[D2 95 4.2PB/LPG ] Problemy z układem paliwowym.
Może też nie do końca jasno się wyraziłem, nie chodzi mi stricte o fakt braku katów, tylko tego, że może idą nieprawidłowe wartości na sonde? Albo po prostu nie działa? Jest możliwość jakkolwiek to wykluczyć? Bo zastanawia mnie, że zawsze wraz z wypadaniem dostaję błąd sondy, że nieprawidłowe wartości są jakieś.
Ciśnienie sprawdzę jutro jak się uda.
Ciśnienie sprawdzę jutro jak się uda.
Katy już zostawiłem, chodzi mi o sondę czy może ona powodować wypadanie zapłonu 1,2,3,4 i wyświetlenie kontrolki CAT.
Dodatkowa informacja jest taka, że dzieje się to w 95% przypadkach na postoju, pod domem, na światłach itd., telepie autem, wyświetla CAT i dostaję błąd - 1,2,3,4 wypadanie zapłonów, błąd sondy. Co więcej problem potrafi sam przejść gdzie dalej stoję albo przejadę kilkanaście metrów.
Dodatkowa informacja jest taka, że dzieje się to w 95% przypadkach na postoju, pod domem, na światłach itd., telepie autem, wyświetla CAT i dostaję błąd - 1,2,3,4 wypadanie zapłonów, błąd sondy. Co więcej problem potrafi sam przejść gdzie dalej stoję albo przejadę kilkanaście metrów.
Otóż dzieje się to dlatego iż:Ravez pisze: fakt braku katów, tylko tego, że może idą nieprawidłowe wartości na sonde? Albo po prostu nie działa? Jest możliwość jakkolwiek to wykluczyć? Bo zastanawia mnie, że zawsze wraz z wypadaniem dostaję błąd sondy, że nieprawidłowe wartości są jakieś.
Auto pracuje, równo idealnie, wszystko jest ok. Właściciel jest zadowolony i radosny, czerpiąc przyjemność z jazdy Swoim V8
Nagle występuje problem. Problem na jednym rzędzie cylindrów.
Skład mieszanki jest nie prawidłowy lub nie występuje jego zapłon, ewentualnie temperatura zapłonu jest za duża.
Wszystko związane ze składem mieszanki.
Sonda lambda jest na szarym końcu tego układu. Wszystko co się dzieje nie tak z ukłądem zapłonowym, paliwowym, spalaniem mieszanki, nieprawidłowością. To wszytko wykrywa sonda i informuje o tym.
Informuje w sposób wysokich wartości, nieprawidłowego składu mieszanki, bogatej mieszanki lub ubogiej mieszanki.
Dziwi mnie to że ludzie jak widzą błąd nieprawidłowej mieszanki to zamiast zastanowićsię dlaczego tak jest, co się może dziać. Czy jest to problem że auto dostaje za dużo paliwa, za dużo powietrza, nie dostaje iskrzy, dostaje oba paliwa na raz, naciągają się na koszty i wymieniają sondy.
U mnie sondy rzucają błędami na prawo i lewo cały czas obwodem grzałki ale auto pracuje równo, nie podskakuje, nie szarpie.
Błędy ubogiej mieszanki mogą powodować nop sytuacje kiedy to jest zbyt małe ciśnienie na instalacji gazowej i auto przerzuca na benzynę. Przyczyn jest masa.
Za czym czepicie się tych bogu ducha winnych sond zająć się trzeba osprzętem, układem elektrycznym.
Co powoduje w 80% problemy? Gaz oczywiście.
Hej kolego wyluzuj trochę. Gdybym miał odpowiednią wiedzę aby ustalić przyczynę takich, a nie innych zachowań w moim aucie, pewnie nie siedziałbym tutaj i nie zabierał Ci czasu. Nie mam wiedzy to pytam, a przy okazji rzucam swoje hipotezy i czekam czy ktoś je obali czy może mnie utwierdzi w tym co myślę ..
Wracając do tematu. Piszesz, że problem może być z elektryką lub gazem. Co konkretniej? W kwestii gazu sprawdziłem:
- nieszczelności,
- mapy,
- uszkodzenia/nieprawidłowe działanie reduktorów i komputera,
wszystko wydaje się być w porządku.
Jakieś inne jeszcze sugestie?
Wracając do tematu. Piszesz, że problem może być z elektryką lub gazem. Co konkretniej? W kwestii gazu sprawdziłem:
- nieszczelności,
- mapy,
- uszkodzenia/nieprawidłowe działanie reduktorów i komputera,
wszystko wydaje się być w porządku.
Jakieś inne jeszcze sugestie?
Trochę pomieszałeś w tym temacie bo na zaczął się od układu paliwowego.
Kiedy jest to wypadanie zapłonów. Bo na początku tematu remontowałeś układ paliwowy, wnioskuję że jest ogarnięty.
Czy dzieje się to tylko na benzynie, czy na gazie, czy na obu paliwach niezależnie, na ciepłym na zimnym.
Kiedy świece były zmieniane ?
Sprawdź wskazania przepływomierza ( test dynamiczny przepływomierza )
Wyczyść przepustnicę, sprawdź VAGiem jak ECU widzi jej kąt otwarcia i czy jest płynny w blokach pomiarowych bodajże w czwartym o ile dobrze pamiętam.
Szczelność dolotu, wszystkie gumy podciśnienia, połączenia podciśnień do weryfikacji. Trzeba je wyjąć na zewnątrz najlepiej i dobrze się im przyjrzeć czy nie są gdzieś popękane.
Przepustnica do wyczyszczenia oraz silniczek krokowy który znajduje się na niej.
Sprawdź czy regulator ciśnienia paliwa nie puszcza paliwa przez przewód podciśnieniowy.
Okablowanie, przewody sond lambda, mógł jakiś przewód się uszkodzić i jest przerwa.
Sprawdź czy dobrze dokręcone są cewki po tej stronie głowicy.
Kiedy jest to wypadanie zapłonów. Bo na początku tematu remontowałeś układ paliwowy, wnioskuję że jest ogarnięty.
Czy dzieje się to tylko na benzynie, czy na gazie, czy na obu paliwach niezależnie, na ciepłym na zimnym.
Kiedy świece były zmieniane ?
Sprawdź wskazania przepływomierza ( test dynamiczny przepływomierza )
Wyczyść przepustnicę, sprawdź VAGiem jak ECU widzi jej kąt otwarcia i czy jest płynny w blokach pomiarowych bodajże w czwartym o ile dobrze pamiętam.
Szczelność dolotu, wszystkie gumy podciśnienia, połączenia podciśnień do weryfikacji. Trzeba je wyjąć na zewnątrz najlepiej i dobrze się im przyjrzeć czy nie są gdzieś popękane.
Przepustnica do wyczyszczenia oraz silniczek krokowy który znajduje się na niej.
Sprawdź czy regulator ciśnienia paliwa nie puszcza paliwa przez przewód podciśnieniowy.
Okablowanie, przewody sond lambda, mógł jakiś przewód się uszkodzić i jest przerwa.
Sprawdź czy dobrze dokręcone są cewki po tej stronie głowicy.
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Przeczytałem od początku.
Nasuwa się pewna myśl dotycząca zatkanego regulatora ciśnienia na listwie wtryskowej resztkami rozpuszczonej uszczelki w baku.
Jeżeli resztki uszczelki zatkały regulator ciśnienia paliwa to jak sądzicie co zrobiły z wtryskiwaczami Pb?
Nie zauważyłem, czy na LPG też jest wypadania zapłonów na cyl. 1,2,3,4 ???
Bo jeżeli wypadają na LPG to nie będzie wina pozatykanych wtrysków Pb.
Nasuwa się pewna myśl dotycząca zatkanego regulatora ciśnienia na listwie wtryskowej resztkami rozpuszczonej uszczelki w baku.
Jeżeli resztki uszczelki zatkały regulator ciśnienia paliwa to jak sądzicie co zrobiły z wtryskiwaczami Pb?
Nie zauważyłem, czy na LPG też jest wypadania zapłonów na cyl. 1,2,3,4 ???
Bo jeżeli wypadają na LPG to nie będzie wina pozatykanych wtrysków Pb.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin