części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 01 2.8PB ] Hamulce problemów ciąg dalszy

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
matimumi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 11 sie 2015, 23:53
Lokalizacja: Trzcianka

[D2 01 2.8PB ] Hamulce problemów ciąg dalszy

Post autor: matimumi » 05 wrz 2015, 20:06

Po wymianie tarcz i klocków wibracje ustały, jednak problem przegrzewania hamulców pozostał. Po przejechaniu kilku km hamulce zaczynają się grzać czuć zapach palonych klocków w środku a przednia oś sama hamuje, gdy hamulce gorące i auto podniesione to kołami przednimi praktycznie nie idzie kręcić. Sprawdzone zaciski: tłoczki czyste chodzą OK gumki całe, prowadnice zacisków również nie stawiają oporu, klocki w jarzmie też się nie blokują. Płyn hamulcowy zalany świeży. Komputer nie pokazuje żadnych błędów w ABS/ESP, sam układ też działa poprawnie przy ostrym hamowaniu.
Wygląda na uszkodzoną pompę tylko którą? Główna pompa jest dwuobwodowa przód/tył jeśli źle rozumuje proszę poprawić, następnie dwa przewody z pompy głównej wchodzą do pompy ABS/ESP i tutaj następuje rozdzielenie na 4 obwody każde koło osobno.
Wygląda to tak jakby po zahamowaniu ciśnienie w zaciskach przedniej osi nie schodziło do końca i podczas rozgrzewania ciśnienie rośnie i zaczyna zaciskać hamulce.

Jak tu sprawdzić co konkretnie stanowi problem?
Kiedyś znajomy miał podobny problem w Octavi ostatecznie okazało się że zatarł się jakiś zaworek w pompie ABS i nie upuszczał ciśnienia ale doszedł do tego po omacku typu wymienił pół auta nim trafił w problem.
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2015, 20:08 przez matimumi, łącznie zmieniany 1 raz.

matimumi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 11 sie 2015, 23:53
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: matimumi » 08 wrz 2015, 17:08

Ma ktoś jakieś sugestie co jeszcze mógłbym sprawdzić

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 08 wrz 2015, 20:12

Stan przednich wezykow elastycznych.
Zdaza sie ze pusci osnowa wewnetrzna i dziala jak zawor jednokierunkowy.

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 08 wrz 2015, 20:47

Wężyki - u mnie przód lewa strona był zapchany i działał jak zaworek zwrotny, ale puszczał po pewnym czasie. Efektem było szybsze zużycie klocków - do wymiany poszły wszystkie wężyki :]

Podnieś przód wciśnij heble i zobacz czy odpuściły (czy koła się kręcą)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

TMEA
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 55
Rejestracja: 14 gru 2013, 17:16
Lokalizacja: Okolice Kielc

Post autor: TMEA » 21 paź 2015, 10:53

weź wciśnij hamulec i puść a następnie poruszaj wężykami troszkę i zobacz czy klocek się cofnie. Powinno być widać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl