Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 98 4.2PB/LPG ] Czy trzeba zmieniać sruby korbowodów

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

[D2 98 4.2PB/LPG ] Czy trzeba zmieniać sruby korbowodów

Post autor: Bugalon » 18 sie 2015, 08:10

Słuchajcie, nigdzie nie mogę znaleźć literatury, która potwierdzi, że przy rozkręceniu korbowodów w ABZ/AKG trzeba wymienić też sruby korb. Mam w korbach sruby ARP, w zasadzie identyczne jak w swoim turbo golfie i jak kupowałem sruby do golfa to bylo na nich wyraźnie napisane że można je naciągać maksymalnie 5 razy.

Dodatkowo nie wiem jaki powinien byc moment dokręcania korbowodów, przewalilem googla i wyrzucilo mi dwie odpowiedzi

1. 35/65Nm
2. 30Nm/90stopni.

Ma ktoś fachową literaturę, żeby mi odpowiedziec na powyższe pytania? Albo najlepiej jak by mi ktoś podrzucil na maila manual jakis z momentami dokręcania.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
Peter-s8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 111
Rejestracja: 29 maja 2010, 19:59
Lokalizacja: mazowiecki

Post autor: Peter-s8 » 18 sie 2015, 08:26

Napisz do Marka 750 z forum





Pozdrawiam
"Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 21 sie 2015, 10:16

Ponieważ nikt mi nie odpowiedział wprost napiszę jak ustaliłem ten moment dokręcania.

1. Wszystkie serwisówki z Elsą włącznie nie podają momentu dokręcania tych korbowodów (według nich odkręcenie stopy korbowodu powoduje zniszczenie silnika i konieczność kupienia całego słupka co jest chore)
2. Zadzwoniłem do Marka. Marek doradził zastosowanie momentu dla silnika V6. Sprawdziłem jednak najpierw czy korbowody w V6 są takie same jak w V8 (ETKA). Niestety są różnice, dlatego zacząłem grzebać dalej
3. Po śladzie części odszukałem w Etce, ze numer korbowodu z silnika ABZ/AKG jest taki sam jak z silnika BCY (audi RS6).
4. Znowu zajrzałem do Elsy zeby sprawdzic czy tam przypadkiem nie ma jakichs informacji dla tego silnika (BCY). Oczywiscie informacje są
5. Elsa podaje dla silnika BCY (RS6 4.2 V8 biturbo z identycznymi korbowodami jak ABZ) moment dokręcania korbowodów na 30 Nm + 90 stopni i dokładnie w ten sposób to dokręcę.
6. Elsa podaje, że przy każdym odkręceniu stopy korbowodu należy wymienić też śruby.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl