[D2 95 3.7PB/LPG ] Wypadanie zapłonu, brak zaplonu cylinde
-
- Forum Audi A8
- Posty: 43
- Rejestracja: 30 sty 2012, 14:09
- Lokalizacja: Kartuzy
[D2 95 3.7PB/LPG ] Wypadanie zapłonu, brak zaplonu cylinde
Witam serdecznie. Wiem że tematów było już podobnych wiele, lecz nie znalazłem rozwiązania dla siebie Dałem auto do mechanika na zmianę uszczelek pokryw zaworów i uszczelniaczy na wałkach z tyłu. Mechanik wszystko zrobił, a tu po złożenie problem auto od pala, lecz telepie i ma błędy: Wypadanie zapłonu, Brak zapłonu cylinder 3 i 4. Cewki podmieniane z 3 na 1 i z 4 na 2 i Nic dalej to samo. Kupione nowe świece NGK i dalej to samo, przemieniłem moduły zapłonu i to samo więc wykluczam je od razu. Co go może boleć ? Dodam że mruga kontrolka CAT. Przed wymianą wszystko było ok. Jeszcze jak daje gazu to powyżej 3 tys. obrotów błędy znikają i pali na wszystkie gdy zejdzie niżej od razu świeci się CAT i błędy wracają
-
- Forum Audi A8
- Posty: 43
- Rejestracja: 30 sty 2012, 14:09
- Lokalizacja: Kartuzy
-
- Forum Audi A8
- Posty: 43
- Rejestracja: 30 sty 2012, 14:09
- Lokalizacja: Kartuzy
-
- Forum Audi A8
- Posty: 43
- Rejestracja: 30 sty 2012, 14:09
- Lokalizacja: Kartuzy
-
- Forum Audi A8
- Posty: 43
- Rejestracja: 30 sty 2012, 14:09
- Lokalizacja: Kartuzy
Więc tak kupiłem używkę HITACHI wsadzam i dalej to samo jak bym nie przekładał cewki przemieniałem gdzie indziej i też nic więc jedyna opcja to że nadłamali gdzieś kabel. Jak byłem u nich widziałem że jak mieli rozebraną pokrywę zaworów to cewki były powciskane w szparę pomiędzy obudową filtra powietrza, a głowicą. Tyle że mechanik w tym momencie każe mi pokryć koszty sprawdzenia i ewentualnej wymiany przewodów I wprowadził mnie też w błąd podjechałem dziś z swoim komputerem i błędy to dokładnie takie:
16684 P0300 Wykryto przerwę zapłonu – jakikolwiek cylinder B
16687 P0303 Cylinder #3 – wykryto przerwę zapłonu A lub B / miganie
16688 P0304 Cylinder #4 – wykryto przerwę zapłonu A lub B / miganie
czy coś to mówi komuś?
16684 P0300 Wykryto przerwę zapłonu – jakikolwiek cylinder B
16687 P0303 Cylinder #3 – wykryto przerwę zapłonu A lub B / miganie
16688 P0304 Cylinder #4 – wykryto przerwę zapłonu A lub B / miganie
czy coś to mówi komuś?
Druciarstwo. Nie mógł ich po prostu odpiąć. Przecież mają wtyczki. Na Twoim miejscu bym zmienił mechanika.Demosxxxful pisze:Jak byłem u nich widziałem że jak mieli rozebraną pokrywę zaworów to cewki były powciskane w szparę pomiędzy obudową filtra powietrza, a głowicą. Tyle że mechanik w tym momencie każe mi pokryć koszty sprawdzenia i ewentualnej wymiany przewodów I wprowadził mnie też w błąd podjechałem dziś z swoim komputerem i błędy to dokładnie takie:
Nie dość że spartolił to jeszcze każe Ci płacić za poprawianie po sobie ?
Sprawdzi że był uszkodzony przewód, naprawi a Tobie powie że wymienił kompa za 500 zł.
U mnie by to było nie dopuszczalne, skoro spier...m robotę lub uszkodziłem coś to muszę to poprawić. Auto ma wyjechać w takim stanie w jakim przyjechało.
Ewidentnie to jest zaniedbanie mechanika.
Uszkodził coś podczas wcześniejszej naprawy.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 43
- Rejestracja: 30 sty 2012, 14:09
- Lokalizacja: Kartuzy
Dzięki wielkie za zainteresowanie Dziś pojechałem do mechanika mówił auto zrobione możesz jechać... najpierw powiedziałem jazda próbna. Jadę i znowu cat mruga. Po długiej rozmowie z mechanikiem powiedział że mam go zabrać bo nie zna się na benzynie bo robi głównie diesle i zwróci mi koszt naprawy u innego mechanika Nowy mechanik już dzwonił do mnie z pocieszeniem że kompresja jest, iskra jest, napięcia na modułach i wtryskach też, będzie zabierał się teraz za sprawdzanie wtrysków
Dziwna sprawa z tym. Boje się że zassało im trochę silikonu, lub syfu przez kolektor ssący bo nie mieli nawet szmatek wsadzone w gniazda jak przy tym grzebali ;/
Dziwna sprawa z tym. Boje się że zassało im trochę silikonu, lub syfu przez kolektor ssący bo nie mieli nawet szmatek wsadzone w gniazda jak przy tym grzebali ;/
To po co się brał za robotę. Ehhhh. Nie wiem, nie znam się, nie ruszam, nie robię tego. Krótko i na temat. A nie nabrać roboty a po problem bo coś zje...łDemosxxxful pisze:Jadę i znowu cat mruga. Po długiej rozmowie z mechanikiem powiedział że mam go zabrać bo nie zna się na benzynie bo robi głównie diesle i zwróci mi koszt naprawy /
Mam nadzieję, że człowiek okaże się uczciwy i zwróci kasę którą poniesiesz u innego mechanika.
Daj znać jak sprawa się ma.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 43
- Rejestracja: 30 sty 2012, 14:09
- Lokalizacja: Kartuzy
Po długiej diagnozie drugiego mechanika okazuje się że prawdopodobnie do wymiana uszczelki pod głowicą. Mówi że jest przedmuch z 3 do 4 cylindra i to jest przyczyną. Powiedział że dziś do 13 dorwie jeszcze lepszy zegar i potwierdzi. Wcześniej sprawdzał z tylko jedną wykręconą świecą Czy orientujecie się czy żeby ściągnąć głowice trzeba z niej wykręcać wałki? Czy wystarczy wykręcić szpilki, kolektor ssący, wydechowy, zrzucić pasek i do góry?
Przykra sprawaDemosxxxful pisze: Mówi że jest przedmuch z 3 do 4 cylindra i to jest przyczyną.
Mam nadzieje że sięnie potwierdzi, bo pracy jest dużo i może okazać się bardzo kosztownie.
Nie trzebaDemosxxxful pisze: Czy orientujecie się czy żeby ściągnąć głowice trzeba z niej wykręcać wałki?
Rozpinasz rozrząd, spuszczasz płyn układu chłodzenia, zdejmujesz listwę wtryskową, kolektor ssący, układ wydechowy, pokrywę zaworów i zrzucasz łeb.Demosxxxful pisze: Czy wystarczy wykręcić szpilki, kolektor ssący, wydechowy, zrzucić pasek i do góry?
Zawsze nowe śruby, pamiętaj potem.
Są specyficznej konstrukcji i za każdym razem muszą być nowe.
Uwaga:
Jeśli okazuje się,że faktycznie jest problem z uszczelką to pod żadnym pozorem nie jeździj tym samochodem, nie odpalaj silnika.
Bo zrobisz dziurę w bloku.
Ja kupiłem auto z taką niespodzianką, auto było zrobione na sztukę:
Trochę info masz w tym temacie: http://www.a8team.pl/d2-96-42pb-lpg-bra ... t10571.htm
-
- Forum Audi A8
- Posty: 43
- Rejestracja: 30 sty 2012, 14:09
- Lokalizacja: Kartuzy
Dzięki za odp. Jak się okazuje uszczelka cała. Prawdopodobnie przestawiony rozrząd zmierzyłem na wszystkich cylindrach i cylindy 1,2,3,4 mają 8,5 bar za to 5,6,7,8 mają 11 bar. jadę dziś z autem na warsztat do kolegi z forum który ma warsztat Więc mam nadzieję że nie poszło po zaworach i wszytko będzie jeszcze cacy tylko jak mechanik mógł to zrobić skoro przed wszystko było ok