Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 ALL ] Procedura wymiany oleju.

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

[D2 ALL ] Procedura wymiany oleju.

Post autor: Lechu » 23 lip 2015, 16:00

Możecie mi podpowiedzieć, czy jest się w stanie zrobić to samemu z wąskim kanałem ??

Warsztaty oferują olej Motul Dex 6 czerwony, a sama wymiana trwa ok 90 minut.

NIe wiem czy to nie jest jakaś popelina ?? <hmm>

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 23 lip 2015, 16:08

Faktycznie popelina - olej do skrzyni przedewszystkim musi spełniać standardy skrzyni biegów .

Polecany olej do ASB do Mobil LT 71141 , ewentualnie orginalny ZF Lifequard 5 .

Oczywiście - jeśli masz podstawowe narzedzia to jak najbardziej tak .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
Peter-s8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 111
Rejestracja: 29 maja 2010, 19:59
Lokalizacja: mazowiecki

Post autor: Peter-s8 » 23 lip 2015, 16:41

Albo Ravenol 5hp/24
"Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"

Awatar użytkownika
stillbadboy
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 cze 2014, 17:08
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: stillbadboy » 23 lip 2015, 20:55

moge sie mylic ( poprawcie mnie jak cos ) ale w naszych skrzyniach to chyba sie czerwonego nie leje.

Wymiana jes prosta ( statyczna ) czyli to co samo zleci pod wplywem grawitacji :)
z kanalem spokojnie dasz rade.
potrzebujesz
klucze imbusy ,
nowy filtr uszczelke miski,
i z 8 litrow atf, dokladnie tego ktory wymienil wyzej Michał. ( nawiasem mowiac dzieki Michal za pomoc telefoniczna gdy zmienialem olej :D )
termometr
mise na stary olej
jakas wielka pompke strzykawe ktora wpompujesz olej przez smoka. <blee>
no i ewentualnie mase uszczelniajaca bo te uszczeleczki to takie bibulki ze szok, a czesto jest tak ze jesli ktos za mocno dociagal sruby miski to miska moze miec delikatne wzgórki przez ktore pozniej bedzie Ci sie saczyl olej..

generalnie zabieg nieskomplikowany tyle ze sie troche uciapiesz . wstawiasz auto na kanal czekasz az ostygnie zebys sie gdzie nie popazyl.. odkrecasz korek spustowy zlewasz ile sie da
nastepnie powoli odkrecasz wszystkie imbusy trzymajace mise, ostroznie bo w misie bedziesz jeszcze mial nie wiem z litre moze poltorej oleju ktory nie splynal.
nastepnie demontaz filtra ( dwie srubki jak pamietam ) mycie czyszczenei misy i powierzchni styku z uszczelka, analogicznie skrecanie spowrotem, teraz odkrecasz druga srube od smoka i wpompowujesz strzykawa czy jakas pompka tyle oleju ile sie da az nie zacznie wyciekac . Odpalasz auto czekasz az sie atf w skrzyni dogrzeje bodaj do 30lub 35stopni sprawdzisz to vagcomem , ja nie mialem wiec robilismy to termometrem takim nie wiem jak to sie nazywa na podczerwien czy jakos tak, skrzynia zdazy zaciagnac olej wiec przy tej temp uzupelniasz i wpompowujesz dalej az sie zacznie przelewac, w momencie jak zacznie wyciekac zakrecasz srube i koniec ;)

oczywiscie to sposob halupniczy, i nie mozna tego nazwac profi robota , ja tak to bynajmniej zrobilem, pamietaj ze jest to wymiana "polowiczna" bo nie zmienisz calego oleju z prostego wzgledu duza czesc oleju zostaje w konwerterze i skrzyni , wiec warto zabieg powtorzyc za 3-4tygodnie tak polecal Michal i Apo i tak zrobilem, pomijajac fakt ze mialem zalane jakies czerwonego gowno...

jezeli chcesz pelnej wymiany to tylko serwis i wymiana dynamiczna gdzie maszyna przetacze krew przez nereczki :D

kilka zdjec dla zobrazowania jak to wyglada :)
Obrazek



Obrazek


Obrazek
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 28 sie 2015, 21:24

Możecie mi podpowiedzieć jakim momentem dokręcić korek spustowy ?? to jest M10x1 (5hp24) a nie M16 jak w przypadku 5HP19

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 28 sie 2015, 23:46

Wg ZFa M16x1.5 ma 30 Nm &#177; 3.0 Nm, wiec 24A zapewne 35 Nm &#177; 3.5 Nm
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 29 sie 2015, 18:24

dice111 pisze:Wg ZFa M16x1.5 ma 30 Nm &#177; 3.0 Nm, wiec 24A zapewne 35 Nm &#177; 3.5 Nm
Niestety korek nie wytrzymał takiego momentu, i teraz jest problem ....


Taka jedna ważna rzecz. Oleju zleciało ponad 5L, ale zalaliśmy nieco ponad 4 . I teraz się zastanawiamy bo przelewało się a weszło litr mniej <hmm> niepokoi to nas.

Generalnie olej wyglądał tak

Obrazek


Obrazek


W misce zauważyłem piasek ?? <bezradny>

Obrazek


Obrazek


Ale po wyczyszczeniu już wyglądała tak ( bez przyczepionych magnesów)

Obrazek


Przyrząd :)


Obrazek

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 29 sie 2015, 21:49

Lechu pisze:Niestety korek nie wytrzymał takiego momentu, i teraz jest problem ....
To jakim momentem go dokręcałeś?!
Lechu pisze:Oleju zleciało ponad 5L, ale zalaliśmy nieco ponad 4
A dolewałeś na odpalonym silniku?

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 29 sie 2015, 21:54

Docelowo 30 jak kolega dice pisal. ale korek scial sie wcześniej.


Po zalaniu odpalony na 10 min. Dolewka.
Pozniej 20 sek na kazdym biegu dolewka .
Odpalenie dolewka i koniec przelewalo sie juz.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 29 sie 2015, 22:10

Lechu pisze:Docelowo 30 jak kolega dice pisal
A gdzie dice111 napisał, że masz M10 z siłą 30Nm dokręcać?!
Lechu pisze:Odpalenie dolewka i koniec przelewalo sie juz.

Przytrzymaj 2000 obr/min przez dłuższą chwilę, chłodniczki oleju też trza zalać ;)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 29 sie 2015, 22:38

Korek spustowy 12Nm a kontrolna 80Nm.....

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 30 sie 2015, 11:48

danishow pisze:A gdzie dice111 napisał, że masz M10 z siłą 30Nm dokręcać?!
Parę postów wyżej.
danishow pisze:Przytrzymaj 2000 obr/min przez dłuższą chwilę, chłodniczki oleju też trza zalać
O patrz tego w żadnej instrukcji nie wyczytaliśmy .
Korek spustowy 12Nm a kontrolna 80Nm...
Dzięki :)

Przy drugiej wymianie za jakieś 500 - 1000 KM również wymieniać filtr ?? Jesteśmy na 90% pewni, że nikt wcześniej go nie wymieniał.
Ostatnio zmieniony 30 sie 2015, 21:03 przez Lechu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 30 sie 2015, 11:56

Lechu pisze:Parę postów wyżej.
Ja takiej informacji tam nie widzę, przeczytaj jeszcze raz ...UWAŻNIE ! ;)

Gość

Post autor: Gość » 30 sie 2015, 12:31

Lechu pisze:Przy drugiej wymianie za jakieś 500 - 1000 KM również wymieniać filtr ??
Moja procedura wyglada tak. Mija 40-50tyś wymieniam statycznie filter z olejem. Po max 1000km wymieniam jeszcze raz sam olej i smigam kolejne 50tyś.

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 03 wrz 2015, 11:51

danishow pisze:Przytrzymaj 2000 obr/min przez dłuższą chwilę, chłodniczki oleju też trza zalać ;)
Mała traska zrobiona w niedziele, teraz próba dolania i weszła może 100 ml nie więcej <bezradny>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl