części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 09 4.2TDI ] Wymiana sterownika turbiny

tobi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 138
Rejestracja: 30 gru 2009, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

[D3 09 4.2TDI ] Wymiana sterownika turbiny

Post autor: tobi » 10 wrz 2015, 08:22

Witam.
Co jakiś czas pojawia mi się komunikat w sterowniku silnika na temat sterownika turbiny. (Dokładnie: Sterownik turbiny 2 niezrozumiały sygnał)
Moje pytania.
- Turbina nr.2 to ta od strony kierowcy?
- Da się dostać do tego sterownika bez wyciągania silnika?

Jak patrzyłem w elsawin w instrukcjach napraw (wymontowane turbiny) to oni każą co prawda wyjąć pół samochodu ale o wyjęciu samego silnika nic nie piszą. Trzeba "tylko" opuścić silnik wraz ze skrzynią. Ja samej turbiny nie chciałbym wyciągać więc może temat jest trochę prostszy.
Przynajmniej tak sobie to tłumaczę...
A8 D3 3.0TDi - było

miszcz22
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 06 paź 2013, 14:13
Lokalizacja: chrzanów

Post autor: miszcz22 » 10 wrz 2015, 10:53

Witaj kolego, nie wiem jak w 4,2 ale w 4,0 da sie to zrobic bez wyciagania silnika, troche ciasno ale opanujesz to.


Czy masz jakies objawy:: spadek mocy, kopcenie?

sproboj zrobic logi dynamiczne

tobi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 138
Rejestracja: 30 gru 2009, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tobi » 12 wrz 2015, 11:18

Jedyne objawy to miganie kontrolki świec żarowych zaraz po uruchomieniu silnika. Czasami pomiga dłużej czasami krócej. Żadnych innych objawów.
Logi dynamiczne to grupa 11 kanały 21,34,35?
Jakoś trzeba specjalnie jechać czy wystarczy zlogowanie kilkukilometrowej miejskiej jazdy?
A8 D3 3.0TDi - było

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 13 wrz 2015, 14:49

tobi, niem wiem czy sam sterownik turbiny występuje jak osobna część zamienna. Najczęściej jest tak, że trzeba kupić w komplecie z turbiną ...jeżeli dostaniesz osobno to potrzeby jest specjalny tester VAS do zaadoptowania sterownika.

miszcz22
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 06 paź 2013, 14:13
Lokalizacja: chrzanów

Post autor: miszcz22 » 13 wrz 2015, 20:52

nastawniki sa osobno da sie kupic, wlasnie problem jest z adaptacja, nie wiem czy da sie to opanowac vcds? procedure opisalem w moim temacie, ale jeszcze nie probowalem wiec sie nie wypowiem, a VAS'a co prawda mam ale nie umiem opanowac programu - glowica wykrywana przez komputer, program smiga, ale program nie widzi polaczenia z samochodem

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 13 wrz 2015, 21:23

VCDS-em nie zrobisz. Dwa razy już zmieniałem ten sterownik w 3,0L TDI, za każdym razem potrzebny był tester VAS (tylko do tych celów), który podpinasz bezpośrednio do sterownika turbiny. Jak zmieniasz komplet razem z turbiną to nie musisz nic ustawiać/adaptować.

tobi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 138
Rejestracja: 30 gru 2009, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tobi » 13 wrz 2015, 21:53

Te sterowniki się regeneruje. Tam się wyciera jakiś trybik czy coś takiego. Jest sporo firm które to niby regenerują bo sterownik Garetta sieci w kilku innych markach samochodów. Podpytam ich jaka jest procedura regeneracji i co dalej się z tym robi jak już to naprawią.
Widziałem nawet gdzieś na aukcji taki zestaw naprawczy jak do klap kolektorów. Tu w skład wchodzi trybik i coś jeszcze.
PS. Ja w 3.0TDi wymieniałem turbinę i procedurę jej adaptacji miałem w VCP.
A8 D3 3.0TDi - było

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 13 wrz 2015, 22:40

tobi pisze:Ja w 3.0TDi wymieniałem turbinę i procedurę jej adaptacji miałem w VCP.
Tak owszem, jak wymieniasz z turbiną to nawet vcds-em zrobisz adaptację ale jak wymieniasz sam sterownik turbiny to już tak kolorowo nie jest. Ale jak to mówią "Polak potrafi", więc na pewno ci co zajmują się regeneracją bez problemu to zaadaptują ;)

miszcz22
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 06 paź 2013, 14:13
Lokalizacja: chrzanów

Post autor: miszcz22 » 13 wrz 2015, 22:46

Co masz na mysli mowiac ze podpinales sie VAS'em bezposrednio do sterownika turbiny? mozesz to opisac?

DODANO:
Wlasnie wrocilem z garazu z ciekawosci probowalem przeprowadzic adaptacje VCDS'em, wchodzimy w grupe 31 - engine other -> basic setting -> blok 33-> wciskam hamulec i on off next i obroty wzrastaja na 1400 migaja swiece zarowe i slychac jak turba zmieniaja geometrie, bledow brak wszystko chula ale nadal kopci u mnie.
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2015, 15:37 przez miszcz22, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 13 wrz 2015, 23:44

miszcz22 pisze:Co masz na mysli mowiac ze podpinales sie VAS'em bezposrednio do sterownika turbiny? mozesz to opisac?
Co tu opisywać, jest specjalnie stworzone do tego celu urządzenie, szukaj pod hasłem: VAS 6395. Bez niego nie dopasujesz sterownika do turbiny!
To co Ty robiłeś VCDS-em (te podnoszenie odr. na 1400) to dopasowanie sterownika turbiny do sterownika silnika ;)

miszcz22
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 06 paź 2013, 14:13
Lokalizacja: chrzanów

Post autor: miszcz22 » 14 wrz 2015, 09:14

o dokladnie, dopasowywalem turbine do silnika, dzieki za odpowiedz,

tobi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 138
Rejestracja: 30 gru 2009, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tobi » 22 wrz 2015, 21:27

Popytałem tych co te sterowniki regenerują i nikt z kim rozmawiałem nie mówił o żadnej adaptacji. Wszyscy twierdzili że wykręcam sterownik wymieniam środek, potem wkręcam go w to samo miejsce i tyle.
Więc wykręciłem te dwa sterowniki. Udało się to zrobić bez opuszczania silnika. Z prawej strony jest bajecznie prosto. Z lewej trzeba wyjąć chłodnicę powietrza.
Na noweturbo.pl zamówiłem dwa zestawy naprawcze (silnik i ślimak), wymieniłem, złożyłem, zamontowałem i na razie błędów brak. Cóż. Pozostaje tylko czekać bo usterka nie pojawiała się za każdym razem.
A8 D3 3.0TDi - było

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 23 wrz 2015, 00:12

tobi pisze:nikt z kim rozmawiałem nie mówił o żadnej adaptacji. Wszyscy twierdzili że wykręcam sterownik wymieniam środek, potem wkręcam go w to samo miejsce i tyle
No tak, przecież nie wymieniasz elektroniki tylko mechanikę. Ja wymieniałem kompletne sterowniki to procedura inna ;)

miszcz22
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 06 paź 2013, 14:13
Lokalizacja: chrzanów

Post autor: miszcz22 » 28 paź 2015, 17:47

Super pomysł z tymi zestawami! Jaki koszt tego?

tobi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 138
Rejestracja: 30 gru 2009, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tobi » 29 paź 2015, 22:32

Po 200 PLN za stronę. (Silniczek i ślimak)
A8 D3 3.0TDi - było

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl