drago_o pisze:No a konwerterem czy sprzęgłem
konwerter to odpowiednik sprzęgła w automacie , wykorzystuje pęd i ciśnienie cieczy oleju do rozpędzenia wirników ten od strony silnika napędza ten od strony skrzyni jak prędkości obrotowe sie zrównują to zapina sie lock i skrzynia jest zapięta na sztywno dlatego w pierwszej fazie w automacie jest wraznie ślizgania sprzegła bo faktycznie ono sie ślizga
najczęściej w konwerterze siada własnie lock i nie trzyma tak jak powinien jeśli autem sie nie szaleje to mozna nawet przy pierwszych objawach przejechać 30-40tys km ale jest ryzyko , zreszta przy 360 tys czy nawet 250 skrzynia raczej nie bedzie chodziła jak nowa , konwerter jest przewidziany chyba na 200k , mało które sprzegło mechaniczne i dwumasa wytrzymała by w Twoim aucie 80 k przy NM na poziomie 650 , generalnie skrzynie automatyczne tiptronic sa wytrzymałe
nie wiem czy ktoś zmieniał na regenerowany konwerter ale słyszałem ze do d3 malo kto robi to dobrze , nowy w aso chyba kosztuje 3 tys