części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 02 4.2MPI ] Problem z ABS - sterownik czy coś innego

Karzel89
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 28 cze 2015, 00:37
Lokalizacja: Kraków

[D3 02 4.2MPI ] Problem z ABS - sterownik czy coś innego

Post autor: Karzel89 » 31 sie 2015, 22:59

Witam Forumowiczów.
Na wstępie powiem, że mechanikiem nie jestem, także mogę coś źle opisywać.
Podczas jazdy autem (przy różnych prędkościach) ABS włącza się (zaczyna drgać pedał hamulca, towarzyszy temu dziwny dźwięk) mimo tego że nie naciskam w ogóle pedału hamulca. Jak zaczynam hamować to ten dziwny efekt ustępuję dopiero po całkowitym zatrzymaniu auta. Czasami nie mam możliwości aby zatrzymać auto, wtedy efekt się nasila i wydawany dźwięk jest coraz głośniejszy a wibracje pedału hamulce silniejsze, ale znowu w pewnym momencie efekt ustępuje. Zdarza się to sporadycznie, ale wiadomo, jest to bardzo dziwne i wolałbym aby auto nie posiadało takich usterek.

Czy ktoś z Was może spotkał się z takim problemem? Każda pomoc mile widziana. Po prostu nie wiem od czego zacząć. Szukać usterek któregoś czujnika ABS? Chyba że problem leży w samej pompie i/lub sterowniku ABS. Dodam że ABS działa normalnie, żadnych kontrolek na FIS nie ma (nawet podczas tego dziwnego efektu). Boję się tylko że któregoś dnia hamulców mogę już nie mieć.
Na FIS jedynie wyskoczył błąd "Check Engine" i mimo kasowania błędów zniknąć nie chce. Auto nie wąchało gazu. Ale może być tak że to nie ma znaczenia.
Poniżej błędy z VAGa.

Błąd z silnika:
18057 - Powertrain Data Bus
P1649 - 008 - Missing Message from ABS Controller - Intermittent

Błąd ze skrzyni automatycznej:
18259 - Powertrain Data Bus
P1851 - 000 - Missing Message from ABS Controller - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 1568 /min
RPM: 1600 /min
RPM: 0 /min
(no units): 25.0
(no units): 19.0
Temperature: 18.0°C
T.B. Angle: 0.0°
Voltage: 10.88 V

Błędy z czujnika hamulców/ABS:
00532 - Supply Voltage B+
000 - - - Intermittent
Ale ten wydaje mi się że to problem z baterią, bo jakiś czasem temu miałem z nią mały problem.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 31 sie 2015, 23:46

Błąd w skrzyni...
Karzel89 pisze:P1851 - 000 - Missing Message from ABS Controller - Intermittent
...wyskoczył na wolnych obrotach, widać po odczycie RPM ale dlaczego przy napięciu 10,88V ?! To zdecydowanie za mało, coś może z ładowaniem ...sprawdź to.

Karzel89
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 28 cze 2015, 00:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Karzel89 » 31 sie 2015, 23:54

Słyszałem że alternatory w A8 są podobno nie do zdarcia <jezyk>
Jak sprawdzę ładowanie to dam znać czy jest w normie czy faktycznie może być za niskie. Dzięki za pomoc.

ernesto

Post autor: ernesto » 01 wrz 2015, 11:16

Jak auto ma pracować jak nie ma napięcia.
W d2 głupoty się robią przy niskim napięciu a co dopiero d3.

To jest tak jak by ktoś kazał Ci wykonyać czynności zręcznościowe i niedostawał być jedzenia. Podczas głodu przestajesz racjonalnie myśleć i popełniasz błędy, to samo jest z ECU.

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 01 wrz 2015, 20:43

zawsze wywala abs na słabym napieciu a ze z nim jest powiazane w cholere rzeczy to nie dziwota ze wali skrzynia jeszcze recznym ci moze zarzucic

Karzel89
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 28 cze 2015, 00:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Karzel89 » 01 wrz 2015, 21:56

Sprawdziłem napięcia:
AKU: 12,11V
Na ładowaniu bez obciążenia: 13,94V
Na ładowaniu z obciążeniem: 13,88V

Problem ze skrzynią rozwiązany, ale to nadal nie to <bezradny>
Dziś wyjechałem na małą przejażdżkę i problem nadal się powtórzył. Zauważyłem że po najechaniu na poprzeczną nierówność (przy około 50km/h) pedał zaczął znowu świrować. Czy może być że któryś z czujników ABS jest zbyt luźny i przy nierównościach dotykać pierścienia ABS? Same czujniki są tylko wciskane i z reguły ręką można je ruszać. No chyba że sam pierścień jest pęknięty lub krzywy.
Sprawdzić to będę mógł dopiero w okolicach weekendu.
Raz jeszcze dzięki za wszelkie sugestie.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 01 wrz 2015, 22:03

Karzel89 pisze:Czy może być że któryś z czujników ABS jest zbyt luźny i przy nierównościach dotykać pierścienia ABS?
Jak by dotykał to byś słyszał, raczej się wysunął i podaje dalej błędne informacje ...że np. koło stoi.
Mi tu śmierdzi uwalonym sterownikiem ABS, błąd wyżej opisuje brak komunikacji a czujniki w kołach nie mają z tym nic wspólnego ...nie zaszkodzi jednak sprawdzić.

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 01 wrz 2015, 22:13

czujki vagiem sprawdzisz bez kladzenia sie pod auto

jezeli moge cie pocieszyc to w peugeocie 307 bylo to samo swirowanie abs przy hamowaniu wyszla tylna lewa czujjka az kiedys wywalilo na stale blad

wiec sprawdz abs i pokasuj wszystkie bledy bo slaby aku to dzieja sie cuda wianki teraz jak masz własciwe napiecie to zobaczysz co mu sie nie widzi

Karzel89
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 28 cze 2015, 00:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Karzel89 » 01 wrz 2015, 23:01

danishow, ale chyba przy braku komunikacji ze sterownikiem ABS w VAGu powinien wyskoczyć błąd w module ABS Breakes, lub powinno wyskoczyć błąd połączenia. Miałem wcześniej A4 B5 i doświadczyłem problemu ze sterownikiem ABSu i wtedy jak miałem błąd komunikacji to nie mogłem się połączyć z modułem i miałem błąd "ABS" na FISie.
Oczywiście nie twierdze że tu ma być tak samo, ale na chłopski rozum raczej tak powinno być.
Ale w A8 "chłopski rozum" to za mało, dlatego zgłaszam się do Was o pomoc <jezyk>

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 01 wrz 2015, 23:08

Karzel89 pisze:przy braku komunikacji ze sterownikiem ABS w VAGu powinien wyskoczyć błąd w module ABS Breakes, lub powinno wyskoczyć błąd połączenia.
Owszem, ale może być też tak że sterownik ABS wysyła info do ASB które albo jest niezrozumiałe albo nie dociera do skrzyni i stąd błąd.
Posprawdzaj czujniki przy kołach i wtyczki przy skrzyni oraz sterowniku skrzyni.

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 01 wrz 2015, 23:13

ja mam erroe mesage frome ecu i ktos mi to madrze wytłumaczył na forum ze takie kwiatki moga sie dziac np jak czujnik nie odpowiada

missing message tzn ze czegos nie mógł znalezc sterownik wiec podepnij aoto i powiedz jakie bledy teraz masz bo bez tego to tylko szklana kula moze pomóc <jezyk2>

Karzel89
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 28 cze 2015, 00:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Karzel89 » 02 wrz 2015, 00:03

dracus6662, postaram się jutro załączyć logi, wynik sprawdzenia czujników ABS i co tam jeszcze się uda ustalić :]

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 02 wrz 2015, 05:34

czujki ustalisz vag jak i reszte w najgorszym wypadku wymiana sterownika lub jego softu moga byc tez zimne luty

ale po kolei najpierw bledy bo nikt nie pomoze tybie inaczej ;)

Karzel89
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 28 cze 2015, 00:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Karzel89 » 03 wrz 2015, 23:42

Przepraszam że z takim opóźnieniem, ale wczoraj nie miałem czasu usiąść do kompa.
Niestety po sprawdzeniu czujników (wszystkie trzymają równe prędkości) wydaje mi się że żaden z nich nie jest uszkodzony (jedynie lewy tylny lekko opóźniał pokazywanie wyniku, ale różnica była na poziomie 3 - 4 km/h i około 2 sekund, później wyrównywał wskazania do reszty czujników).

Poniżej lista błędów po przejechaniu około 100km od skasowania wszystkich które były wcześniej.
Niestety żaden z nich raczej nie ma znaczenia w przypadku mojego problemu z ABS. Na przejechaniu tych 100km ABS włączył mi się tylko raz, na samym początku jazdy (maksymalnie po przejechaniu 5km) później już wszystko wróciło do normy i więcej się nie powtórzyło.

Zapewne dracus6662, ma rację i trzeba pogrzebać przy sterowniku ABS. Czy żeby wyciągnąć sterownik muszę spuszczać płyn z układu? Z góry przepraszam za tak banalne pytanie <jezyk>

Oto lista błędów:

Address 01: Engine Labels: 077-910-560-BFM.lbl
Control Module Part Number: 4E0 910 560 E HW: 4E0 907 560
Component and/or Version: 4.2L V8/5V G 0040
Software Coding: 0011773
Work Shop Code: WSC 45608 136 89295
VCID: 23450907E2202306A91-8076
3 Faults Found:

17981 - Left Engine Mount Solenoid Valve (N144)
P1573 - 004 - Open Circuit
17819 - Secondary Air Injection System; Bank 2
P1411 - 002 - Insufficient Flow
17831 - Secondary Air Injection System; Bank 1
P1423 - 002 - Insufficient Flow

Readiness: 0000 1100

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 02: Auto Trans Labels: 09E-927-156.lbl
Control Module Part Number: 4E0 910 156 HW: 09E 927 156
Component and/or Version: AG6 09E 4,2L5V RdW 0100
Software Coding: 0000001
Work Shop Code: WSC 04926 001 00001
VCID: DFCDC5F70EC8C7E64D9-808A
No fault code found.


--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 03: ABS Brakes Labels: 4E0-910-517.lbl
Control Module Part Number: 4E0 910 517 A HW: 4E0 614 517 E
Component and/or Version: ESP 5.7 allrad H29 0400
Software Coding: 0008597
Work Shop Code: WSC 02313 000 00000
VCID: 2149030FF83C3116BBD-8074
No fault code found.


--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 06 wrz 2015, 13:14

Karzel89 pisze:Przepraszam że z takim opóźnieniem, ale wczoraj nie miałem czasu usiąść do kompa.
Niestety po sprawdzeniu czujników (wszystkie trzymają równe prędkości) wydaje mi się że żaden z nich nie jest uszkodzony (jedynie lewy tylny lekko opóźniał pokazywanie wyniku, ale różnica była na poziomie 3 - 4 km/h i około 2 sekund, później wyrównywał wskazania do reszty czujników).

Poniżej lista błędów po przejechaniu około 100km od skasowania wszystkich które były wcześniej.
Niestety żaden z nich raczej nie ma znaczenia w przypadku mojego problemu z ABS. Na przejechaniu tych 100km ABS włączył mi się tylko raz, na samym początku jazdy (maksymalnie po przejechaniu 5km) później już wszystko wróciło do normy i więcej się nie powtórzyło.

Zapewne dracus6662, ma rację i trzeba pogrzebać przy sterowniku ABS. Czy żeby wyciągnąć sterownik muszę spuszczać płyn z układu? Z góry przepraszam za tak banalne pytanie <jezyk>

Oto lista błędów: (...)
Z błędów które wskazałeś nie ma nic wspólnego z systemem ABS.

Do demontażu samego sterownika ABS nie trzeba spuszczać płynu.
Możesz mieć problemy z odkręceniem wszystkich śrubek ale osoba mająca rękę i lewą i prawą, zmysł techniczny i trochę zdolności manualnych możne to zrobić nawet na parkingu pod blokiem.
Przy demontażu sterownika na samochodzie należy być szczególnie ostrożnym bo sterownik łatwo uszkodzić.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl