Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 00 4.2PB/LPG ] Luźny pasek rozrządu AQF

Gość

Post autor: Gość » 26 wrz 2015, 08:19

Własnie w ABZ jest inaczej a AQF itp nie powinny sie luzować...w teorii.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 26 wrz 2015, 09:09

W ABZ napiecie paska realizuje sprezyna która przy pewnym ustawieniu silnika moze luzu całkiem nie wybrac. Natomiast w AQF itp napinacz jest hydrauliczny z działaniem jednostronnym, wiec jak sie wysunie i skasuje luz to sie nie cofnie. Moim zdaniem luz w AQF moze sie pojawic jesli przy ustawianiu rozrzadu drugą rolką mimośrodową nie został wstepnie skasowany luz paska.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 26 wrz 2015, 09:15

Właśnie wg mnie silniki z napinaczami łańcuszków bardziej mają tendencje do luzowania pasków ponieważ po zgaszeniu silnika napinacz nie ma ciśnienia i wałki minimalnie między sobą mogą sie przesunąć a wtedy zależy jak krzywki popadną na zaworach.
Przy wałkach zazębionych na sztywno (np ABZ) luz między wałkami jest mniejszy bo nie ma regulatora pomiędzy nimi.

To jest tylko moja teoria, więc może być błędna.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 26 wrz 2015, 14:59

i jest błędna <bezradny>
ja czasem odbieram że wy to chyba tych silników nie rozbieracie ?
napinacz nie jest jednostronny on działa w dwie strony w jedną stronę wypycha z dość sporą siłą ale jeśli użyjemy siły i powoli go naciskamy to się cofa i to się dzieje w autach .
Pasek jest naciskany bez wałki i napinacz a raczej tłumik drgań się cofa .

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 26 wrz 2015, 15:13

pepi pisze:ja czasem odbieram że wy to chyba tych silników nie rozbieracie ?
Ja również takie mam wrażenie <faktycznie>

Wystarczy zrobić kilka rozrządów aby wiedzieć o co chodzi.

Przy robieniu rozrządu zdejmijcie główną blokadę z wałków kiedy nie ma paska a potem załóżcie z powrotem.
Ktoś wie czemu po zluzowaniu wałki się przekręcają i żeby ponownie założyć blokadę trzeba ich pozycję poprawić?
A ktoś próbował przekręcić ręką za koło zębate od rozrządu i wie skąd tam takiej siły trzeba użyć?

To jak to już ogarniecie to załóżcie sytuację, że pracujący silnik zatrzyma się w pozycji takiej, że koło zębate rozrządu na głowicy 1 (wałki) samoczynnie przekręca się zgodnie z kierunkiem obrotu silnika (z powodów które należało wywnioskować powyżej).
To który napinacz ma zniwelować powstający w tej sytuacji minimalny luz paska na głowicy 2-giej?

A jeżeli na głowicy 2 w tym samym momencie koło zębate rozrządu będzie samoczynnie skręcało się w kierunku przeciwnym do ruchu silnika to gdzie powstanie ten minimalny luz i który napinacz ma go zniwelować?


Róbcie rozrządy na blokadach to zobaczycie gdzie jest luz a gdzie nie ma, który napinacz co napina i co się dzieje z wałkami rozrządu puszczonymi luźno ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 26 wrz 2015, 17:53

puzzel1 pisze:Wczoraj szukając wycieku z prawej klawiatury, zdjąłem prawą osłonę paska rozrządu, i pasek był sporo luźny (rozrząd zmieniałem rok temu / 18tys km temu, włacznie z napinaczem paska), kolega posiadacz c5 2.7bit złapał się za głowę jak zobaczył ten luz, mówiąc że zaraz mi pasek przeskoczy - dobrze że wszedłem na forum i przeczytałem ten temat że tak ma być, zaraz odpaliłem na sekundę silnik, zgasilem i juz pasek byl napięty. Jego brat zaraz zdjął u siebie osłonę w d3 4.2mpi, i tak samo pasek luźny, po odpaleniu silnika już napięty. Te auta nigdy nie przestaną zaskakiwać :D
Kolega odgrzebał mój wielomiesięczny dylemat <boisie> Tu masz kontynuację tematu, niecały rok później ;)
http://www.a8team.pl/d2-00-42pb-lpg-pas ... 16393.html
Obejrzy, poczyta, porówna i wyciągnie odpowiednie wnioski.
Dla mnie to była patologia i rozrząd od nowa <onie> teraz luzu już nie ma <papa2>

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 26 wrz 2015, 23:14

FOSS pisze: To jak to już ogarniecie to załóżcie sytuację, że pracujący silnik zatrzyma się w pozycji takiej, że koło zębate rozrządu na głowicy 1 (wałki) samoczynnie przekręca się zgodnie z kierunkiem obrotu silnika (z powodów które należało wywnioskować powyżej).
To który napinacz ma zniwelować powstający w tej sytuacji minimalny luz paska na głowicy 2-giej?

A jeżeli na głowicy 2 w tym samym momencie koło zębate rozrządu będzie samoczynnie skręcało się w kierunku przeciwnym do ruchu silnika to gdzie powstanie ten minimalny luz i który napinacz ma go zniwelować?
Dlatego koło rozrządu może uciekać ponieważ jest to głównie siła ze sprężyn zaworów wydechowych ale może mu pomagać w tym siła z wałka ssącego (zależy jak są ustawione między sobą, a wiadomo że kąt wałka jest zmienny i regulowany przez napinacz łańcuszka)
Ja to tak rozumuje. <bezradny>

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 27 wrz 2015, 01:05

pepi pisze:i jest błędna <bezradny>
ja czasem odbieram że wy to chyba tych silników nie rozbieracie ?
napinacz nie jest jednostronny on działa w dwie strony w jedną stronę wypycha z dość sporą siłą ale jeśli użyjemy siły i powoli go naciskamy to się cofa i to się dzieje w autach .
Pasek jest naciskany bez wałki i napinacz a raczej tłumik drgań się cofa .
Skrzynia biegów tez jest jednostronna mimo ze ma wsteczny.
Myslałem ze sie domyslisz, pasek nie ma tyle siły zeby wcisnac napinacz, wiec dla paska działanie napinacza jest jednostronne.

FOSS - wszystkie AQF i pochodne wraz z 2,5tdi i 3,3tdi maja konstrukcyjnie taki sam rozrzad - no i po ustawieniu na blokadach nie maja zadnego luzu paska. Przynajmniej te kilkadziesiat które zrobiłem.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 27 wrz 2015, 08:32

szeryfisch pisze: pasek nie ma tyle siły zeby wcisnac napinacz, wiec dla paska działanie napinacza jest jednostronne
- tia
dobra ja wysiadam bo wy to chyba żyjecie w innym świecie i nic nie dociera do was po co mam się produkować :]

Kręciłeś traktora i do tyłu tak się cofa jak benzyna ?
to proszę nie wypisuj głupot .
Drugi co się uczepił napinaczy jak byś widział jak bez oleju jest napinacz i się kręci wałem i co się dzieje to by to ci wyjaśniło .
Dobra to by były tyle na temat

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 27 wrz 2015, 13:07

szeryfisch pisze:
FOSS - wszystkie AQF i pochodne wraz z 2,5tdi i 3,3tdi maja konstrukcyjnie taki sam rozrzad - no i po ustawieniu na blokadach nie maja zadnego luzu paska. Przynajmniej te kilkadziesiat które zrobiłem.
AQF ma wałki na łańcuszku 2.5 tdi i 3.3 tdi ma na kołach zębatych

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 27 wrz 2015, 13:19

szeryfisch pisze:luz w AQF moze sie pojawic jesli przy ustawianiu rozrzadu drugą rolką mimośrodową nie został wstepnie skasowany luz paska.
I to było właśnie powodem luźnego paska u mnie

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 27 wrz 2015, 18:29

my tu nie piszemy o druciarzach którzy robili mogę dodać tylko jak ktoś wstępnie nie naprężył paska to mu tłumik drgań napindalał w podstawę bokiem
i na pewno wymaganej odległości nie było tak na marginesie .
co mają koła zębate to łańcucha ? W jednych silnikach jest tak w drugich inaczej technologicznie zrobione
Mi bardziej chodzi o to że dizel tak nie kopie jak benzyna kręci się bardziej płynie no chyba że jest po drodze pompa na pasku

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 27 wrz 2015, 22:18

karol208 pisze:
szeryfisch pisze: AQF ma wałki na łańcuszku 2.5 tdi i 3.3 tdi ma na kołach zębatych
Nie ucz ojca dzieci robic. Chodzi o pasek i rozwiazanie napinania.
Uff jeszcze chwila a znajdzie sie ktos kto powie ze diesel ma wtrysk w cylinder a benzyna w kolektor.... <nie>
pepi pisze:
Mi bardziej chodzi o to że dizel tak nie kopie jak benzyna kręci się bardziej płynie no chyba że jest po drodze pompa na pasku
No i znów jestem odmiennego zdania. To ze diesel sie wkreca wolniej, to nie znaczy ze chodzi bardziej płynnie niz benzyna - po kiego grzyba szersze paski, owalne koła zebate i dwumasy?
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2015, 23:47 przez szeryfisch, łącznie zmieniany 1 raz.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl