ubicia cewki.
Adam wymień świeczki na początek. Skoro tego jeszcze nie robiłeś to może być dobrym pomysłem.
Nie kupuj jakichś Mega Hiper kosmicznych. Najzwyklejsze, takie jakie powinny być dedykowane. Bez nazw Super itp.
Kolego ja mialem wypadanie zaplonu na 8 cylindrze.Nastapilo to podczas jazdy na rezerwie gdzie wczesniej zatankowalem auto w jakichś patykach.Pozniej okazalo sie ze chrzcza paliwo.Zalalem bak do pelna na Orlenie i wszystko wróciło do normy.Moze masz syf w baku zarzuca swieczki.Najlepiej je zmień.
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
tankowałem również na Orlenie stało się to 500km od domu a u siebie tankuje tylko na zaprzyjaźnionej stacji Shella do tego jeżdżę na LPG i jest to samo, wykluczam absolutnie winę paliwa i ewentualnej rezerwy bo do tego nie dopuszczam a w trasie miałem 3/4 zbiornika. Ale świeczki wymienię już zamówiłem. Martwi mnie tylko to że padła nagle kolejna cewka... taki zbieg okoliczności...? niestety nie miałem dwóch rezerwowych cewek
Świeczki mają dawać iskrę a jak ta iskra jest nie wystarczająca to występuje wypadanie zapłonu. Możliwe że ty występuje w momencie przełączenia lub na przykład z braku paliwa.
Ja miałem wcześniej taką sytuację że gdy brakowało gazu i przeskakiwał na benzynę to wyrzucał w tym momencie wypadanie zapłonu na losowym cylindrze który aktualnie ma cykl.
Osobiście od świeczek bym zaczął. Ja od wczoraj mam dygnięcia lecz ECU nie wykrywa wypadania zapłonu. Na razie nie szukam w lpg. Zaczynam od wymiany świeczek.
Ja miałem wcześniej taką sytuację że gdy brakowało gazu i przeskakiwał na benzynę to wyrzucał w tym momencie wypadanie zapłonu na losowym cylindrze który aktualnie ma cykl.
Osobiście od świeczek bym zaczął. Ja od wczoraj mam dygnięcia lecz ECU nie wykrywa wypadania zapłonu. Na razie nie szukam w lpg. Zaczynam od wymiany świeczek.
możesz Arek coś więcej napisać o twoim przypadku?aro51 pisze:Odlacz aku na noc. Niech ECU gazowe i benzynowe się zrestartuja. Przechodziłem niedawno to samo.
Odłączałem aku na jakieś 15 min bez rezultatu. Jak sugerujesz żeby to było kilkanaście godzin to spróbuję tak zrobić. Tylko tak jak pisałem wcześniej po wymianie cewki na 2 cyl było wszystko ok, przez 1.5 godziny i później to samo lecz na 4cyl.
Rozumie że cuda mogą być róźne... ale sam błąd padniętego ECU powinno pokazać? jakiś jego kod, symbol, oznaczenie itd?
a jak padł ECU to jaka jest procedura naprawcza? bo podejrzewam że jest to droga impreza i to pewnie tylko ASO może ogarnąć? jakie koszta takiej usterki? ktoś to przerabiał?
edit. 18:10
przed chwilą wróciłem z garażu i tak.. auto stało teraz dwa dni... odpaliłem i wszystko było w porządku...jakby nigdy nic!
Pochodziło z 10-15 minut silnik złapał 90 stopni temperatury i znowu zaczęło się to samo telepanie i wypadanie zapłonu na 4 cyl. dlaczego od razu nie zaczęło kuleć? odpiąłem aku. tak jak aro pisał zostawię do jutra i zobaczę. Cewki już jadą, świece nowe są zobaczymy czy wymiana tego wszystkiego coś pomoże
a jak padł ECU to jaka jest procedura naprawcza? bo podejrzewam że jest to droga impreza i to pewnie tylko ASO może ogarnąć? jakie koszta takiej usterki? ktoś to przerabiał?
edit. 18:10
przed chwilą wróciłem z garażu i tak.. auto stało teraz dwa dni... odpaliłem i wszystko było w porządku...jakby nigdy nic!
Pochodziło z 10-15 minut silnik złapał 90 stopni temperatury i znowu zaczęło się to samo telepanie i wypadanie zapłonu na 4 cyl. dlaczego od razu nie zaczęło kuleć? odpiąłem aku. tak jak aro pisał zostawię do jutra i zobaczę. Cewki już jadą, świece nowe są zobaczymy czy wymiana tego wszystkiego coś pomoże