[S8 D2 98 LPG ] Skrzynia biegów zero reakcji
To sa pierdoły. Adaptacje od nowa robi się poprzez np vasa lub w aso. Sterownik ma wyuczone parametry pracy skrzyni i nie chodzi tu o uczenie się stylu jazdy czy coś. Wymieniając olej dynamiczne juz zmieniasz na tyle te parametry że wskazana jest owa adaptacja a co dopiero remontem.
Niektórzy to olewają to i robia na pałe. Czasami trafi sie że skrzynka po remoncie chodzi dobrze więc temat się zostawia i ecu sie douczy.Czasami chodzi po remoncie niespecjalnie więc tez sie moze douczy ale jak parametry sterownika nie wspólpracuja dobrze z mechanika to może to spowodowac uszkodzenia skrzyni. Więc dobry serwis robi adaptacje i zaczyna od zera.
Niektórzy to olewają to i robia na pałe. Czasami trafi sie że skrzynka po remoncie chodzi dobrze więc temat się zostawia i ecu sie douczy.Czasami chodzi po remoncie niespecjalnie więc tez sie moze douczy ale jak parametry sterownika nie wspólpracuja dobrze z mechanika to może to spowodowac uszkodzenia skrzyni. Więc dobry serwis robi adaptacje i zaczyna od zera.
Sanki musisz zdjąć do wyjęcia skrzyni. No chyba, że masz małe rączki
Zanim się za to zabierzesz sprawdź Vagiem czy czasem sam przełącznik F125 nie padł. Naprawdę uwierz mi bo zdejmowanie to męka. 140 kilo kloc. Walczę ze swoją skrzynią już pół roku i gdybym pół roku temu wiedział to co teraz, zaoszczędził bym czasu i pieniędzy zaczynając od podstawowych testów.
Zanim się za to zabierzesz sprawdź Vagiem czy czasem sam przełącznik F125 nie padł. Naprawdę uwierz mi bo zdejmowanie to męka. 140 kilo kloc. Walczę ze swoją skrzynią już pół roku i gdybym pół roku temu wiedział to co teraz, zaoszczędził bym czasu i pieniędzy zaczynając od podstawowych testów.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
The adaption values in the gearbox control unit should be reset after repairing valve body (e.g renewing solenoid valves), renewing valve body, torque converter or gearbox. This enables the gearbox control unit to relearn these adaption values under normal operating conditions more quickly when it is put back into operation.Apophis pisze:To sa pierdoły. Adaptacje od nowa robi się poprzez np vasa lub w aso. Sterownik ma wyuczone parametry pracy skrzyni i nie chodzi tu o uczenie się stylu jazdy czy coś.
The adaption values in the gearbox control unit will be reset:
- If multi-pin connector at gearbox control unit is disconnected for at least 15 minutes
- If battery is disconnected for at least 15 minutes.
Dostosowanie wartości w skrzyni biegów sterowania jednostki powinny być reset po naprawie korpusu zaworu (np. odnawianie elektrozawory), odnawianie korpusem zaworu, Przemiennik momentu obrotowego lub skrzyni biegów. Umożliwia to jednostka sterowania skrzyni biegów na nowo te wartości adaptacji w normalnych warunkach pracy więcej szybko, gdy jest przesunięty do operacji.
Dostosowanie wartości w panelu sterowania skrzyni biegów zostaną zresetowane: - Multi-pinowe złącze w skrzyni biegów jednostka sterująca jest rozłączony przez co najmniej 15 minut - Jeśli akumulator jest odłączony przez co najmniej 15 minut.
Dostosowanie wartości w panelu sterowania skrzyni biegów zostaną zresetowane: - Multi-pinowe złącze w skrzyni biegów jednostka sterująca jest rozłączony przez co najmniej 15 minut - Jeśli akumulator jest odłączony przez co najmniej 15 minut.
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Panowie moja skrzynia została zregenerowana samodzielnie. Tak jak pisałem miałem pęknięty kosz forwardu.
Koszty:
- uszczelki na cała skrzynie 990zł
- kosz forwardu 1100zł (niby ten lepszy prawdę mówiąc jak dotarł do domu czułem ze to sciema bo wygląda tak jak każdy inny ale niech im będzie)
- profilaktycznie zmieniłem kosz wstecznego na mniej zużyty za 200zł
- komplet przekładek i tarcz na dwa kosze to koszt około 480zł
- olej tutaj już kwestia co kto leje i jakie ma zniżki u mnie wyszło za olej do dyfra , torsena i skrzyni 530zł
w sumie: 3100zł
Dzisiaj wiem ze za drugim razem poszło by mi sprawniej...niestety przez własną głupotę zniszczyłem dwa simeringi warte 120zl.
Naprawa na podstawie pdf serwisowego zf oraz audi.
Ważna kwestia to ogólne obycie z mechaniki, czystość i cierpliwość.
Przyznam ze miałem stracha czy się uda...dzisiaj nie żałuje skrzynia zmienia biegi bajecznie i mam nadzieje ze tak będzie na dluzej....bo remont skrzyni to szybka robota ale wyciagnięcie jej to upierdliwa robota.
A co do kwesti adaptacji....nic takiego robić nie musiałem. Dobrze ustawić selektor, odpięte aku i tyle.
Mam troszku fotek z prac, może nawet w wolnym czasie sklece pdfa z podpisami do fotek.
Koszty:
- uszczelki na cała skrzynie 990zł
- kosz forwardu 1100zł (niby ten lepszy prawdę mówiąc jak dotarł do domu czułem ze to sciema bo wygląda tak jak każdy inny ale niech im będzie)
- profilaktycznie zmieniłem kosz wstecznego na mniej zużyty za 200zł
- komplet przekładek i tarcz na dwa kosze to koszt około 480zł
- olej tutaj już kwestia co kto leje i jakie ma zniżki u mnie wyszło za olej do dyfra , torsena i skrzyni 530zł
w sumie: 3100zł
Dzisiaj wiem ze za drugim razem poszło by mi sprawniej...niestety przez własną głupotę zniszczyłem dwa simeringi warte 120zl.
Naprawa na podstawie pdf serwisowego zf oraz audi.
Ważna kwestia to ogólne obycie z mechaniki, czystość i cierpliwość.
Przyznam ze miałem stracha czy się uda...dzisiaj nie żałuje skrzynia zmienia biegi bajecznie i mam nadzieje ze tak będzie na dluzej....bo remont skrzyni to szybka robota ale wyciagnięcie jej to upierdliwa robota.
A co do kwesti adaptacji....nic takiego robić nie musiałem. Dobrze ustawić selektor, odpięte aku i tyle.
Mam troszku fotek z prac, może nawet w wolnym czasie sklece pdfa z podpisami do fotek.
Mała relacja z naprawy skrzyni, więc okazało się że rozpadła się pompa oleju w skrzyni uszkodziła się przez to szyjka konwertera i kilka tarczek rozsypało, Wymieniony został konwerter na zregenerowany z Krakowa, pompa oleju i tarczki, wszystko ładnie poczyszczone i złożone. Naprawa skrzyni wyniosła 2730zł do tego wymiana jednego przegubu, regeneracja rozrusznika i alternatora usuniecie delikatnych zapoceń na weżach od chłodzenia. Pozostało założyć skrzynie do auta.
hmm skad ja to znam przyszlo z dnia na dzień nie miałem żadnych objawów a skrzynia chodziła pięknie , zresztą koledzy potwierdzą ...Tymu pisze:Do przodu wyglądało to tak.... dodajesz gaz obroty rosną... i nagle jebut szarpniecie
wiecej razy nie probowalem nią jechać lawetka i warsztat...
bądź sobą, wariatów też lubią