![]() |
![]() |
[D2 FL ALL ] Blokada mechanizmu różnicowego
[D2 FL ALL ] Blokada mechanizmu różnicowego
Pytanie laika. Podczas manewrowania przy przepuście zleciałem jednym kołem do rowu tak, że samochód powiesił się lekko na lewym progu z przodu i jedno koło wisiało całkiem w powietrzu. Reszta miała przyczepność.
Po wrzuceniu wstecznego zaczęło się obracać tylko to wiszące koło a samochód stał, nawet nie drgnął. Czyli żaden mechanizm się nie zblokował.
Pytanie czy przy tym napędzie tak ma być i napęd nie jest przekazywany w takim wypadku na inne koła, czy też mam coś niesprawne?
Po wrzuceniu wstecznego zaczęło się obracać tylko to wiszące koło a samochód stał, nawet nie drgnął. Czyli żaden mechanizm się nie zblokował.
Pytanie czy przy tym napędzie tak ma być i napęd nie jest przekazywany w takim wypadku na inne koła, czy też mam coś niesprawne?
Zimą się czasami wygrzebiesz, kręcisz kierownicą prawo/lewo i pomału wyrwiesz się. Tu jest całkowity brak przyczepności Quattro to nie 4x4 niestety
Test napędów Quattro:
http://audi-quattro.cba.pl/wszystko-o-quattro.html
Miłej lektury
Test napędów Quattro:
http://audi-quattro.cba.pl/wszystko-o-quattro.html
Miłej lektury
- ManiekJames
- Super Klubowicz
- Posty: 340
- Rejestracja: 04 maja 2014, 20:59
- Lokalizacja: Kalisz
Każdy napęd ma swoje zalety ale również wady.
W warunkach miejskich rzadko kiedy staje się tak jak u kolegi. Kontrola trakcji owszem przyhamowuje koło które szybciej się obraca ale nie zrobi tego w ten sposób ze całkowicie go zatrzyma jeśli oderwie się od podłoża w celu przeniesienia napędu na pozostałe.
Tu drugi ciekawy filmik:
Ten napęd ma być bezpieczeństwem, nie sprawi że będziemy mogli jeździć po bezdrożach itp.
Oczywiście, tak powinno być.ManiekJames pisze:A od czego jest ASP ? Powinno przyhamowywać koła kręcące się szybciej przy ruszaniu
co nie ?
W warunkach miejskich rzadko kiedy staje się tak jak u kolegi. Kontrola trakcji owszem przyhamowuje koło które szybciej się obraca ale nie zrobi tego w ten sposób ze całkowicie go zatrzyma jeśli oderwie się od podłoża w celu przeniesienia napędu na pozostałe.
Tu drugi ciekawy filmik:
Ten napęd ma być bezpieczeństwem, nie sprawi że będziemy mogli jeździć po bezdrożach itp.
Re: Blokada mechanizmu różnicowego
Bo nie ma torsena z przodu, z tyłu zresztą też nie. Pod tym względem v8 jest zdecydowanie lepsze. Następnym razem próbuj przyhamować koło bez przyczepności. Tylne najlepiej ręcznym. Powinno pomóc.esosiem pisze:Czyli żaden mechanizm się nie zblokował.
Re: Blokada mechanizmu różnicowego
..czyli jest możliwa sytuacja, że napęd przekazuje 100% na jedno koło?stan pisze:Bo nie ma torsena z przodu, z tyłu zresztą też nie. Pod tym względem v8 jest zdecydowanie lepsze. Następnym razem próbuj przyhamować koło bez przyczepności. Tylne najlepiej ręcznym. Powinno pomóc.esosiem pisze:Czyli żaden mechanizm się nie zblokował.
- karol208
- Super Klubowicz
- Posty: 1085
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1994
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: Blokada mechanizmu różnicowego
Przy sprawnym EDS w momencie wykrycia większej predkości jednego z kół zostaje ono hamowane.esosiem pisze: ..czyli jest możliwa sytuacja, że napęd przekazuje 100% na jedno koło?
Musisz mieć coś nie halo chyba że prędkość jednego koła przekracza prędkość działania eds
Pooglądaj i posłuchaj co mówią prezentujący i co wykonują kierowcy.ernesto pisze:Tu drugi ciekawy filmik:
Byłem osobiście na takich pokazach bo pracowałem w tej branży przez lata - fajnie to wygląda ale wystarczy odrobinę nieszczerych chęci i już można to zmanipulować.
A tu lepsze 4x4

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-