Słuchajcie, nigdzie nie mogę znaleźć literatury, która potwierdzi, że przy rozkręceniu korbowodów w ABZ/AKG trzeba wymienić też sruby korb. Mam w korbach sruby ARP, w zasadzie identyczne jak w swoim turbo golfie i jak kupowałem sruby do golfa to bylo na nich wyraźnie napisane że można je naciągać maksymalnie 5 razy.
Dodatkowo nie wiem jaki powinien byc moment dokręcania korbowodów, przewalilem googla i wyrzucilo mi dwie odpowiedzi
1. 35/65Nm
2. 30Nm/90stopni.
Ma ktoś fachową literaturę, żeby mi odpowiedziec na powyższe pytania? Albo najlepiej jak by mi ktoś podrzucil na maila manual jakis z momentami dokręcania.
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 98 4.2PB/LPG ] Czy trzeba zmieniać sruby korbowodów
[D2 98 4.2PB/LPG ] Czy trzeba zmieniać sruby korbowodów
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Ponieważ nikt mi nie odpowiedział wprost napiszę jak ustaliłem ten moment dokręcania.
1. Wszystkie serwisówki z Elsą włącznie nie podają momentu dokręcania tych korbowodów (według nich odkręcenie stopy korbowodu powoduje zniszczenie silnika i konieczność kupienia całego słupka co jest chore)
2. Zadzwoniłem do Marka. Marek doradził zastosowanie momentu dla silnika V6. Sprawdziłem jednak najpierw czy korbowody w V6 są takie same jak w V8 (ETKA). Niestety są różnice, dlatego zacząłem grzebać dalej
3. Po śladzie części odszukałem w Etce, ze numer korbowodu z silnika ABZ/AKG jest taki sam jak z silnika BCY (audi RS6).
4. Znowu zajrzałem do Elsy zeby sprawdzic czy tam przypadkiem nie ma jakichs informacji dla tego silnika (BCY). Oczywiscie informacje są
5. Elsa podaje dla silnika BCY (RS6 4.2 V8 biturbo z identycznymi korbowodami jak ABZ) moment dokręcania korbowodów na 30 Nm + 90 stopni i dokładnie w ten sposób to dokręcę.
6. Elsa podaje, że przy każdym odkręceniu stopy korbowodu należy wymienić też śruby.
1. Wszystkie serwisówki z Elsą włącznie nie podają momentu dokręcania tych korbowodów (według nich odkręcenie stopy korbowodu powoduje zniszczenie silnika i konieczność kupienia całego słupka co jest chore)
2. Zadzwoniłem do Marka. Marek doradził zastosowanie momentu dla silnika V6. Sprawdziłem jednak najpierw czy korbowody w V6 są takie same jak w V8 (ETKA). Niestety są różnice, dlatego zacząłem grzebać dalej
3. Po śladzie części odszukałem w Etce, ze numer korbowodu z silnika ABZ/AKG jest taki sam jak z silnika BCY (audi RS6).
4. Znowu zajrzałem do Elsy zeby sprawdzic czy tam przypadkiem nie ma jakichs informacji dla tego silnika (BCY). Oczywiscie informacje są
5. Elsa podaje dla silnika BCY (RS6 4.2 V8 biturbo z identycznymi korbowodami jak ABZ) moment dokręcania korbowodów na 30 Nm + 90 stopni i dokładnie w ten sposób to dokręcę.
6. Elsa podaje, że przy każdym odkręceniu stopy korbowodu należy wymienić też śruby.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"