[D3 09 4.2TDI ] Wymiana sterownika turbiny
[D3 09 4.2TDI ] Wymiana sterownika turbiny
Witam.
Co jakiś czas pojawia mi się komunikat w sterowniku silnika na temat sterownika turbiny. (Dokładnie: Sterownik turbiny 2 niezrozumiały sygnał)
Moje pytania.
- Turbina nr.2 to ta od strony kierowcy?
- Da się dostać do tego sterownika bez wyciągania silnika?
Jak patrzyłem w elsawin w instrukcjach napraw (wymontowane turbiny) to oni każą co prawda wyjąć pół samochodu ale o wyjęciu samego silnika nic nie piszą. Trzeba "tylko" opuścić silnik wraz ze skrzynią. Ja samej turbiny nie chciałbym wyciągać więc może temat jest trochę prostszy.
Przynajmniej tak sobie to tłumaczę...
Co jakiś czas pojawia mi się komunikat w sterowniku silnika na temat sterownika turbiny. (Dokładnie: Sterownik turbiny 2 niezrozumiały sygnał)
Moje pytania.
- Turbina nr.2 to ta od strony kierowcy?
- Da się dostać do tego sterownika bez wyciągania silnika?
Jak patrzyłem w elsawin w instrukcjach napraw (wymontowane turbiny) to oni każą co prawda wyjąć pół samochodu ale o wyjęciu samego silnika nic nie piszą. Trzeba "tylko" opuścić silnik wraz ze skrzynią. Ja samej turbiny nie chciałbym wyciągać więc może temat jest trochę prostszy.
Przynajmniej tak sobie to tłumaczę...
A8 D3 3.0TDi - było
nastawniki sa osobno da sie kupic, wlasnie problem jest z adaptacja, nie wiem czy da sie to opanowac vcds? procedure opisalem w moim temacie, ale jeszcze nie probowalem wiec sie nie wypowiem, a VAS'a co prawda mam ale nie umiem opanowac programu - glowica wykrywana przez komputer, program smiga, ale program nie widzi polaczenia z samochodem
Te sterowniki się regeneruje. Tam się wyciera jakiś trybik czy coś takiego. Jest sporo firm które to niby regenerują bo sterownik Garetta sieci w kilku innych markach samochodów. Podpytam ich jaka jest procedura regeneracji i co dalej się z tym robi jak już to naprawią.
Widziałem nawet gdzieś na aukcji taki zestaw naprawczy jak do klap kolektorów. Tu w skład wchodzi trybik i coś jeszcze.
PS. Ja w 3.0TDi wymieniałem turbinę i procedurę jej adaptacji miałem w VCP.
Widziałem nawet gdzieś na aukcji taki zestaw naprawczy jak do klap kolektorów. Tu w skład wchodzi trybik i coś jeszcze.
PS. Ja w 3.0TDi wymieniałem turbinę i procedurę jej adaptacji miałem w VCP.
A8 D3 3.0TDi - było
Tak owszem, jak wymieniasz z turbiną to nawet vcds-em zrobisz adaptację ale jak wymieniasz sam sterownik turbiny to już tak kolorowo nie jest. Ale jak to mówią "Polak potrafi", więc na pewno ci co zajmują się regeneracją bez problemu to zaadaptujątobi pisze:Ja w 3.0TDi wymieniałem turbinę i procedurę jej adaptacji miałem w VCP.
Co masz na mysli mowiac ze podpinales sie VAS'em bezposrednio do sterownika turbiny? mozesz to opisac?
DODANO:
Wlasnie wrocilem z garazu z ciekawosci probowalem przeprowadzic adaptacje VCDS'em, wchodzimy w grupe 31 - engine other -> basic setting -> blok 33-> wciskam hamulec i on off next i obroty wzrastaja na 1400 migaja swiece zarowe i slychac jak turba zmieniaja geometrie, bledow brak wszystko chula ale nadal kopci u mnie.
DODANO:
Wlasnie wrocilem z garazu z ciekawosci probowalem przeprowadzic adaptacje VCDS'em, wchodzimy w grupe 31 - engine other -> basic setting -> blok 33-> wciskam hamulec i on off next i obroty wzrastaja na 1400 migaja swiece zarowe i slychac jak turba zmieniaja geometrie, bledow brak wszystko chula ale nadal kopci u mnie.
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2015, 15:37 przez miszcz22, łącznie zmieniany 1 raz.
Co tu opisywać, jest specjalnie stworzone do tego celu urządzenie, szukaj pod hasłem: VAS 6395. Bez niego nie dopasujesz sterownika do turbiny!miszcz22 pisze:Co masz na mysli mowiac ze podpinales sie VAS'em bezposrednio do sterownika turbiny? mozesz to opisac?
To co Ty robiłeś VCDS-em (te podnoszenie odr. na 1400) to dopasowanie sterownika turbiny do sterownika silnika
Popytałem tych co te sterowniki regenerują i nikt z kim rozmawiałem nie mówił o żadnej adaptacji. Wszyscy twierdzili że wykręcam sterownik wymieniam środek, potem wkręcam go w to samo miejsce i tyle.
Więc wykręciłem te dwa sterowniki. Udało się to zrobić bez opuszczania silnika. Z prawej strony jest bajecznie prosto. Z lewej trzeba wyjąć chłodnicę powietrza.
Na noweturbo.pl zamówiłem dwa zestawy naprawcze (silnik i ślimak), wymieniłem, złożyłem, zamontowałem i na razie błędów brak. Cóż. Pozostaje tylko czekać bo usterka nie pojawiała się za każdym razem.
Więc wykręciłem te dwa sterowniki. Udało się to zrobić bez opuszczania silnika. Z prawej strony jest bajecznie prosto. Z lewej trzeba wyjąć chłodnicę powietrza.
Na noweturbo.pl zamówiłem dwa zestawy naprawcze (silnik i ślimak), wymieniłem, złożyłem, zamontowałem i na razie błędów brak. Cóż. Pozostaje tylko czekać bo usterka nie pojawiała się za każdym razem.
A8 D3 3.0TDi - było